Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Fourty-Two - Separate ways

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

31 juli 2010 - 13:27

1097

2

165



Episode Fourty-Two - Separate ways

Precies op het moment dat Thomas flauwviel, onstond er een enorme chaos in de Whirly Cave. Geodude en Eevee kregen ruzie, waardoor Geodude de aanval Earthquake deed en de grot half instortte.
'GeoDUDEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!' brulde Geodude en hij maakte dat hij wegkwam toen de grot begon in te storten.
'Eevee, Eevee, Eevee!' riep Eevee overstuur en ze sprong in Jesse's armen.
'Jongens, schiet op, we moeten hier weg!' riep Jesse en hij trok Sky net op tijd weg, anders was er een steen op zijn hoofd gevallen.
Noa had intussen in de gaten dat Thomas flauw was gevallen en ze riep naar Jesse en Sky: 'We kunnen niet weg! Thomas is flauwgevallen!'
Op dat moment stortte de hele boel heen en onder Noa's voeten begon te grond te scheuren. Noa struikelde, haar rugzak bleef haken achter een tak en Noa zelf viel samen met Thomas' Umbreon door het gat dat Geodude had gecreëerd. Ze kneep haar ogen stijf dicht en toen ze neerkwam op de grond, zag ze dat één van haar pokéballs haar achterna viel. Net op tijd ving ze die op.
'Bree,' zei Umbreon bezorgd.
'Met mij is alles goed Umbreon,' zei Noa. 'Met jou?'
'Breee,' Umbreon knikte instemmend en keek benauwd naar het gat boven hen.
'Ik hoop de anderen oké zijn...' mompelde Noa.
'Hey Jesse!' schreeuwde ze. 'Sky! Thomas!'
Maar ze kreeg geen antwoord.
'Thomas! Mijn rugzak ligt bij jou!' gilde ze. 'Kun je hem naar beneden gooien!'
Maar ze kreeg weer geen antwoord. Noa hoopte maar dat haar vrienden niet onder de stenen terecht waren gekomen.
'Nou, Umbreon, laten we maar een weg naar boven zoeken,' zei Noa terwijl ze even rondkeek waar ze terecht was gekomen.
Als Umbreon niet bij haar was geweest, was het waarschijnlijk pikdonker geweest, maar dankzij Umbreons oplichtende ringen, kon Noa zien dat ze in een prachtig stukje grot was beland. Overal om haar heen zag ze kristallen.
Toen viel haar oog op haar pokébal die naar beneden was gevallen en toen zag ze dat Eevee het was.
'Oké, kom maar Eevee,' zei Noa, ondanks dat ze bang was dat Eevee iets zou overkomen.
'Eevee!' riep Eevee blij en ze sprong vrolijk uit haar pokébal, maar ze keek Noa vreemd aan toen ze zag waar ze zich bevonden.
'We zijn een soort van verdwaald, Eevee,' zei Noa. 'Gelukkig hebben we Umbreon bij ons, dus we kunnen iets zien.'
'Breee!' zei Umbreon en hij knikte.
'Eevee,' zei Eevee en ze keek naar het gat boven hen.
'Mijn rugzak ligt daar nog,' zei Noa en ze kreeg het benauwd. 'Ik hoop dat er niets gebeurd met Vulpix, Minun en Phione...'
'En met Thomas, Jesse en Sky,' corrigeerde ze zichzelf. 'Als ze maar niet onder de stenen terecht zijn gekomen...'

*Ondertussen bij Jesse en zijn pokémon*


'What the heck!' brulde Jesse toen er ineens een hele stapel met stenen achter hem lag. 'Sky! Kun je me horen!?'
'Ja!' riep Sky. 'Ben je oké?'
'Ja!' riep Jesse terug. 'En Noa en Thomas!?'
'Ik ben bij Thomas! Noa is door één of ander gat gevallen en ze geeft geen antwoord als ik haar roep!'
'En Thomas?'
'Thomas is nog steeds niet bij. Ik denk dat ik hem even ga onderspuiten met een BubbleBeam van Noa's Phione.'
'Is Phione niet bij Noa!?'
'Haar rugzak ligt hier. Er is één pokébal uitgevallen maar ik geloof dat Noa die heeft opgevangen. Umbreon is ook bij Noa.'
'Oké. Kun je een weg hierheen vinden?'
'Ik denk het wel. Er is hier een splitsing, ik kan drie verschillende wegen nemen.'
'Oké. Ik ga de uitgang zoeken. Hopelijk tot zo!'
'Tot zo!' riep Sky en Jesse begon samen met zijn Eevee verder te lopen.

