Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 3: Van wie is Butterfree?

Pokemon: New Legend

1 feb 2009 - 23:19

1122

1

292



Episode 3: Van wie is Butterfree?

Andrew stond klaar. Achter hem stonden Brenna en Bulbasaur vol spanning toe te kijken. Pidgey deed nog een Tackle-aanval op de Caterpie die Andrew voor ogen had. Je moet toch ergens beginnen had Andrew gezegd en dat was de reden dat Andrew de Caterpie wou vangen. Caterpie was inmiddels al redelijk verzwakt en Andrew stond klaar om de Pokeball te gooien.
He groentje hoorde hij van achteren. Het was niet Brenna, het was een jonge mannenstem. Andrew keek om. Hij zag een oude bekende, Bart. Bart was altijd al een rivaal van Andrew geweest en sinds hun Pokemon avontuur begon met het kaartje van professor Oak was dat niet veranderd.
Bart hard donkerbruin bijna zwart haar. Zijn gezicht was hoekig en hij was gekleed in een zwarte trainingspak. Hierdoor viel zijn lichtbruine riem met daaraan zes Pokeballs extra op.
Je gaat me toch niet vertellen dat je een Caterpie gaat vangen. zei hij.
En wat als ik dat wel deed? vroeg Andrew boos.
Dan ben je te zielig om Pokemon Trainer genoemd te worden. verklaarde Bart.
Ik zal je eens wat laten zien zei Andrew en hij knikte van Bulbasaur naar Bart.
Juist, zei Bart Je wil een battle, roekeloos als altijd, Ivysaur, nu!
Kijk uit, Andrew, Ivysaur is de geevolueerde versie van Bulbasaur. vertelde Brenna, terwijl ik mijn Pokedex tevoorschijn haalde.
Ivysaur, de zaad-Pokemon en de geevolueerde vorm van Bulbasaur. Nadat zijn bol uitgroeit tot een plant, verliest hij de mogelijkheid om op zijn achterpoten te staan
Ben je er klaar voor, Bulbasaur? vroeg Andrew. Bulbasaur knikte en gromde, alhoewel het vergeleken met Ivysaur slechts overkwam als een poging tot immitatie.
Bulbasaur, open de aanval, Vine Whip.
Bulbasaur lanceerde zijn Vine Whip-aanval op Ivysaur. Ivysaur deed niks. Bulbasaur probeerde Ivysaur op te pakken maar hij was erg zwaar.
Ivysaur, Razor Leaf. commandeerde Bart.
Laat los! zie Andrew tegen Bulbasaur.
Bulbasaur liet Ivysaur los, maar kreeg toch de volle laag door de fijne dunne blaadjes. Bulbasaur werd erg verzwakt door de Razor Leaf aanval van Ivysaur.
Ivysaur, Tackle
Bulbasaur, Tackle zeiden ze om de beurt.
Ivysaur en Bulbasaur gingen in volle vaart op elkaar af en Bulbasaur deinsde harder terug dan Ivysaur.
Ivysaur, afmaken met Vine Whip.
Ivysaur lanceerde zí­jn klimoppen en sloeg daarmee op Bulbasaur. Bulbasaur was KO.
Bulbasaur! zei Andrew en hij rende naar Bulbasaur.
Zoals ik al zei: zei Bart een groentje.
Andrew keek achterom en zag dat hij Caterpie totaal vergeten was en dat zijn prooi was ontsnapt.
Ook dat nog. zei Andrew en hij plofte op het gras.
Ik mag hem niet zei Brenna kalm en rijkte Andrew de hand toe. Andrew krabbelde overeind, maar was te trots om Brenna's hand aan te nemen.
Graag gedaan. zei Brenna sarcastisch. Andrew gaf geen antwoord.
Waar is Pidgey? vroeg Andrew.
Eerst verlies je een wedstrijd, dan verlies je Caterpie uit het oog en nu Pidgey zei Brenna en ze schudde haar hoofd. Totdat we wat gekoer hoorde. Het was Pidgey, hoog in de lucht. Hij keek gefocust naar de grond en wees met zijn vleugel richting de grond.
Pidgey heeft wat gevonden zei Andrew en liep naar de grond die Pidgey aanwees. Het was een vlakte met gras, tot aan de oksels van Andrew en Brenna. Bulbasaur, die inmiddels redelijk hersteld was, zat op het hoofd van Andrew. Pidgey daalde neer, op de plek waar ze naar wees.
Hier? vroeg Andrew. Pidgey roekte een bevestiging. Andrew duwde het lange gras opzij en zonder te kijken - stel dat het gras hem in de ogen prikte - pakte hij het ronde voorwerp op. Hij haalde het naar boven en keek verrast naar wat hij in handen had. Het was een Pokeball.
Een Pokeball, zei Brenna terwijl ze net zo geinteresseerd naar de Pokeball keek als Andrew, Bulbasaur en Pidgey. Andrew liep terug naar het pad waar ze hebben gelopen en nam de Pokeball mee.
Zou er een Pokemon in zitten? vroeg Andrew.
Probeer het eens. zei Brenna.
Pokeball, nu! riep hij, terwijl hij de bal gooide, Wie je ook bent, kom eruit!
De Pokeball rolde uit en opende zich. Uit de Pokeball kwam een witte wolk die zich vormde tot een vlinderachtige Pokemon. Toen de kleuren tevoorschijn kwamen, kwamen ze er achter wat het was.
Een Butterfree zei Brenna.
Butterfree, de vlinder-Pokemon en de laatste evolutie van Caterpie. Butterfree verdedigt zich vaak met verschillende poeders als PoisonPowder, Sleeppowder en Stun Spore.
Hij moet van iemand zijn zei Andrew en hij keek even rond. Nee, er was niemand te bekennen.
We moeten hem naar het Pokemon Center brengen. Als iemand hem kwijt is dan haalt hij/zij hem daar op stelde Brenna.
Ik neem aan dat jij weet waar het dichtstbijzijnde Pokemon Center is.
Brenna haalde een kaart uit haar rugzak en begon het te bestuderen.
Volgens mij... zei ze en ze keek nog een keer rond zitten we precies tussen de Pokemon Centers van Viridian en Pewter City.
Nee, he? zei Andrew.
Wel we hebben de helft er al opzitten. Andrew keek Brenna aan, waarop Brenna antwoorde: Oke, jij dan.
Wel we moeten toch naar Pewter City dus ik geloof dat dat geen probleem is
Andrew pakte de Pokeball van Butterfree.
Andrew, Bulbasaur en Brenna liepen door, terwijl Butterfree en Pidgey erachter hen aan fladderden.
Van wie kon die Butterfree zijn, dacht Andrew. Opeens stonden er twee figuren voor onze neus.
Ken je ons nog? zei de vrouw.
Wie zijn dat? vroeg Brenna
Om de wereld voor verder verval te behoeden
om de mensen van ons volk te kunnen beinvloeden.
Om kwaadaardigheid van liefde aan te tonen
Om dichterbij de sterren te kunnen komen
Tanja
Toni
Team Rocket is nog sneller dan het licht
Vecht als een man of geef je over en zwicht
Bellsprout!

