Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Wow! we're in a huge problemD= » Chapter 12: De Vlucht van de Dikke Dame!!!!

Wow! we're in a huge problemD=

23 okt 2010 - 16:45

1061

1

204



Chapter 12: De Vlucht van de Dikke Dame!!!!

sorry weet geen betere titel=_=

Sora en Roxas waren de volgende 8 weken druk met huiswerk en de lessen.
hij was nu zo goed als klaar.
het was leeg in de Leerlingenkamer afgezien van Harry,Ron en Hermelien.
"wat ben je aan het doen?, vroeg Sora aan Roxas en wees naar het stuk perkament.
"Schrijven aan Kairi, antwoordde Roxas nonchalant.
Volty en Sparky keken verbaasd naar Shinx die op schoot zat bij Roxas.
"dit is privé, zei Roxas met alle kalmheid die hij bezat.
"haha, Roxie is verliefd, grinnikte Sora en Roxas vloog hem om de nek.
Hermelien schudde vermoeid haar hoofd.
"Aww, Schurfie wild helemaal niks eten, zei Ron droevig.
Sora kwam overeind en werd besprongen door Volty en Sparky.
"heb je dat Rattentonicum al geprobeert?, vroeg Harry en beet op zijn lip.
"ja, maar alsnog wilt hij niet eten, zei Ron ongerust.
"Probeer dit eens!, riep Sora en gaf een roze vormig koekje aan Ron.
dat koekje heette een Poffin en Sora had ontdekt dat zowel Pokémon als gewone dieren Poffins lekker vonden.
Ron brak een stukje af en gaf het aan Schurfie.
en tot alle gekke dingen die hij had meegemaakt at Schurfie wat van de Poffin.
"wow, je had gelijk, zei Ron en klopte Sora dankbaar op zijn schouder.
"ik ga denk eens maar naar bed, zei Hermelien en nam Knikkebeen mee naar boven.
"ik ga ook ben doodmoe en morgen is het Halloween, zei Sora en onderdrukte een geeuw.
Sora en Sparky gingen naar boven en Sora deed zijn shirt uit en broek en ging in bed liggen.
en viel meteen inslaap.
De volgende ochtend schok Sora wakker van een klap.
en kwam erachter dat hij naast zijn bed lag.
Simon en Daan lagen dubbel van het lachen.
"what the... ik moet stoppen met die dromen, grinnikte Sora en krabbelde overeind.
"ook goeie morgen, zei Harry slaperig.
"we mogen vandaag naar Zweinsveld gaan jij en je broer ook Sora?, vroeg Daan.
"wat is Zweinsveld?, vroeg Sora en krabde over zijn hoofd.
"een dorpje vlakbij het kasteel, verzuchtte Harry.
"nee, ik blijf wel bij Harry, zei Sora en klopte hem op zijn schouder.
Harry mocht niet naar Zweinsveld vanwege ene Sirius Zwarts en hij had geen toestemming van zijn oom.
Sora kleedde zich aan en ging met Harry en Ron naar beneden.
Roxas zat al aan de Griffoendortafel met Shinx en Hermelien.
Sora plofte neer en legde zijn voet op de bank neer.
"waar was je?, vroeg Sora aan Roxas.
"brief versturen, Hermelien heeft me naar de Uilenvleugel gewezen, antwoordde Roxas nonchalant en met rode wangen.
Sora grijnsde breed naar Ron en Harry.
"denk niet door imbeciel ik hou van Kairi en van niemand anders, gromde Roxas chagrijnig.
Sora barstte in lachen uit.
"zullen we zomaar gaan?, vroeg Ron aarzelend aan Hermelien.
Hermelien knikte en Sora,Roxas en Harry volgde Ron en Hermelien.
toen ze bij de voordeur stonden werden de leerlingen gecontroleerd of ze toestemming hadden of niet, dat werd gedaan door Argus Vilder de Conciërge gedaan.
"je hebt altijd het feestmaal nog, mompelde Ron tegen Harry.
"ja dank je, veel plezier met zijn tweeën, zei Harry en Volty keek ongerust naar Harry.
"maak je geen zorgen, zei Sora en klopte hem op zijn schouder.
"zin om een stukje te vliegen?, vroeg Harry.
"op wat? een bezemsteel?, vroeg Sora met brede glimlach.
Roxas en Harry schoten in de lach.
"laten we naar Hagrid gaan ik wil weten of alles goed is met hem, zei Roxas.
"maar... zei Harry.
"we weten dat je het terrein niet op mag maar even kan toch geen kwaad?, vroeg Roxas.
