Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Vampire Diaries » Cosmic love || Damon Salvatore » 02

Cosmic love || Damon Salvatore

15 aug 2010 - 22:01

536

1

336



02

“Hallo, jou ken ik nog niet”¯. Ik glimlach naar de leerraar geschiedenis en steek me hand uit. “Romy Brightmore”¯ “Alaric Saltzman”¯. Ik glimlachte nog een keer en ging samen met Jolien achterin de klas zitten. Ik sloeg me boeken open zodat Saltzman nog een beetje de indruk kreeg dat ik iets voor geschiedenis deed. “Romy, kan jij antwoord geven op mijn vraag?”¯ ik keek Saltzman geïrriteerd aan. Oké. Hij was goed. Hij wist precies wanneer leerlingen ‘net alsof’ deden. “Ligt eraan wat de vraag was?”¯ zei ik zo nonchalant mogelijk. Saltzman begon te grijnzen en wees naar het boord. ‘1864’ stond er groot. “En nu de vraag erbij?”¯ “Wat gebeurde er in het jaar 1864”¯. Ik beet bedenkelijk op mijn lip. “Oh, wacht, is dat niet die burger oorlog?”¯. Hij knikte. Ik liet mijn ogen door de klas glijden en liet ze hangen op Elena en Stefan. “Sinds wanneer hebben die twee dan met elkaar?”¯ “Sinds dat Elena weer terug is”¯. Ik maakte een ‘hmpf’ geluidje en keek weer naar buiten. “Ik heb een geweldig plan”¯ zei ik grijnzend. Jolien haar ogen begonnen te twinkelen. “Tell me”¯ “Elena en Stefan moet sowieso uit elkaar, dat is een ding dat zeker is. Dus jij mag je volkomen focussen op Stefan”¯. Jolien begon ook te grijnzen en stak haar duim op. Ik schudde lachend me hoofd en keek naar Elena die mee een afkeurende blik gaf. “Pssst”¯ ik keek droogjes naar Jolien. “Erg subtiel. Wacht tot de pauze”¯. Ze schoot in de lach en ging verder met geschiedenis.
[…]
Ik had de laatste 3 uur met Tyler gespijbeld en had na school afgesproken om samen met Jolien bij de football-training te gaan kijken. “Hallo!”¯ riep ik vrolijk naar Jolien die met Stefan stond te praten. Ik keek grijnzend van Stefan naar Jolien en wiebelde een keer met me wenkbrauwen. “Ik vertelde Stefan net over dat feest vanavond in het bos, maar hij wilt alleen als Elena ook komt”¯ zei Jolien grijnzend. “Aw, kom gewoon, je hebt nog wat goed te maken met me”¯ zei ik grijnzend. Hijzelf begon ook te grijnzen. “Oké, ik ben er vanavond. Maar nu moet ik het veld op”¯. Hij rende het veld op en Jolien en ik gingen op de tribunes zitten. Ik ontving een hatelijke blik van Elena die aan het oefenen was met de cheerleaders en rolde met mijn ogen. “Zit ze nou nog steeds bij de cheerleaders. Dat is iets voor eerste jaars”¯. Jolien knikte instemmend en keek aandachtig naar Stefan. “He’s all yours tonight”¯ zei ik grijnzend. “Als Elena niet komt ja”¯ mompelde ze terug. “Die kom toch niet. Het is een feest van Tyler, Tyler mag Elena niet”¯ “Nee, dat zeg je verkeerd. Jij mag Elena niet, en Tyler is zo geobsedeerd door je dat hij ook een hekel aan Elena heeft gekregen”¯ “Handig toch?”¯ ik schoot in de lach en bekeek Stefan nog een keer. “Zou hij een oudere broer hebben?”¯ vroeg ik grijnzend. “Niet dat ik weet. Ik ken maar een Salvatore”¯. Ik knikte en viste mijn telefoon uit me zak. “Wat ga je doen?”¯ “Me moeder sms’en dat ik bij jou slaap. Anders begint ze weer over een tijd te zeiken”¯ Jolien schoot in de lach.


Reacties:


zei op 15 aug 2010 - 22:06:
leuk leuk leuk ;d
ben benieuwd wat er op het feest gaat gebeuren.
En Elena overleeft onze charmes nooit ;p

'x