Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Morgenrood {afgelopen} » 35.Rosalie's verhaal

Morgenrood {afgelopen}

31 juli 2010 - 14:19

816

6

508



35.Rosalie's verhaal

Ik heb weer inspiratei! :D Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden!...

‘Rose, wat dacht je van dit jurkje?’ Ik hield een schattig, roze jurkje omhoog met kleine rode bloemetjes erop.
‘Alice, het wordt bijna winter. Ze heeft iets warms nodig. En onthoud dat ze snel groeit,’ zei ze er zachtjes achteraan dat alleen ik het kon horen.
‘Maar het is altijd koud in Forks,’ mompelde ik. Dat had ze niet gehoord.
Iets warms… mmm. Ik liep naar de andere rekken waar warmere kleding hing.
Al snel had ik een leuk setje voor haar gevonden. Een grijze skinny jeans met een donkerblauw truitje met bloemetjes, en zwarte laarzen.
Ik hield het setje in m’n handen en zocht verder naar wat anders.

Na een tijdje liepen we de winkel uit met drie grote tassen. We hadden heel veel leuks voor Renesmee gekocht en ik wist zeker dat zij het ook mooi zou vinden.
We liepen langs de etalage van Dior. Ik ben verliefd. Daar in die etalage lag een mooie, bruine strapples jurk die tot m’n kniën zou komen. Hij had iets elegants alsof-ie eigenlijk op de catwalk thuis hoorde. Maar dat maakte mij niks uit.
Rosalie had mijn blik gevolgd en begon ongeduldig met haar voet te tikken. Voor ze iets kon zeggen, was ik haar voor.
‘Rose, is het goed als ik hier even naar binnen ga.’ Ze zuchtte.
‘Goed dan,’ zei ze en liep langzaam achter mij aan. Ik daarentegen ging haast rennend de winkel in. Ik moest mezelf inhouden om niet echt te gaan rennen.
Ik zocht tussen de rekken naar het mooie jurkje. Uit mijn ooghoeken zag ik dat Rosalie hetzelfde deed.
Eindelijk had ik het jurkje gevonden na drie paar schoenen, twee skinny jeans,vijf tuniekjes en een onweerstaanbare zonnebril die je gewoon moest hebben.
Ik liep naar de kassa om af te rekenen. Hoeveel geld het was, deed er niet aan toe.
Ik had weer iets moois en daar was ik blij mee.
Ik draaide me om en keek waar Rosalie bleef. Op dat moment kwam ze rustig aan lopen met haar handen ook vol. Ik grinnikte zachjes. Een half uur geleden had ze nog ongeduldig staan tikken met haar voet.
Ook zij rekende af en wel liep samen de winkel uit.

Na uren te hebben geshopt werd het maar eens tijd om naar huis te gaan.
We stapten in de grote knalrode auto van Rosalie en reden terug naar huis.
Onderweg probeerde ik nog een paar ideeën te verzinnen voor Bella’s huisje.
Al snel had ik een prachtig idee. Waarschijnlijk vond Bella het geen prachtig idee, maar haar gevoel voor mode moest echt veranderd worden. Daarom gaf ik haar een grote inloopkast cadeau. Die nog groter wordt dan haar kamer… Ik ga hem zelf monteren en betaal hem met m’n eigen geld. Het extra’tje in haar mooie huisje.
Ik stelde mijn idee voor aan Rose.
‘Rose, wat dacht je van een grote inloopkast in Bella’s huisje?’ Ze keek me aan alsof ik gek was geworden.
‘Dat ga je haar toch niet echt aan doen, hè?’
‘Sinds wannneer wil jij haar geen erge dingen bezorgen?’ Ze tuitte haar lippen. ‘Ik zou nu ook dezelfde keuze hebben gemaakt als Bella,’ zei ze zacht. Dit lag altijd gevoelig bij Rosalie. Als zij de keuze had dan was ze nooit vampier geworden. Als je vampier was dan had je niet zoveel mogelijkheden als een mens. Een daarvan was dat je geen kinderen kon krijgen. Rosalie had juist dat altijd gewild. Maar dat werd haar ontnomen toen ze vampier werd. Wat Rosalie is overkomen, is best wel pijnlijk…
Rosalie was de dochter van een rijke bankier. Ze was een meisje dat alles had wat haar hartje begeerde: schoonheid, rijke ouders en alles wat ze maar wilde. Ze was verloofd met Royce King, de zoon van een rijke bankier waarmee haar vader zaken deed. Rosalie hoopte dat haar leven net zo zou worden als een vriendin van haar, Vera. Vera was getrouwde en had een zoontje. Maar al die hoop vervloog toen ze na een bezoek van Vera haar geliefde tegenkwam op straat met een paar vrienden. Allemaal waren ze dronken en Royce begon over zijn prachtige verloofde op te scheppen. Uiteindelijk werd ze mishandeld. Ze lieten haar op straat achter.
Carlisle vond haar en veranderde haar in een vampier. Ze zocht Royce en zijn vrienden op om wraak te nemen. Ze doodde hen allemaal, maar dronk niet van hun bloed.
Na een paar jaar vond ze Emmet terwijl ze aan het jagen was. Hij was aangevallen door een beer en lag daar te sterven. Rosalie nam hem mee naar Carlisle om hem te veranderen, omdar hij haar sterk deed denken aan het zoontje van Vera.
Ze werden verliefd en gingen trouwen.
Ookal heeft het verhaal van Rosalie een happy ending, het zal haar altijd achtervolgen wat er met haar is gebeurd.
‘Hallooo.’ Rosalie zwaaide met haar hand voor m’n gezicht. ‘We zijn er, hoor,’ zei ze glimlachend.
‘Euh.. ja,’ stamelde ik. Ik stapte de auto uit en haalde de tassen uit de auto. We liepen snel naar binnen, want de eerste druppels vielen al.


Reacties:

1 2

irish98
irish98 zei op 18 feb 2011 - 14:33:
Maakt niet uit hoeveel geld het kostte... wou dat ik dat kon zegge


Rosie16
Rosie16 zei op 1 aug 2010 - 16:49:
Ik wou dat ik genoeg geld had voor Dior stufffff ^^
Snel verder!


Merel
Merel zei op 31 juli 2010 - 19:44:
Aaaaaaaaaaaggut.. Blijft zielig....

Snel emer??
xxx'


BreakingDawn
BreakingDawn zei op 31 juli 2010 - 15:09:
Leuk hoor


realMe
realMe zei op 31 juli 2010 - 14:28:
oh leuk, wat erg voor Rosalie.
ze is vast heel blij dat ze ook voor Renesmee mag zorgen nu
snel meer