"ik heb geen zin in problemen, zei Harry.
"dat is ook voor het eerst, zei Sora met een brede grijns.
"oke, verzuchtte Harry uiteindelijk.
ze liepen het kasteel uit en gingen naar het huisje van Hagrid en klopte aan.
"o bennen jullie het, zei Hagrid droevig.
"Hagrid, wat is er?, vroeg Harry ongerust.
"ze gaan Scheurbek terechtstellen!, huilde Hagrid en gaf Harry een brief.
"wat erg! die kleine... gromde Sora.
"luister, ze houden een hoorzitting op het Ministerie van Toverkunst, zei Harry.
Sora ging bij Scheurbek zitten en aaide hem over zijn kop.
"maar kunnen wij niets doen! en Perkamentus dan!, zei Roxas.
"jullie hebben al genoeg aan jullie hoofd en eigenlijk mogen jullie niet op het school terrein kommen, zei Hagrid verdrietig.
"dat kunnen ze niet zomaar doen en ik zal je helpen totdat het tegendeel is bewezen dat Scheurbek onschuldig is!, zei Sora met een ernstig vertrokken gezicht.
"Sora, luister die lui van het Comité bennen niet mals als ze een pracht beessie de kop willen omdraaien, zei Hagrid en veegde zijn tranen weg.
"Scheurbek is niet gevaarlijk hij is hartstikke lief, zei Sora en aaide hem over zijn kop.
toen het tegen 7 uur liep gingen Sora, Roxas en Harry terug.
"als ik Malfidus tegenkom is hij nog niet klaar met mij, gromde Sora toen aan de tafel van Griffoendor gingen zitten.
"met mij ook niet, zei Harry en Volty vonkte op het moment dat Ron en Hermelien binnen kwamen.
"waarom zulke zure gezichten?, vroeg Ron bezorgd.
Harry legde het uit en Ron en Hermelien waren diep geschokt.
"m-maar we moeten bewijzen dat Scheurbek onschuldig is, zei Hermelien met een verdrietige blik.
toen het feestmaal afgelopen was, liepen Sora en Roxas te bekvechten over huiswerk dat ze nog moesten doen.
"Het is weekend!, mij niet gezien in de bibliotheek!, zei Sora nijdig.
"je lijkt nu heel erg op de oude Sora met Riku!, zei Roxas boos.
Harry keek omhoog er was een optstopping gaande voor het Portretgat.
"wat is er aan de hand? is Marcel weer het wachtwoord vergeten, zei Ron Sarcastisch.
"hey! ik ben hier, zei Marcel en Roxas grinnikte.
"kom we gaan kijken, zei Sora en wurmde zich er langs.
Toen Sora en Harry zich door menigte wrong waren er grote krassen in het doek en waren er aan potretten van slag.
"ga aan de kant het Schoolhoofd moet er langs!, zei Vilder en duwde Sora en Harry aan de kant.
angst verspreidde door Sora's lichaam als gif, dit is allemaal zijn schuld de Heartless waren hem gevolgd en nu...
Iedereen wachtte op antwoord totdat er een valse lach boven hen te horen was.
"Foppe, gromde Vilder.
"ik weet waar de Dikke Dame zich bevind, zei Foppe met een valse lach.
"Foppe zeg alsjeblieft waar ze is, zei Perkamentus met een strenge ondertoon in zijn stem.
"of zeg liever wie het heeft gedaan!, zei Vilder.
"dat zeg ik niet tenzij als je "alsjeblieft"zegt, zei Foppe met een gemene lach.
"Pikachu!, zei Sparky en verstoorde het gesprek en rende naar het doek toe.
"Sparky! wat wil je zeggen, jochie?, vroeg Sora .
Sparky snuffelde aan het doek en zwaaide hevig met zijn poten op en neer.
"Pika, pikachu!, zei Sparky ernstig.
Sora trok een gezicht naar hem en trilde.
"wie is het? Sora?, vroeg Perkamentus.
"Sirius Zwarts, piepte Sora.
iedereen keek hem stomverbaasd aan inclusief, Harry, Ron, Hermelien en Roxas.....


Reacties:


V0nneke
V0nneke zei op 18 aug 2010 - 20:48:
Hier zitten heel veel (gramatica/spellings) foutjes in, maar de lolligste was toch deze:
Harry keek omhoog er was een ontstopping gaande voor het Portretgat.

Het is een opstopping
Ontstoppen doe je met de wc

Maar het is toch wel een leuk stuk, als je door die foutjes heenkijkt ;P