Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Supernatural » From legend to reality » 2. On the road with some weird stories

From legend to reality

29 aug 2010 - 12:20

554

2

297



2. On the road with some weird stories

In Indiana stopt Dean om te tanken.
Bij het afrekenen neemt hij gelijk een krantje mee.
Op de voorpagina staat een grote foto met een lang bericht erbij.
“Road ghosts niet langer een legende?”¯ luidt de titel.
Dean bladert een beetje verder.
Wanneer hij de inleiding van een ander stuk leest komt het hem behoorlijk bekend voor: Hookman.
Hij legt de krant op de balie. “Deze, en ik wil graag afrekenen voor de benzine.”¯ Zegt hij.
De man achter de balie noemt het bedrag en Dean betaald.
“Ik was net een beetje aan het bladeren en zag dit stuk staan.”¯ Zegt Dean terwijl hij het Hookman-stuk aanwijst. “Geloof jij het? Ken je de legende?”¯
“Er gebeuren de laatste tijd wel vreemdere dingen. Dus ja, ik geloof het. Ik heb wel vaker van Hookman gehoord, maar nooit van zo dichtbij.”¯ Zegt de man.
“Wat voor vreemde dingen gebeuren er?”¯ Vraagt Dean.
“Zoals je op de voorpagina leest. En ken je het verhaal van Woman in White?”¯
Dean knikt.
“Dat is laatst ook gebeurd.”¯ Zegt de man.
“Serieus? Allemaal in Indiana?”¯ Vraagt Dean.
“Ja, en dat waren ze nog niet eens allemaal.”¯ Zegt de man. “Waarom wilde je het eigenlijk weten?”¯
“Zomaar. Geïnteresseerd in dit soort verhalen.”¯ Zegt Dean.
“Geloof jij ze?”¯ Vraagt hij.
“Ja.”¯ Is het enige antwoord wat Dean geeft voordat de deur dicht valt.

“Dat duurde behoorlijk lang.”¯ Zegt Sam wanneer Dean weer in de auto stapt.
“Ik moest even wat navragen.”¯ Zegt hij wanneer hij de krant op Sam’s schoot gooit. “Op pagina 5 staat ook nog een bericht.”¯
“Road ghosts? Ik dacht dat die uit New Jersey kwamen.”¯ Zegt Sam verbaasd.
“Welke variant ken jij?”¯ Vraagt Dean.
“Die van Cooper Road, in Middletown.”¯ Zegt Sam. “Er schijnen geest-achtige mensen te zijn die vanachter bomen en struiken de auto’s bespringen. Dat deel waar het gebeurd is slecht verlicht met scherpe bochten, en je raad het waarschijnlijk al, maar dit verhaal gebeurd altijd ’s nachts. Het doel is om de auto’s te laten crashen.”¯ Vertelt Sam.
“Klinkt gezellig.”¯
“Maar volgens mij is dit een andere soort.”¯ Zegt Sam.
“Weet je waar die mij aan deed denken?”¯ Zegt Dean.
“Nee, ik kan namelijk niet in jouw hoofd kijken.”¯
“In de film Urban Legend hebben ze ook zo’n soort verhaal zitten.”¯
“Was dat die film met de studenten die elkaar vermoorden door middel van legendes?”¯ Vraagt Sam.
“Jep.”¯
“Dan weet ik welke film je bedoelt.”¯
“De auto rijd zonder voorlichten, iemand seint dat hij zijn lichten aan moet doen. De eerste die dat doet, wordt achtervolgd. Net zo lang tot hij zich dood rijd.”¯ Zegt Dean.
“Zo klinkt dit verhaal wel, ja.”¯
“En nu die van pagina 5. De Hookman.”¯
Sam leest het verhaal.
“Dit is zonder twijfel de Hookman. Maar we hadden zijn lijk verbrand. Hoe kan zijn geest nu hier rondzwerven?”¯ Vraagt hij.
“Dat vroeg ik me ook af. Maar ik heb een theorie.”¯ Zegt Dean.
“Vertel.”¯
“Stel dat iemand anders heeft gehoord van dit verhaal, van de Hookman bedoel ik. En diegene gaat het na spelen.”¯
“Dus zoals in Urban Legend? Jij kijkt te veel films, Dean.”¯ Zegt Sam.
“Het kan toch? Weet je hoe veel overvallen, moorden en weet ik veel wat er wordt gedaan omdat een of andere freak een film nadoet?!”¯ Zegt hij verontwaardigd.
“Oké. Stel dat het waar is.”¯ Zegt Sam. “Wat dan?”¯
“Dan hebben we waarschijnlijk met een gewoon iemand te maken. Met een mens.”¯ Zegt Dean.
“Nou, zo gewoon vind ik hem niet. Als je mensen voor de lol ophangt aan bomen zit er ergens iets los.”¯ Zegt Sam.


Reacties:


Eirenion
Eirenion zei op 13 mei 2012 - 22:39:
Ik vind ht echt heel Erg grappig dat je er allemaal echt bestaande films bijhaalt! Dan lijkt het echt alsof het allemaal echt gebeurd! My like =3


XxMangelBxX
XxMangelBxX zei op 29 aug 2010 - 12:50:
Urban Legend! <3
Woman in White! :3

Like like! n.n
Can't wait for the next part =3