Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » 14 Days! (AF) » Hoofdstuk 1 - De Deal

14 Days! (AF)

19 sep 2010 - 20:06

636

2

262



Hoofdstuk 1 - De Deal

Joe pov
‘Je moet echt veranderen, Joe!’ Zei Kevin boos. Joe negeerde hem een staarde naar de tv. ‘Joe! Ik praat tegen je!’ Riep Kevin die nog bozer werd. Joe keek op naar Kevin. ‘Joe, je moet echt veranderen!’ Zei Kevin nogmaals. Joe zuchtte en begon weer naar de tv te staren. ‘En waarom dan wel?’ Zei Joe afwezig. ‘Omdat je jezelf niet meer bent!’ Zei Kevin. ‘Je word gek.’ Zei Joe lachend. Kevin zuchtte. ‘Ik zal het je bewijzen.’ Zei Kevin. Kevin pakte de afstandsbediening uit Joe zijn handen en drukte er een andere zender voor. De presentator van het nieuws begon te praten: Volgens onze bronnen is Joe Jonas heel erg veranderd. Hij is onbeleefd tegen fans, schreeuwt tegen personeel en geeft te veel geld uit. We hopen dat het goed zal aflopen met hem, anders houd hij niet veel fans meer over.’ Joe zuchtte diep. ‘Hij kletst uit zijn nek.’ Zei Joe. ‘Bewijs het.’ Zei Kevin. ‘Hoe?’ Zei Joe. ‘Ik wed dat jij nog geen twee weken in een doorsnee leven van een onbekend persoon kan leven.’ Zei Kevin. Joe grijnsde even. ‘Tuurlijk wel, dat is toch niet zo moeilijk?’ Zei Joe spottend. ‘Deal!’ Zei Kevin. ‘Deal? Deal wat?’ Zei Joe geschrokken. ‘Ik regel een adres voor je en dan ga jij twee weken je sterrenleventje verwisselen voor een normaal leven.’ Zei Kevin grijnzend. ‘Wat serieus?’ Zei Joe. ‘Ja, jij kon het toch wel? Of krabbel je nu in eens weer terug?’ Zei Kevin grijnzend. Joe zuchtte. Hij wou Kevin dus absoluut geen gelijk geven. ‘Deal.’ Zei Joe uiteindelijk. ‘Oké, morgen vertrek je.’ Zei Kevin. ‘Wat? Morgen al?’ Zei Joe die opsprong. ‘Wat is er morgen?’ Zei Nick die binnen kwam gelopen. ‘Morgen gaat Joe twee weken weg. Hij gaat voor die tijd een normaal leventje lijden. Gewoon om te laten zien wat hij allemaal heeft en wat er voor hem gedaan word.’ Zei Kevin grijnzend. ‘Oké, waar ga je heen?’ Zei Nick tegen Joe. ‘Geen idee, moet je aan Kevin vragen.’ Zei Joe die afwezig naar de tv staarde. ‘Is een verrassing.’ Zei Kevin grijnzend.

Kevin pov
Kevin liep de kamer uit en pakte de telefoon. Hij draaide een nummer en wachtte af. Hij belde een vriend van zijn vader, Mark. Iemand nam de telefoon op. ‘Hallo met Mark.’ Klonk er door de telefoon. ‘Hoi met Kevin, ik heb een vraagje, kan Joe voor twee weken bij jullie logeren. Zodat hij weer even op zijn plek wordt gezet.’ Zei Kevin grijnzend. ‘Ja, natuurlijk. Maar we zijn wel bezig met het opknappen van de boerderij.’ Zei Mark terug. ‘Maar dat is mooi, dan hebben jullie een extra hulp.’ Zei Kevin. ‘Ja, goed idee.’ Zei Mark. ‘Is hij echt niet tot last? Hij kan nogal raar doen de laatste tijd.’ Zei Kevin. ‘Oh, dat komt wel goed. We hebben wel iemand die wel raad met hem weet.’ Zei Mark. ‘Oké, hij stapt morgen op het vliegtuig, je hoort nog wel van mij hoe laat hij precies aan komt.’ Zei Kevin. ‘Oké, is goed. Doei Kevin!’ Zei Mark. ‘Doei, alvast bedankt!’ Zei Kevin grijnzend. Nick kwam de kamer binnen gelopen. ‘Wie was dat?’ Zei Nick nieuwsgierig. ‘Joe zijn plek voor de komende twee weken.’ Zei Kevin grijnzend. ‘Oh, waar stuur je hem heen?’ Vroeg Nick lachend. ‘Nederland.’ Zei Kevin lachend. ‘Dat land met die klompen en tulpen en zo?’ Zei Nick lachend. Kevin knikte lachend.


Joe pov
Joe zuchtte en liet zichzelf op zijn bed vallen. Hij had net zijn koffers ingepakt en was klaar voor vertrek. ‘Ik kan niet geloven dat ik ja heb gezegd.’ Zei hij terwijl hij met zijn hand over zijn achterhoofd wreef. Hij was benieuwd waar hij heen ging morgen, maar hij had zo het gevoel dat Kevin hem dat niet ging vertellen. Denkend over de volgende dag viel hij in een diepe slaap.


Reacties:


V0nneke
V0nneke zei op 8 jan 2011 - 14:49:
Ik ben benieuwd :3


MissFroggy
MissFroggy zei op 1 sep 2010 - 18:16:
leuk <3