Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Grey's Anatomy » [Grey's Anatomy] I love you, I love you still » I love you, I love you still

[Grey's Anatomy] I love you, I love you still

2 sep 2010 - 2:07

1561

3

484



I love you, I love you still

Addison stond op het buitendek van de veerboot, haar verlovings- en trouwring in haar handen. Zou ze ze in Elliot Bay gooien of niet? Haar man, nee Addison, onthoud dat nu eens, ex-man, was alle herinneringen aan haar schijnbaar al vergeten. Zijn trouwring had ze al minstens anderhalf jaar niet meer gezien. Het laatste jaar had hij hem niet meer gedragen, en daarvoor zag ze hem alleen maar op het werk, waar hij zijn operatiekleding aanhad. Daar vond hij een trouwring niet bij passen. Dat zij haar ringen pas afdeed en vastspeldde aan haar shirt als ze ging schrobben voor haar operaties had hij in het begin vertederend gevonden. Daarna vond hij het maar raar. Haar trouw- en verlovingsringen. Ze pasten zo goed bij elkaar. Zoals zij Derek ooit ook bij elkaar gepast hadden. Haar verlovingsring, de ring die hij had gekocht met het geld dat hij van Nancy, zijn oudere zus en een van haar beste vriendinnen had losgekregen. In die tijd, ze zaten nog op de opleiding hadden ze het niet echt breed gehad. Haar ouders hadden uiteindelijk haar collegegeld betaald, maar onder de voorwaarden dat ze zelf de rest betaalde. Dat er nog 20 miljoen op een rekening stond voor haar, kon haar moeder niets schelen. Daar kon ze pas bij op haar 21e verjaardag. “Zo was het bij iedereen in de familie, dus ook bij haar.”¯ Haar broer kreeg anders honderden dollars per maand tijdens zijn opleiding. Bizzy kon het gewoon niet uitstaan dat ze gezichtsverlies zou oplopen. Ze zou de enige zijn in de upper-class die zou moeten verantwoorden dat haar dochter verder ging leren. Alle andere jongedames deden waarvoor ze werden opgevoed, mooi zijn aan de arm van een rijke jongeman. Dat was nog een punt van conflict geweest in haar familie. Haar vriend kwam niet uit dezelfde sociale klasse. Hij kwam uit een arbeidersgezin. Zijn vader was in loondienst geweest en zijn moeder had een baan! Dat was een schande! Dat ze het geld nodig hadden om de basisbehoeften van henzelf, Derek en zijn zussen te betalen was nooit bij Bizzy opgekomen. Het idee alleen al. Wat was er veel veranderd sinds die tijd. Van hardwerkende studenten, het enige koppel op de opleiding dat langer dan een maand of twee, drie standhield tot verloofden - wat had hij haar toch verwend toen hij haar ten huwelijk vroeg.

