Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » 14 Days! (AF) » Hoofdstuk 5 - Paardrijden (dag 4)

14 Days! (AF)

1 sep 2010 - 20:16

1301

1

268



Hoofdstuk 5 - Paardrijden (dag 4)

Alex pov.
‘Joe wakker worden!’ Zei Alex lachend. Alex keek naar Madison die al klaar stond met een emmer water in haar handen. ‘Voor het geval dat!’ Zei Madison lachend even geleden. Alex was voorgegaan op de trap zodat ze Joe een emmer water bespaarde. Joe schrok op van Alex die hem rustig wakker maakte. Alex stond in haar rijkleding naast hem. Alex had een strakke broek aan met een geruit bloesje in haar hand had ze een cap, een zweep en handschoenen. Joe stond gauw naast zijn bed vooral toen die Madison zag met een emmer in haar handen. Madison straalde van oor tot oor. In zijn boxer sprong die naar de kast. ‘Ik kom zo wel!’ Zei Joe. ‘Trek iets gemakkelijks aan.’ Zei Alex voordat ze naar beneden liep. Na het ontbijt liepen ze naar de stallen. ‘Vandaag ga je leren paardrijden, Joe.’ Zei Alex lachend terwijl ze Madison aankeek. ‘Dat word hartstikke leuk!’ Zei Madison die haar lachen maar nauwelijks in kon houden.

Madison pov
Madison stond toe te kijken hoe Alex Joe hielp met opzadelen. ze hadden een mooi bruine paard voor hem uitgezocht het was een mak beest dat bijna nooit streken uithaalde en ze luisterde naar de naam Loena. Alex deed Joe voor hoe die het bit in haar mond moest doen. 'Je pakt de neus beet goed beet!' Zei Alex 'Dan heb je daartussen het hoofdstel ook beet. Dan duw je met je vinger van je andere hand in de mondhoek zodat ze haar mond open doet. Dan trek je het hoofdstel een beetje aan zodat ze het bit in haar mond krijgt.' Vervolgde Alex haar uitleg aan Joe. 'Dan doe je hem daarna om haar oren. Oren hier tussendoor en dan manen hierover heen. Deze riempjes maak je vast. Dan heb je het hoofdstel klaar. Nu nog het zadel en we kunnen rijden.' Zei Alex enthousiast. Joe keek vol belangstelling naar Alex. 'Als jij het doet lijkt het zo makkelijk.' Zei Joe. Alex keek lachend naar Joe. 'Dat komt omdat het ook makkelijk is.' Zei ze met een glimlach. 'Voor jou wel ja als je het mij laat doen dan komt het niet goed!' Zei Joe. 'Tuurlijk wel, niet te min over je zelf denken! Dit kan jij ook wel met wat tips van mij.' Zei Alex. 'Oké nu het zadel. Pak de deken die daarop ligt maar en leg hem vanaf hier op het paard.' Zei Alex terwijl ze op een plek wees. Joe voerde de opdracht uit. 'Nu pak je het zadel, deze leg je ook op de rug van het paard.' Zei Alex. 'Ja goed zo! Loop nu naar de andere kan en haal de singel die erboven op ligt laat je naar beneden hangen. Nu kom je weer naar deze kant en pak je de singel beet. Ja zo ja deze bevestig je aan het zadel. Kijk hier en hier.' Zei Alex die hem liet zien waar die hem vast moet maken. 'Perfect Joe!' Zei Alex die hem aankeek met een vrolijk gezicht. 'Dat was eigenlijk best wel makkelijk!' Zei Joe vrolijk omdat hij met de hulp van Alex iets goed gedaan had. Alex zadelde haar paard heel snel op. Zo gingen ze naar het weiland. Madison reed zelf niet mee ze stond aan de rand van het weiland en leunde op het hek. Ze keek naar haar zusje dat met veel geduld Joe leerde hoe hij om moest gaan met paarden. Ik had het niet gekund, dacht Madison. Ze had veel respect voor haar kleine zusje. Madison keek op naar Joe die luid protesteert riep: 'Nee dat doe ik niet, dat kan ik niet, dat lukt me echt niet!' 'Hoe weet je dat? Heb je het al geprobeerd? Net zei je ook dat je het niet kon en dat ging toch ook goed?' Zei Alex die Joe's protesten wegvaagde. 'Niet zeuren Joe! Gewoon doen!' Zei Madison om Alex te helpen. 'Oké jullie winnen!' Zei Joe. Terwijl die Alex's woorden volgde en precies deed wat ze zei. Hij zwaaide zijn been erover maar leunde te ver naar rechts woordoor die keihard naar beneden klapte. Madison lachte om Joe die aan de ene kant op het paard geklommen was en meteen aan de andere kant er vanaf was gevallen. Alex spurtte snel naar Joe. 'Gaat het?' Vroeg Alex bezorgd. Joe kreunde en kwam voorzichtig overeind. 'Ja prima, niks aan de hand!' Zei die stoer. 'Dan proberen we het nog een keer.' Zei Alex schouder ophalend. Joe probeerde weer opnieuw om op het paard te klauteren. Madison lachte hem nog steeds uit. 'Haha, haha!' Klonk het van de ander kant van het weiland.

