Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Far Away - DM » Part 20

Far Away - DM

31 aug 2010 - 11:18

232

0

164



Part 20

"Waar ga jij zo laat nog heen?" Ik keek op. Fred en George zaten met Leo bij het haardvuur, en ondanks mijn poging tot ongemerkt wegsluipen, hadden ze me toch gezien.
"Euhm... even naar de uilenvleugel," stotterde ik. Leo stond recht.
"Wacht even, dan ga ik mee. Ik moet nog een brief naar mijn moeder sturen."
"Nee!" Ik zocht wanhopig naar uitleg voor die uitbarsting.
"Nou, ik zal eerlijk zijn," zuchtte ik, "ik wil eventjes alleen zijn, mijn hoofd leegmaken. Er is veel gebeurt dit weekend, en dat moet ik even op een rijtje zetten." Fred keek me bezorgd aan.
"Pieker je over Malfidus?" vroeg hij ongelovig. George en Leo keken me strak aan. Ik slikte.
"Ja, nou ja, een beetje. Ik voel me best wel sletterig, ik heb met hem liggen schuren, gewoon voor een hoop geld." Ik liet mijn stem trillen, blij met mijn acteertalent.
"Luister, hij had ook op jou gewed. Voor hem betekende het evenveel als voor jou. Trouwens, hij komt er heus wel bovenop, hoor, als je je daar zorgen over maakt." Ik lachte.
"Nee, maar ik voel me gewoon even vreemd. Geef je brief maar, Leo, ik neem hem wel mee. Ik wil gewoon even alleen zijn." Ze glimlachten alle drie, ze waren er met beide voeten ingetrapt. Maar liegen tegen hen was wel geen pretje.
Ik ontweek oogcontact toen Leo me de envelop toestak en vluchtte zo snel mogelijk naar de uilenvleugel.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.