*Ondertussen bij Noa, Umbreon en Eevee*


Na een tijdje lopen, waren Noa, Umbreon en Noa's Eevee bij een doodlopend einde. Er was gewoon ineens een muur recht voor hun neus.
'Nice,' zei Noa. 'En nu?'
'Breee...' zei Umbreon teleurgesteld.
Toen doken er opeens uit het niets een hele groep pokémon op. Er waren drie Duskulls, twee Geodudes en vier Zubats.
'WHAT THE HECK!' riep Noa. 'Waar komen die ineens vandaan?!'
Umbreon gromde en sprong voor Noa en Eevee om ze te beschermen.
'Eevee!' riep Eevee en sprong naast Umbreon.
'Pas op Eevee!' riep Noa bezorgd.
Eevee draaide zich om en knipoogde.
Noa haalde diep adem. 'Oké, jongens, dit is ons gevecht! Eevee, gebruik je Quick Attack op de meest linkse Zubat!'
'Ee...VEEEEEEEEEEEE!' riep Eevee en deed wat Noa zei.
Umbreon sprong op één van de Duskulls af met een Faint Attack.
De Zubat vloog weg voordat Eevee hem kon raken, maar Noa had een idee.
'Spring op de rug van die tweede Duskull Eevee! En spring dan op Zubat af en Take Down!'
'Veee!' Eevee sprong via de Duskull, die kwaad omkeek, naar Zubat en ze sprong bovenop hem zodat de Zubat op de grond lag met Eevee bovenop zich.
'Zubat...' zei Zubat die Eevee's gewicht niet kon houden.
'Bite, Eevee!''
Eevee beet Zubat in zijn vleugel en Zubat was uitgeschakeld.
'Goed Eevee!' riep Noa blij. 'Doe nu precies hetzelfde bij alle andere Zubats!'
Umbreon had ondertussen al één van de Duskulls uitgeschakeld en omdat hij zag dat Eevee de andere Duskull nodig had om de Zubats uit te schakelen, begon hij met de twee Geodudes te vechten.

*Ondertussen bij Sky, Thomas, hun pokémon en Noa's overige pokémon*


Sky was in Noa's rugzak aan het rommelen en uiteindelijk had hij Phione's pokébal gevonden. 'Kom maar Phione!' riep hij.
'Phiiii!' riep Phione, maar ze keek verbaasd toen ze Noa nergens zag.
Sky legde Phione de situatie uit. 'Wil je misschien BubbleBeam gebruiken om Thomas wakker te krijgen?' vroeg hij.
'Phi!' Phione stuurde een stuk of twintig bubbels tegen Thomas aan en meteen zat Thomas geschrokken overeind.
'Waar was dat nou weer voor nodig!' zei hij geschrokken.
Sky lachte. 'Je was flauwgevallen.'
Thomas fronsde zijn wenkbrauwen en herinnerde het zich toen. 'Oh ja...'
'Maar... We hebben een klein probleempje,' zei Sky.
'En dat is?' vroeg Thomas.
'Jesse's Eevee kreeg ruzie met een Geodude en toen heeft Geodude met een Earthquake de grot laten instorten...' hij gebaarde naar de stapel stenen die voor hun lag. 'En dus is Jesse aan de andere kant van die stapel stenen en Noa is in een gat gevallen, achter je.'
Thomas keek naar het gat en zei toen: 'Is ze wel oké?'
'Ik denk het wel,' zei Sky. 'Maar ik denk dat ze wel heel ver is gevallen. Ik kan haar namelijk niet horen of zien.'
'Waar is Umbreon!' vroeg Thomas geschrokken.
'Bij Noa,' zei Sky. 'Net als Noa's Eevee. Maar de rest van Noa's pokémon zijn ook hier.' Hij wees naar Phione en Noa's rugzak.
'En nu?'
'Een weg uitzoeken,' zei Sky en hij wees naar de drie wegen die nog wel open waren.'
Thomas stond op, pakte Noa's rugzak en rende naar de meest linkse weg. 'Ik zeg deze!'
Sky rende achter hem aan met Phione op zijn hielen.

Wordt vervolgd!


Reacties:


SpprSven
SpprSven zei op 1 aug 2010 - 14:59:
jammer dat je tijdelijk bent gestopt, je verhaal is leuk


Soragek
Soragek zei op 31 juli 2010 - 13:40:
oh god ik kreeg net dat beeld voor met Dawn en Aipom in de Soleceon Ruins
ik ga ook een nieuwe Epi maken:'D