Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Loveless » I will be... » Back at school<3

I will be...

16 sep 2011 - 14:30

1024

3

348



Back at school<3

Als eerst, ontzettend sorry dat het zo lang heeft geduur voor ik verder heb geschreven. Plz. forgive me<3 Als tweede, reacties zijn meer dan welkom<3 Als derde, enjoy<3333333333333 O, en Atsui betekend vet in het Japans. xD

Als verlamd lig ik op de koude stenen. Waar heeft Kyoshi het over?! En belangrijker, hoe komen ik en dat meisje veilig weg? Kyoshi glimlacht.
“Breek je hoofdje niet over allemaal vragen en laat het gewoon gaan. Laat het over je heen komen,”¯ zegt hij.
Met zijn hand gaat hij naar mijn linker kattenoortje. Met zijn vingers streelt hij er over. Nu pas realiseer ik mij dat hij gaan kattenoren en staart heeft. Dat betekend dus… dat… dat! Mijn gezicht word vuur rood.
“Ik zei je toch dat je niet meer over alles na moest denken,”¯ zegt hij.
Ik sla zijn hand weg en wil opstaan maar hij duwt mij weer hardhandig tegen de grond.
“Relax. We nemen alleen maar je kattenoortjes en je staart,”¯ zegt hij.
“Never nooit niet!”¯ zeg ik.
Tadeo is eindelijk klaar met schelden en stormt nu op mij en Kyoshi af.
“Dat was de eerst en laatste keer dat je zo iets hebt geflikt,”¯ zegt hij woedend.
Net als Kyoshu heeft Tadeo ook geen kattenoortjes en staart meer. Ik zit echt in de diepe shit.
“Waarom ik?”¯ vraag ik.
Ik kijk naar het meisje dat bewusteloos op de grond ligt.
“Waarom zij?”¯
Tadeo glimlacht.
“Om één belangrijke reden. Jullie hebben je oortjes nog,”¯ zegt hij.
Ik had al zoiets verwacht maar nu ze het bevestigd hebben gaan de rillingen over mijn lijf. Ik moet het goed spelen, anders kan ik het wel vergeten.
“Dus jullie maakt het niet uit wie we zijn, wat ons verleden is, en wat onze toekomst zal worden?”¯ vraag ik.
“Niet echt nee,”¯ antwoordt Kyoshu.
Ik kijk hem doordringend aan.
“Jullie zijn ziek,”¯ zeg ik.
Er volgt een harde klap in mijn gezicht.
“Nog zo’n opmerking en je kan meer klappen verwachten,”¯ zegt Tadeo die mij geslagen heeft.
Opeens begint mij haat te groeien. En ongelofelijke kracht begint door mij heen te stromen, ik heb het gevoel alsof ik de hele wereld aan zou kunnen. Sneller dan ik ooit ben geweest schop ik Kyoshu in zijn gezicht. Voordat Tadeo kan reageren sta ik snel op en ren naar het meisje. Ik til haar op en ren het steegje uit. Als ik omkijk zie ik Tadeo naast Kyoshu knielen. We kruisen elkaars blik, hij kijkt mij vol pure haat aan. Gelukkig komt hij niet achter mij aan, maar iets geeft mij het gevoel dat ik nog lang niet van ze af ben.

