Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Morgenrood {afgelopen} » 37.Het visioen

Morgenrood {afgelopen}

8 aug 2010 - 14:32

537

7

416



37.Het visioen

Sprry voor de titel. Kon niks beters bedenken :( Anyway Enjoy! Bedankt Suus (Merel)! Zij heeft me geholpen met dit hs :D

Over een uur pas.
Mooi. Dan kon ik nog wel even naar beneden, op Jasper wachten. Ik kon ook niet wachten om hem te zien.
‘Bella, ik ga even naar beneden, oké.’
‘Waarom?’ vroeg ze met haar melodieuze stem. Ik kon daar nog steeds niet aan wennen sinds ze vampier was geworden. Drie maanden geleden waren de zorgen allemaal voorbij. Ik wist dat alle ellende voorbij was toen Bella wakker werd.
‘Op Jazz wachten.’
‘Oke,’ zei ze en ik liet haar achter met Edward en Renesmee.
Toen ik beneden was, liet ik mezelf ploffen op de witleren bank. Hij was er nog niet. Ik concentreerde me op de toekomst. Ik zag dat het nog wel even zou duren voor ze hier waren. Ik verlangde naar hem.
Hij was veel te lang weg, voor zijn doen. Ik vroeg me af of ze soms in Australië aan het jagen waren. Hmm… Nee, daar was het te zonnig.
Ik liet mezelf achterover zakken, en keek naar het plafond.
Zijn gezicht zweefde voor me, die leuke lach om zijn lippen. Onwillekeurig verscheen er een glimlach op mijn gezicht toen ik dat zag. Het was al zo lang geleden dat ik hem eens een keer écht had zien lachen.
Sinds Edward met Bella getrouwd was, sinds Carlisle had gezegd dat hij Bella zou veranderen, was hij ernstiger geworden. Ik miste hem. De oude Jazz…maar ook de nieuwe. Ik miste zijn hele aanwezigheid.
Ik sloot mijn ogen, en dacht terug aan het moment waarop hij eindelijk het kroegje binnen kwam.

‘Alice?’ Ik veerde omhoog, en stootte mijn hoofd tegen iemand anders. En ja. De stem was de stem naar wie ik al dagen naar verlangde.
‘Jasper!’ Ik vloog hem om de hals. Ik hoorde hem grinniken, oprecht grinniken. Eindelijk! ‘Ik heb je zo gemist!’ wist ik uit te brengen. Ik voelde hoe zijn handen over mijn rug streken.
‘Ik jou ook, ik jou ook…’ Ik glimlachte even, maakte me los uit zijn omhelzing, keek hem in de ogen en drukte toen mijn lippen op de zijne.
Hij was totaal niet verbaasd. Hij kende me te goed, hij doorzag alles wat ik van plan was. Hij kuste me terug.
Pas na een kwartier maakte ik me los, en legde mijn hoofd tegen zijn borstkas aan.
‘Ik hou van je..’mompelde ik. Hij grijnsde.
‘Weet ik toch.’ Ik voelde zijn lippen in mijn haar. En toen was het er weer.
Zo’n stom visioen, dat altijd op de verkeerde momenten kwam.
‘Alice?'. Jasper trok me direct overeind.
‘Wat is er?’ vroeg hij en nam mijn gezicht in zijn gehavende handen.
Ik keek goed naar het visioen en hoorde Jasper’ stem in de verte.
In feite was het niet echt een erge visioen. Je kon er makkelijk iets aan doen en ik had hem eigenlijk al verwacht.
‘Alice. Alice!’ hoorde ik wat harder.
Ik schudde m’n hoofd om wakker te worden uit mijn trans. Ik stond nu niet meer, maar zat op de bank.
‘Alice, gaat het?’ Het was Jasper. ‘Alice, lieverd, gaat het?’ vroeg hij nog een keer omdat ik nog steeds geen antwoord had gegeven.
Ik schudde weer mn hoofd om de visioen echt kwijt te raken, ookal wist ik dat hij altijd in m’n achterhoofd zou blijven hangen. Ik deed mijn ogen open en keek recht in de goud/bruine ogen van mijn Jasper.


Reacties:

1 2

irish98
irish98 zei op 18 feb 2011 - 14:36:
Leeeeuk, alleen wel jmmr niks te horen gekregen over Bella's waling up moment


justAgirl
justAgirl zei op 7 aug 2010 - 15:35:
woehoee ik ben weer bijgelezen!!
het was weer geweldig <333333333
xxxxx


Merel
Merel zei op 6 aug 2010 - 12:41:
Hihi
Ik weet (Denkik) al wat ze gezien heeft :d
En geen dank hoor
Maar ik wil wel dat je snel verder gaat!
xxx'


MissFroggy
MissFroggy zei op 6 aug 2010 - 12:18:
verder
<3


realMe
realMe zei op 6 aug 2010 - 10:29:
wat zag ze? oh ik wil het weten. toch niets ergs he.
wat jammer dat ik niet meer kan lezen
we gaan op vakantie
maar jij snel verder
ik haal het wel in.