Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Supernatural » From legend to reality » 3. Hellhounds on your trail

From legend to reality

29 aug 2010 - 13:53

415

2

343



3. Hellhounds on your trail

Wanneer ze eindelijk in Gary, Indiana aankomen begint het gerommel al gelijk.
Een vrouw rent haar huis uit. Het is duidelijk dat ze doodsbang is.
“Stop de auto.”¯ Zegt Sam.
Nog voordat Dean helemaal gestopt is stapt Sam al uit. Gelijk gaat hij richting de vrouw.
“Wat is er gebeurd?”¯ Vraagt hij wanneer Dean er ook is.
“Ik weet het niet. Ik snap er niets van. Wat is er met me aan de hand?”¯ Murmelt de vrouw.
“Oké, u moet eerst tot rust komen.”¯ Zegt Sam. Ze gaan naar het dichtstbijzijnde bankje en gaan daar zitten.
Sam wacht geduldig tot de vrouw weer rustig is.
“Kunt u ons precies vertellen wat u zag?”¯ Vraagt Sam.
“Nou, ik zag niet echt iets. Maar ik hoorde geluiden.”¯ Zegt ze.
“Wat voor soort geluiden?”¯ Vraagt Dean.
“Het klonk als… als een hond. Nee, meerderen. En… En ik zag hun schaduwen. Ze waren enorm. Groter dan de meeste honden. Ik werd er echt doodsbenauwd van.”¯ Zegt ze.
Sam krijgt al een vermoeden wat het zou kunnen zijn. Toch vraagt hij nog door.
“Heeft u toevallig een deal gemaakt. Tien jaar geleden?”¯ Vraagt hij.
“Waar heeft u het over?”¯ Vraagt ze geschrokken.
“Er bestaat een legende over hellehonden. Iemand is wanhopig, gaat naar een kruispunt en maakt een deal met de duivel. Je verkoopt je ziel, en hebt nog maar 10 jaar te leven. Na die 10 jaar komen de hellehonden je halen.”¯ Zegt Dean.
“Je begint hallucinaties te krijgen. De gezichten van mensen veranderen ineens. En je hoort de hellehonden op je af komen.”¯ Zegt Sam. “Klopt dit met uw verhaal?”¯
De vrouw lijkt geschrokken door de broers.
Langzaam knikt ze.
“Wat gaat er straks met me gebeuren? Wat als die hellehonden me te pakken krijgen?”¯ Vraagt ze.
“Geloof me, dat wil je niet weten.”¯ Zegt Dean.
“Ik wil het wel weten. Eerlijk. Wat gaat er gebeuren? En kan ik aan ze ontsnappen?”¯
“Je kunt er niet aan ontsnappen. Dat hebben we al eens geprobeerd. De hellehonden vinden je overal. Ze zullen je verscheuren tot op het bot en meeslepen naar hel.”¯
“Oh god.”¯ Zegt ze.
“Niet echt. Meer het tegenovergestelde.”¯ Zegt Dean.
De ogen van de vrouw worden ineens zo groot als schoteltjes.
“Ziet u ze? Waar zijn ze?”¯ Vraagt Sam.
Nog voordat ze antwoord kan geven verschijnen er allemaal sneden over haar hele lichaam.
“Help me! Help me asjeblieft!”¯ Smeekt ze.
Maar Sam en Dean kunnen niets doen.
Niet alleen omdat ze niet kunnen zien waar de hellehonden zijn. Maar ook omdat ze dat al eens geprobeerd hebben toen Dean naar hel ging.
Alles wat ze kunnen doen is toekijken totdat de vrouw er levenloos bij ligt.


Reacties:


Eirenion
Eirenion zei op 13 mei 2012 - 22:43:
Ik vond het echt Zooooo zielig toen Dean dOod ging door de hellehonden in de serie! Ik heb toen bijna moeten janken! Great job!


XxMangelBxX
XxMangelBxX zei op 29 aug 2010 - 16:28:
Oh, wat erg
Ik zou zoiets echt nooit mee willen maken D':

*Weet niets te zeggen*

Ohja..
Snel verder? n.n