Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Wow! we're in a huge problemD= » Chapter 11: verzorging van Fabeldieren!!!

Wow! we're in a huge problemD=

14 aug 2010 - 18:25

633

1

261



Chapter 11: verzorging van Fabeldieren!!!

ik heb toch niets te doenxD

Sora, Harry, Ron, Roxas en Hermelien liepen de heuvel af op weg naar het huisje van ene Hagrid.
Harry had vertelt dat Hagrid een goeie vriend was van hem, Ron en Hermelien.
maar dat hij wel van gevaarlijke monsters hield waar Sora en Roxas hadden tegen moeten vechten als het nodig was geweest.
Sora hield niet van monsters reden? een woord: Heartless.
hij was dan wel de Keyblade-Master maar als de dood om zijn vrienden eraan te verliezen, Kairi zijn allerbeste vriendin was er haar hart aan verloren en hij had toen zichzelf moeten opofferen om Kairi te redden.
"we zijn er, zei Harry en Sora schrok op uit zijn gedachten.
"pi pikachu, zei Sparky zuchtend.
"huh... o ja sorry was even in gedachten verzonken, zei Sora verward.
"gaat het wel? , vroeg Roxas ongerust.
"ik zat na te denken, zei Sora en krabde over zijn hoofd.
Roxas haalde zijn schouders op.
Hagrid kwam aanklossen met een raar beest, het had een kop van een adelaar en het achterste van een paard.
"wat moet dat nou weer voorstellen!, zei een lijzige stem.
"ik grijp die... gromde Ron maar Harry snoerde hem de mond en luisterde naar wat Hagrid te zeggen had.
"oke, jongelui, we beginnen deze les met Hippogriefen, zei Hagrid en keek met een brede glimlach naar de leerlingen die mekaar geschokt aankeken.
"lijken mij coole beesten, zei Sora tegen Harry.
Harry haalde zijn schouders op en Malfidus keek grijnzend hun kant op.
Hagrid legde uit hoe je een Hippogrief moest benaderen door te buigen en geen oogcontact te verliezen.
"zo dus wie wilt er als eerste kennis maken?, vroeg Hagrid.
iedereen voelde er niets voor om in de buurt van Scheurbek te kom.
"ik ga wel, zei Harry doodsbenauwd.
"oke, Harry ga recht voor Scheurbek staan, zei Hagrid.
Harry keek Sora smekend aan.
"uhm... eh professor zou ik ook mogen?, vroeg Sora aarzelend en Roxas keek hem met grote ogen aan.
"natuurlijk kom erbij staan, zei Hagrid.
Sora hinkte langzaam naar Harry en ging naast hem staan.
"buig langzaam naar voren en verlies niet het oogcontact, zei Hagrid.
Sora liet zich langzaam zakken en Harry ook.
makkelijker gezegd dan gedaan zijn ogen gingen al tranen na 2 seconden.
"en kom langzaam overeind, zei Hagrid.
Sora deed een stap naar achter en voelde een steek door zijn enkel razen.
tot grote verbijstering van Sora boog Scheurbek voor Sora en Harry.
"jullie mogen hem berijden!, zei Hagrid enthousiast.
"Hagrid, ik wil.. ach laat ook maar, zei Harry en liet zich door Hagrid op de rug van Scheurbek zetten.
"ik sla deze wel over, zei Sora en hinkte zo snel als hij kon naar Roxas.
maar Hagrid greep hem beet en zette hem achter Harry neer.
Sparky verschool zich in zijn capuchon toen ze langzaam opstegen.
het was heerlijk toen Scheurbek iets harder met zijn vleugels klapwiekte.
Sora hoorde Volty lachen van de kietelende wind.
maar algauw was het ritje afgelopen en stapte ze weer af.
Sora en Harry werden hartelijk begroet door medeleerlingen.
maar de rest had niet door dat Malfidus op Scheurbek afliep.
"je bent helemaal niet gevaarlijk he, lelijk rotbeest!, snauwde Malfidus.
Sora draaide zich om en zag dat Malfidus werd aangevallen door Scheurbek.
hij rende erop af en trok Scheurbek naar achteren.
"Scheurbek rustig!, riep Sora en Scheurbek wilde hem weer te lijf gaan.
"pi pikachu!, riep Sparky.
"Sparky doe je Thunderbolt dit is een noodgeval!, riep Sora en dreigde hem los te laten.
Roxas trok Malfidus weg.
"CHUUUUUU!, brulde Sparky en de straal raakte Scheurbek die kalmeerde.
"het is goed, je bent een mooie Hippogrief, zei Sora en klopte hem op zijn snavel.
"Sora, ben je in orde!, riepen Roxas, Hermelien en Harry tegelijk.
"ja, zei Sora en plofte op de grond.
"ik heb het gevoel dat dit verhaal een staartje gaat krijgen, verzuchtte Harry.
"ja, en ik snap niet hoe kreeg jij Scheurbek te pakken zonder geraakt te worden?, vroeg Ron met opgetrokken wenkbrauwen.
"dat noemt men een held, grinnikte Sora.
Ron en Roxas grinnikte.
"Hermelien? waar is dat kind? toch niet weer de bieb, zei Ron met een kreun.
Sora en Harry haalde hun schouders op.


Reacties:


V0nneke
V0nneke zei op 15 aug 2010 - 10:05:
Ik wilde iets zeggen over dat berijden van de Hippogrief maar ik hou me wel in. Ik zeg wel iets over hoe goed je het originele verhaal hebt omgebouwd. Wat heb jij het originele verhaal goed omgebouwd!
Ik bedoel, goed opgelost met Sora enzo...En Volty...En van mij mag je vaker langere stukjes schrijven