Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » My second life as a vampire [afgewerkt] » Gone

My second life as a vampire [afgewerkt]

26 juli 2010 - 17:53

659

9

414



Gone

Edward (POV)
Toen Jacob en Renesmee terugkwamen lopen uit het bos, was iedereen thuis in de stres. Terwijl Seth en Linde bij de auto stonden te 'praten' werd Seth hard op zijn hoofd geslagen en Linde was weg. We hadden het hele bos al bijna afgezsocht maar er was geen spoor van haar. Seth zat het diepste in de put van ons allemaal. Hij was boos op zichzelf omdat hij zo makkelijk uitgeschakeld was. Jasper liep te ijsberen op het gras. Hij probeerde eens strategie te bedenken die ons bij de gedaanteverwisselaars kon laten komen, misschien konden we haar daar wel vinden.
'Papa! wat is hier aan de hand?' Ik schrok op uit mijn gedachten toen ik mijn dochters stem hoorde. Ook Bella keek op.
'Lieverd, daar ben je. We waren zo bezorgd dat er ook iets met jou gebeurd was!'
'Iets gebeurd? Met wie is er iets gebeurd?' Ze keek in het rond en merkte al gauw dat Linde er niet bij was.
'Het is Linde hé.'
'Sorry Nessie.' Ik pakte haar stevig vast en knuffelde haar. Ik was blij dat zij iniedergeval veilig was.
'Papa, mama, mag ik even naar mijn kamer om makkelijkere kleren aan te doen?' ze wees naar het rokje dat ze droeg met een witte 3-kwart legging en pumps.
'Tuurlijk lieverd, ga maar.' zei Bella. Ik liep naar haar toe en knuffelde haar.
'Het komt allemaal wel goed Bells.' zei ik terwijl ik haar een kus op haar haar gaf. Ze keek me aan en gaf mij ook een kus. 'Ja vast.'

Renesmee (POV)
Gehaast rende ik de trap op. Ik schopte mijn schoenen uit en wurmde me uit de legging. Het rokje duwde ik van mijn lijf en schopte hem in de hoek. Ik trok een spijkerbroek en een warme blousse uit de kast en trok mijn rode all stars aan. Daarna ging ik even op mijn bed zitten. Ik pakte mijn telefoon om Linde te bellen. Misschien was ze wel ontsnapt.
U heeft 1 nieuw bericht, stond er op het schermpje van mijn Samsung Star.
Maar het was niet van Linde
Ik las het bericht en nam een besluit. Ik zou erop af gaan. ik was nu de enige die Linde kon redden. Voordat ik ging, schreef ik even een briefje naar papa, mama, jacob en de rest van mijn familie.Daarna sprong ik uit het raam en rende het bos in. Naar de plek die aangegeven werd in het smsje. Misschien zou ik mijn familie nooit meer zien, maar dan had ik toch geprobeerd het juiste te doen.

Jacob (POV)
Ondertussen was Renesmee al een uur boven. Ik maakte me zorgen. Maar aan de andere kant, misschien was ze wel in slaap gevallen.
'Bella? Ga je even mee boven naar Renesmee kijken?' Ik wist dat ze me bij zou vallen. Ik zag aan de rimpeltjes tussen Bella's twee perfecte wenkbrauwen dat ze zich ook zorgen maakte om Nessie.
'Ja ik kom.' Samen liepe we gehaast de trap op. We hoorden niks op haar kamers en mijn hart begon luidruchtig te kloppen. Er was hier meer aan de hand. Bella voerde het tempo op en racete de kamer van Nessie binnenn. In de kamer was niemand, maar het raam stond wijd open en de gordijnen wapperden in de wind. Op het bureau van Nessie lag een briefje. Ik snelde ernaartoe en las voor aan Bella:
'Lieve papa, mama, Jake, en de rest van mijn geliefde familie,
Linde is ontvoerd door haar familie, ik kreeg een sms. Ik moest alleen komen anders zou Linde meteen sterven. Ik ben gegaan, het spijt me zo! Ik zweer dat ik er alles aan zal doen om terug te komen mét Linde.
Ik hou van jullie allemaal, liefs Nessie.'
De laatste woorden sprak ik fluisterend uit. Ik zag de woede in Bella's ogen.
'Jake, jij blijft hier en verteld de rest wat er gebeurd is. Daarna volgen jullie mijn spoor. Ik ga nu zoeken naar Nessie.' Het andere meisje waarvan ik ooit lang geleden gehouden had sprong nu ook uit het raam. De duisternis is.


Reacties:

1 2

BreakingDawn
BreakingDawn zei op 14 sep 2010 - 17:16:
Aha, dit hoofdstuk dus ;p
Maar nog een vraag want ik val halverwege in het hoofdstuk. Wat zijn die gedaanteverwisselaars?
xx


LaxPush
LaxPush zei op 31 juli 2010 - 13:00:
De duisternis isn.
Verder vind ik dat het ietsje te snel gaat, dat hele ontvoering van Linde-gedoe.
En ik vind het zielig voor Seth. Ik wil hem best troosten =3


realMe
realMe zei op 29 juli 2010 - 13:13:
oh wat erg
laat het goedkomen,please
*puppyoogjes*


SusieSimon
SusieSimon zei op 27 juli 2010 - 17:33:
Snel verder! Moet weten wat er gebeurt..
Mag ik weer een melding?
xx


Yarah
Yarah zei op 27 juli 2010 - 14:53:
Hmm..
Ontvoerd door haar familie.. Of door Jesse??
Tsja..

xx<3