Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » His Name Is Amanda <Criminal Minds> (Gepauzeerd) » 1. Visit for him/her

His Name Is Amanda <Criminal Minds> (Gepauzeerd)

22 aug 2010 - 13:11

441

3

295



1. Visit for him/her

‘Ik kom voor Adam Jackson,’zei het meisje. Ze had bruin haar dat in een visgraat vlecht over haar linker schouder hing. Haar ogen waren groen, dezelfde kleur als die van degene voor wie ze kwam.
De man voor haar knikte en scrolde door het bestand in de computer voor hem terwijl hij mompelde: ‘Jackson.. Jackson… Ah hier.’ Hij keek het meisje aan. ‘Adam Jackson?’ Ze knikte. ‘Ja.’
‘Bedoel je misschien Amanda Jackson?’ Ze keek de man aan en zei: ‘Ook. Adam is bijde.’ De man snapte het niet ,dat was aan zijn gezicht te zien.
Het meisje zuchtte.
‘Laat maar. Lang verhaal. Moet ik nog een formulier invullen of zo iets?’
De man knikte.
‘Hier even opschrijven wie je bent en meer van dat, daar je riem, schoenveters en nog meer van dat soort spullen afgeven.’
Het meisje knikte, en vulde snel haar naam in.
Dawn Jackson. Zeventien jaar, nichtje van cliënt in kwestie
Ze gaf haar schoenveters af, haar zonnebril die in haar haar stond, het zakmesje dat ze altijd bij zich had, trok haar schoenen uit, haalde de speld met de bloem uit het puntje van haar vlecht, deed haar hangende zilveren oorbellen uit, en kon doorlopen.
Op blote voeten liep het meisje door. Ze droeg een roze rok met een grijs hemdje.
Toen ze bij de ruimte kwam waar haar neef zat, schrok ze wel.
Dit was haar neef niet.
Dit was de andere in haar neef, Amanda. Het haar was krullend lang, in de handen was een sigaret. Haar neef had een rozige jurk aan.
Maar het was haar neef. Dat zag ze aan zijn ogen.
‘Adam?’vroeg ze, terwijl ze aan de andere kant van het glas ging zitten. Geen reactie. ‘Adam?’probeerde ze nog eens. Haar neef keek niet op of om. Ze schoof haar hand onder het glas door, door het gat waar mensen brieven door konden geven. Of een boek. Of iets dergelijks. Ze greep de hand van haar neef beet. Nu keek hij/zij wel op.
‘Adam…’fluisterde het meisje.
‘Misschien moet je Amanda proberen, dat ‘ie dan wel luistert,’zei een stem. Met een ruk draaide het meisje zich om. Voor haar stond een niet onknappe man, net gekleed.
‘Wie ben jij?’vroeg ze.
‘Spencer Reid, van de FBI.’ FBI? Dacht ze. Wat deed de FBI bij haar neef?
‘Dawn Jackson,’zei ze. ‘Wat doet u hier?’
‘Zeg maar jij. Ik ben nu niet in dienst. Ik kwam Amanda opzoeken, om antwoord te geven op je vraag. Adam is er niet meer. Maar hij moet terug komen, wat denk jij, Dawn? Naar mij luistert ze allang niet meer. Misschien luistert ze naar jou…’
Het meisje mocht die Spencer Reid wel. Ze haalde haar schouders op.
‘Misschien…’


Reacties:


heaven
heaven zei op 17 nov 2010 - 21:29:
Coowll ^^ Snel verder gaan

trouwens iik vind het echt super droog dat Jackson Rathbone die Adam/amanda speelt xd geniaal.


Reactiongirl
Reactiongirl zei op 25 aug 2010 - 20:26:
Haha, onknappe. Dat vind ik zielig voor Reid. Zo lelijk is°ie nou ook weer niet, hoor!
SNEL VERDER! Melding?
xxxx


xEmma
xEmma zei op 24 aug 2010 - 8:24:
Spencer Reid is ook cuwlisch *-*