Jullie weer? vroeg Andrew. Oke Bulbasaur, we laten ze eens wat zien.
Wat zijn we weer snel op onze tenen getrapt zei Toni plagerig. Koffing nu! Tackle!
Bulbasaur, Vine Whip
Bulbasaur richtte zijn lianen op Koffing, maar Koffing zweefde ertussen door en beukte tegen Bulbasaur aan.
Bulbasaur, Tackle!
Koffing, Smokescreen
Koffing liet een grijze rookgordijn zakken, waardoor Bulbasaur geen idee had waar hij was, laat staan waar Koffing was.
Niet goed. Bulbasaur, terug riep Andrew, maar Bulbasaur zag niet waar Andrew was.
Koffing, maak hem af, nog een keer Tackle!
Koffing sneed rechtop Bulbasaur af. Het zag er niet goed uit voor Bulbasaur.
Opeens kwam er een heftige windvlaag, waarbij Koffing in zijn eigen rookgordijn gehuld ging.
Butterfree! zei Brenna. En Butterfree keek strijdlustig naar Koffing en gaf hem een klap met een Tackle-aanval.
Goed zo Butterfree zei Brenna. Ken je de Confusion-aanval? vroeg Brenna en er verscheen een blauwe gloed om Koffing.
Dan weet je wat je moet doen.
En uit het niets ontplofte Koffing. Team Rocket werd gelanceerd.
Team Rocket houdt het weer voor gezien!!!

Brenna keek naar Butterfree.
Wat doen we met jou? vroeg Brenna zich hardop af.
Butterfree begon rondjes te dansen rond Brenna's hoofd.
Ik weet het. zei Brenna ineens. Ik zal je trainen totdat we in Pewter City zijn
En Butterfree vloog vol vreugde in het rond.
Een nieuwe Pokemon voor Brenna. Voor even dan. Maar misschien komt die nog beter van pas dan onze helden nu denken.


Reacties:


simonella
simonella zei op 13 juni 2009 - 21:48: