Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » When a muggle meets a Weasley. » Hoofdstuk 71

When a muggle meets a Weasley.

10 aug 2010 - 14:53

412

6

378



Hoofdstuk 71

Drie keer klopte ik op de deur. Doe open, doe open. Ik hoorde voetstappen. Mooi.
George zei al dat hij hier was. Al snap ik niet wat hij hier doet.
Fred deed de deur open. Hij was veranderd. Een stoppelbaardje, zijn haar korter, mond ruwer.
Een waterig glimlachje verscheen op mijn mond. Alles zou weer goed komen. We gaan trouwen, krijgen kinderen, worden samen grijs, drinken pompoensap met onze kleinkinderen en gaan samen dood. ‘Vera?’ Zijn stem was ook anders. Lager.
Wat kan een mens veranderen in ander halfjaar.
Sinds hij weg is gelopen, heb ik hem nooit meer gesproken. Ik was te laf.
Maar nu heb ik hem meer nodig dan ooit. ‘Redos is dood.’ Floepte ik eruit. Geschrokken sloeg ik mijn handen voor mijn mond. Dit was niet de bedoeling.
‘Shit.’ Fred krapte aan zijn stoppelbaard. ‘Fred, liefje?’ Dat zei ik niet.
Een meisje, vrouw, met een bolle buik kwam naast Fred staan. ‘Wie ben jij?’ Ze nam me op van top tot teen. ‘Vera.’ Weer zei ik dat niet. Vragend keek de vrouw Fred aan. ‘Een kalverliefde van me. Nu niets meer.’ Hij drukte zijn lippen op die van haar.
Alles kwam bij elkaar. Die buik was mede mogelijk gemaakt door Fred. Hij heeft met haar geslapen, hij zoent haar. ‘Sorry. Ik zal niet meer komen.’ Nu was ik het wel.
Hoe kan een wereld in ander halfjaar veranderen?
Redos was gedood door een minister. Hij strijde voor gelijkheid, de minister waarderde dat niet. Door twee woorden lag Redos morsdood op de grond. Moedige Redos.
De minister heeft een dementorskus gekregen.
De deur van Fred’s huis viel dicht. De toverwereld was niet aan mij besteed.
Iedereen waar ik van gehouden had is weg. Ginny en Harry wonen nu samen. Lieve Ginny.
Helaas hoefde ze geen gestoorde Dreuzel vriendin. Sinds Fred weg ging, ging mijn verstand weg. Doorgeslagen.
Gina en Draco zijn gevlucht. Hoe romantisch. Gelukkige Gina.
George had het geluk gevonden met Angelique. Gelukkige George.
Mijn moeder had nu een nieuwe vriend. Verliefde mama.
Samen wonen ze nu in Frankrijk.
Mijn broertje is naar een kostschool gestuurd. Arm broertje.
Oma is spoorloos. Stiekem denk ik dat ze op haar bezemsteel naar haar oude toverliefde is gegaan. Gekke omaatje.
Stap voor stap liep ik de straat uit. Op naar een nieuwe wereld.
Doorgeslagen Vera.

Vera is een doorgeslagen meisje.
Met doorgeslagen toverdromen,
gescheiden ouders (volgens haar valt daar niet meer over te discussiëren),
een zielig broertje (incl. de irritatie die dat bij haar kan opwekken)
en geen school leven.
Tot de dag dat ze Ginny Weasley uit haar leven haalt.


Reacties:

1 2

Hermione
Hermione zei op 27 feb 2014 - 1:33:
Het was echt een super verhaal!
Wel een zielig einde hoor.


4passions
4passions zei op 26 aug 2010 - 18:20:
Omg!!!!!! dit is zooooooooon prachtig einde!!!!:o dit is tg het einde fniet?waaw! respect! xx


FleurDriesse
FleurDriesse zei op 11 aug 2010 - 18:54:
Arme Vera!!!! :'(
Erg mooi geschreven !
Melding?

xx


twinsis
twinsis zei op 11 aug 2010 - 14:48:

zo zielig
snel verder
xx melis
melding ?


SusieSimon
SusieSimon zei op 10 aug 2010 - 22:46:
ahh.. nu moet ik huilen.
Stoute Fred!