Het is een week later. Hij meisje ligt in het ziekenhuis en ik heb aangiften gedaan bij de politie. Meneer en mevrouw Shima gingen uit hun dak toen ze mijn verhaal hoorden, maar het was toch niet allemaal mijn schuld?! Ja, oké, ik ben dat steegje in gegaan maar als ik niets had gedaan was dat meisje nu haar oortjes en staart kwijt geweest. Ik probeer nog steeds uit te vinden wat er nou allemaal is gebeurd, maar nog steeds begrijp ik er eigenlijk bar weinig van. Ik pijnig mijn hersens hier over als ik het schoolplein op loop. Je raad het al, het schoolplein van mijn nieuwe school waar ik ‘een extra hulp’ zal worden. Wat is het leven toch oneerlijk. Ik negeer de blikken en het gefluister van de kinderen die net zo als ik de school in lopen. Eenmaal binnen word ik hartelijk begroet door een stevige grote kale man.
“U moet mevrouw Mari zijn,”¯ zegt hij enthousiast als hij mijn hand schud.
Zo oud ben ik nou ook weer niet dat je 'u' tegen mij moet zeggen of mij met 'mevrouw' moet aanspreken.
“Zeg maar Minori,”¯ zeg ik.
De man kijkt mij verbaasd, nee schuddend, aan.
“Oh, dat kan echt niet mevrouw! Ik kan mijn collega’s toch niet met de voornaam aanspreken!”¯
Als de man mij niet zo zat aan te staren hand ik met mijn ogen gerold.
“En u bent?”¯ vraag ik.
“Ik ben uw collega, opdrachten opgever en vertrouwenspersoon, meneer Atsui,”¯ zegt hij.
“Vertrouwenspersoon?”¯ zeg ik een wenkbrauw ophalend.
“Ja, voor als u iets niet bevalt of u gewoon een babbeltje wil maken,”¯ legt hij uit.
Als ik problemen had zou hij de laatste persoon zijn waar ik naartoe zou gaan.
“En wat wild u dat ik nu gaan doen?”¯ vraag ik.
“Ik wil dat u de school leert kennen. Ik pluk zo wel even een leerling uit de les om u rond te lijden,”¯ zegt hij.
Precies het gene waar ik behoefte aan heb, maar niet heus.
“Dat lijkt mij leuk,”¯ lieg ik.
Meneer Atsui begint te glimlachen. Oh, wat haat ik die man nu al.
“Dan zal ik nu meteen een leerling halen,”¯ zegt hij. “Als u eventjes wacht kon ik er zo aan.”¯
Ik knik ja en meneer Atsui loopt weg. Even later gaat er een bel. De lessen beginnen. Ik loop naar een muur toe en leun ertegen aan om mezelf een houding te geven. Wat vreselijk dat ik hier het komende jaar zal door moeten doorbrengen. Ik zal vanaf nu elk weekend als heilig beschouwen. Even later komt meneer Atsui terug, achter hem loopt een jongen met zwartbruin haar dat tot zijn schouders komt en zwartbruine ogen. Hij heeft een witte pleister op zijn wang. Ik schat dat hij 12 jaar oud is.
“Kijk eens aan mevrouw Mari, deze jongen heeft zich speciaal aangeboden u rond te lijden,”¯ zegt meneer Atsui.
Ik kijk de jongen aan maar die ontwijkt mijn blik. Hij ziet er nou niet echt bepaald uit als iemand die zich vrijwillig voor iets aanbeid.
“Komt u na de rondleiding naar de lerarenkamer, dan kunt u kennis maken met uw andere collega’s,”¯ zegt meneer Atsui vrolijk.
“Zal ik doen,”¯ zeg ik zonder emotie.
Meneer Atsui loop vrolijk weg en laat mij met de jongen achter. Als hij uit het zicht verdwenen is begin ik tegen de jongen te praten.
“Hij heeft je zeker je gedwongen mij rond te lijden?”¯ vraag ik.
De jongen knikt bevestigend.
“Dacht ik al,”¯ zeg ik.
Er valt een stilte. Dan steek ik mijn hand naar hem uit.
“Ik ben Minori Mari, maar noem mij alsjeblieft gewoon Minori en geen mevrouw Mari,”¯ zeg ik.
Even twijfelt de jongen maar schud dan toch mijn hand.
“En ik ben Ritsuka Aoyagi.”¯


Reacties:


verenaCullen
verenaCullen zei op 9 aug 2010 - 20:35:
geweldig hoofdstuk ^^
Ik vind Ritsuka echt zo'n schatje ^^

<33


witch
witch zei op 6 aug 2010 - 19:37:

ik begrijp best dat je zo'n meneer Atsui niet aardig zou vinden, ik houd zo niet van kale mensen. (ik mag Madarame Ikaku ook echt niet)

maar verder was je hoofdstuk iets in de trans van 'geweldig'


AmbyVampy
AmbyVampy zei op 6 aug 2010 - 15:25:
Meneer Atsui begint te glimlachen. O, wat haat ik die man nu al.

Pure. win.

Niks op aan te merken. Was een leuk hoofdstuk <3
Bij die schop in het gezicht was ik gelijk van 'OMG. ICHIGO KLOON XD' en dat vond ik lollig. <3
8D

....

<3
-xXx-