Alex pov
Joe sloeg opnieuw zijn been over het paard heen ging heel voorzichtig zitten. Joe baalde ervan dat Madison had gezien dat die gevallen was. Ook vond Joe het niet leuk dat Madison hem uitlachte. Terwijl hij wel haar nieuwe quad had gekocht. Hij had hem wel het kippenhok ingereden maar goed. Alex verstoorde zijn gedachten. 'Voeten in de beugels, Joe!' Zei Alex. 'Klaar met dagdromen?' Vroeg Alex lachend. 'Ja!' Zei Joe geïrriteerd. Alex vertelde hem snel wat hij allemaal moest weten en steeg toen op haar mooie zwarte hengst. 'Hoe heet ze eigenlijk?' Vroeg Joe geïnteresseerd. 'Ze heet Loena.' Zei Alex. 'Hoe heet jouw paard dan?' Vroeg Joe terwijl die naar de mooie zwarte hengst keek die gek op Alex scheen te zijn. 'Zijn naam is Acapello.' Zei ze ter wel ze zachtjes langs zijn hals streek. Het viel Joe op met hoeveel gratie Alex reed. Joe reed heel langzaam in stap maar Alex stapte meteen al veel harder. Al rijdend lette Alex wel goed op hem zo zorgde ze ervoor dat die harder begon te lopen. 'Jij bent de baas over het paard, dat houd ook in dat jij het tempo bepaald en welke kant je uit wil!' Zei Alex. Ze gaf Acapello de sporen en ging draven. Ook gaf ze Loena een tik op haar kont in het voorbij gaan zodat deze ook een rustige draf draafde. Ze leerde Joe hoe die moest meebewegen op het ritme van het paard. Dat het draaide om gevoel en nog veel meer. Madison zat met veel plezier naar Joe te kijken die zijn best deed maar het scheen hem maar niet te lukken om goed te rijden. Hij stuntelde maar deed zijn best zag Alex. Ze was allang blij dat hij het probeerde. 'Wil je ook galop proberen?' Riep Alex in het voorbij gaan. Joe knikte. Alex deed het hem voor. Voordat ze het hem liet proberen. 'Je weet het zeker toch?' Zei Alex nog voor de zekerheid. Joe knikte weer. Daar ging hij in galop. Loena galoppeerde steeds harder en harder. Bokte en daar ging Joe. Hij hing aan het paard. Met zijn voet in de beugel. Alex reed naast hem en hielp hem weer omhoog. Joe was bang en trilde helemaal. Dit was niet wat hij wilde hij wilde van Loena af. Alex keek Naar het verschrikte gezicht van Joe. Liet het paard stappen hielp de nog steeds verschrikte Joe afstappen. 'Dat was wel weer even genoeg avontuur voor vandaag!' Zei Joe met trillende stem. Madison kwam aangelopen. Ze had gezien wat er was gebeurd. Nu had ze wel medelijden met Joe. Hij stond een beetje te trillen. 'Wil jij Loena afzadelen? Ik denk niet dat die nog een rondje wil rijden?' Zei Alex tegen Madison. 'Let je goed op Joe!' Zei Alex bezorgd en zachtjes tegen Madison. Madison knikte en nam de teugels van Loena aan terwijl ze weg liep keek Alex hun na. Joe die weer iets beter leek te worden was wel geschrokken van Loena die plotseling een voor hem vreemde beweging had gemaakt. Alex reed nog een tijdje door voordat ze ook ging afzadelen. Ze had Madison en Joe al naar binnen zien gaan.


Reacties:


V0nneke
V0nneke zei op 8 jan 2011 - 16:38:
Dat is precies waar ik vroeger bang voor was: Vallen met je voet in de beugel :/
Niet dat ik héél vaak paard heb gereden, maar wel ben ik een paar keer meegegaan met een vriendin.
Leuk hoofdstuk