Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Impossible » 8.1

Impossible

3 aug 2010 - 12:03

345

5

283



8.1

"En jij dan? Moet jij me niet iets vertellen? Iets dat vrij belangrijk is?" vroeg ik, toen ik uiteindelijk mijn tranen had gedroogd.
"Ik zou niet weten wat," antwoordde Paul. Ik richtte mijn ogen op Jacob.
"Jij ook niet?" Hij schudde zijn hoofd.
"Zal ik het dan vertellen? Ik ben toevallig wat te weten gekomen vandaag." Ik ging recht zitten, ondanks de duizeligheid.
"Maggie, misschien is het nu niet het beste moment," suste Edward.
"Wel waar!" snauwde ik. "Ze hebben lang genoeg tegen me gelogen!" Jacob en Paul keken me strak aan, te onwetend om onschuldig te zijn.
"Ik weet waarom jullie 's avonds op pad gaan. Ik weet waarom jullie zo warm zijn. Ik weet waarom jullie de Cullens haten. Zij zijn iets wat jullie niet kunnen verdragen." Jacob was meteen gealarmeerd, keek me wantrouwig aan. Achter hem zag ik die Jasper grijnzend tegen de deurstijl leunen.
"Wat hebben ze je vertelt?" vroeg Jake.
"Alles wat ik al wist. Ik ben vandaag een boek gaan kopen, over onze stam. De legendes. Ik wéét dat jullie weerwolven zijn, en de Cullens vampieren. Waarom hebben jullie me nooit wat gezegd? Waarom hebben jullie gelogen? Paul, van jou zou ik zoiets verwachten." Mijn ogen schoten naar Jacob, bleven droevig in de zijne hangen.
"Maar jij. Waarom heb jí­j niets gezegd? Ik dacht dat ik wat voor je betekende. En dan verzwijg je zoiets belangrijks voor me? Vertrouwde je me niet?" Mijn stem brak. Ik voelde opnieuw de tranen over mijn wangen rollen.
"Blijkbaar niet," zei ik zacht toen Jacob geen antwoord gaf. Hij wilde zijn armen om me heen slaan, ik sloeg hem weg.
"Rot op, Jacob Black. Ik hoef je niet meer. Niet als lief en niet als beste vriend." Om mijn stelling te benadrukken, leunde ik wat dichter naar Edward toe. Die reageerde niet, keek enkel naar Paul en Jacob.
"We mochten niets zeggen, Maggie," smeekte mijn ex-beste vriend, "het is een geheim. Niemand mocht het weten. We zijn niet normaal. De Cullens zeggen ook niet tegen iedereen wat ze zijn."
"Ik ben niet zomaar iedereen!" krijste ik. "Ik was godverdomme je vriendin!" Ik voelde me vreselijk...


Reacties:


xBittersweet
xBittersweet zei op 7 aug 2010 - 23:29:
W-A-U-W

Echt waar ik hou van dit verhaal!
Je schrijft echt goed! En Edward komt er in voor + punt haha..

Héél snel verder en mag ik weer een melding?
Dankjewel

(oh ja wil je die van mij ook lezen )


xoxo


duracelkonyn
duracelkonyn zei op 7 aug 2010 - 21:40:
owww wooww.
kheb het hele verhaal net denk ik in 20 minuten helemaal gelezen.

meld je even als je weer verder bent??

xx


Eliros
Eliros zei op 4 aug 2010 - 23:25:
Oeh, je schrijft leuk.
Ga je gauw verder? ^^


Neeriash
Neeriash zei op 4 aug 2010 - 23:21:
Super! Ik heb net het hele verhaal vanaf het begin gelezen,
en ik ben er nu helemaal verslaafd aan (:
Laat je het weten als je een nieuw deeltje hebt? ^^


twinsis
twinsis zei op 4 aug 2010 - 8:53:
leuk !
snel verder !
xx melis
melding ?