Derek wist dat Addison toen ze op de middelbare school zat, vaak een middagje naar een kuuroord ging met vriendinnen. Hij wist dat ze het jammer vond dat haar vriendinnen haar in de steek hadden gelaten toen ze zei dat ze verder ging studeren, dat school al haar tijd opslokte, en vooral, dat ze er dankzij de koppigheid van haar moeder, er geen geld meer voor had. Daarom had hij hun kleine appartementje omgetoverd tot een kuuroord. Addison, Nancy, Naomi en Savvy kregen van Derek (en Mark, Sam en Weiss) een verwenmiddag. Toen Addison vroeg waar dat idee vandaan kwam, had hij het excuus dat Sam en Weiss oogjes hadden op Naomi en Savvy respectievelijk, wat ze maar half geloofde. Hij had het wel super goed georganiseerd. Zelfgemaakte smoothies werden continu vers gemaakt door Sam (Naomi was (nog) niet verliefd op Sam, maar wel op de smoothies), Mark bleek ontzettend goed te kunnen masseren (dat zijn massagetafel het bed van Derek en Addison was vergat Nancy al snel, iets dat ze niet verwachtte nadat ze een paar keer zonder te kloppen naar binnen was gelopen), na een jeugd met 4 zussen had Derek de examens voor manicure en pedicure zonder problemen kunnen halen (en daar zou ze in de toekomst vaker gebruik van maken, besloot Addison) en Weiss had van de badkamer een kapsalon gemaakt. Haren wassen in een kappersstoel gemaakt van de wasbak, een barkruk, oude handdoeken, ducktape en goedkope katoen, bleek heerlijk in combinatie met heerlijke zelfgemaakte haar- en gezichtsmaskers. (Sam had het druk daar in die keuken en Savvy zag Weiss wel zitten na een ‘behandeling’). Ze hadden zelfs ergens een zonnebank op de kop getikt. Aan het eind van de middag, in de vroege avond was de slaapkamer verbouwd tot loungeruimte met chickflicks, veel kussens en 4 jonge knappe mannen om tegenaan te leunen. Voor de dames was het hemel op aarde. Na de 3e film stond het mannelijk schoon erop om Titanic te kijken. Enig andere dag zouden er alarmbellen gaan rinkelen, maar nu protesteerde alleen Nancy, omdat Mark op moest staan. Derek was niet zo blij met Mark en Nancy, want hij wilde niet dat Mark zijn zus zou kwetsen zoals hij al met zoveel dames had gedaan, maar met Addison op zijn schoot merkte hij er niks van. Hij was veel te zenuwachtig. Midden in de film werd het scherm ineens knalrood. Een heel klein wit hartje verscheen in het midden van het scherm. De monden van de dames vielen open in verbazing. Toen het hartje steeds groter werd en daar een foto van Derek en Addison in verscheen, begonnen bij Addison tranen over haar wangen te lopen. Derek had zichzelf onder haar vandaan gemanoeuvreerd zonder dat ze het merkte, en knielde voor haar op de grond. “Lieve, lieve, lieve Addison”¯ had hij gezegd. “Ik weet dat ik het niet waard ben, maar ik weet ook dat er niemand op deze wereld meer van je houdt dan dat ik doe. Dus, lieve Addison Adrienne Forbes Montgomery, wil je met me trouwen?”¯ De tranen waren bij Addison flink in aantal toegenomen en ze moest eerst haar ogen twee keer droogwrijven voor ze het martiniglas zag dat Derek voor haar neus hield. Een martini met een ijsblokje met een olijf in het midden en een ijsblokje met een ring in het midden dreven in de martini. Addison pakte het glas aan, zette het naast zich neer, kuste Derek, mompelde in zijn oor dat ze niets liever wilde en kuste hem nog een keer. Sam en Weiss stonden op en trokken een stomverbaasde Savvy en Naomi en een ontroerde Nancy het appartament uit. Mark zette de tv en videospeler uit, plakte een rode hartvormige brief aan de binnenkant van de deur, deed al het licht buiten de slaapkamer uit, de deuren dicht en deed de voordeur op slot. Toen liep hij ook naar het gebouw aan de overkant van de straat, waar in Nancy’s appartement de stomverbaasde Naomi en Savvy van Addison aan de martini’s zaten om bij te komen van de shock. Nancy had de slaapbank uitgeklapt, luchtbedden op de grond gesmeten en had zich in haar badjas op haar bed gegooid. Een paar uur later sliepen Naomi en Savvy op de slaapbank, de jongens op de luchtbedden en Addison en Derek vielen uitgeput in slaap, de martini was omgegooid en de ring lag te glinsteren in het maanlicht.

Toen kwam haar 21e verjaardag. De dag dat ze de toegang kreeg tot haar rekening. Derek en zij verhuisden naar een beter appartement, maar wel nog binnen de omgeving van de universiteit. Ze schreef iedere maand geld over naar haar eigen rekening, waaruit ze dan alles betaalde. De huur, geld voor eten, kleren en boeken, 200 dollar voor op een spaarrekening waar haar ouders niets van wisten - ze hadden immers nog altijd de macht om die af te snijden - en geld dat ze uitgaven aan dingen waar ze zeker van wisten dat Bizzy niet zou appreciëren. Cadeaus voor Derek’s familie bijvoorbeeld. In de weinige vrije tijd die ze had begon Addison de bruiloft te plannen, die gepland stond voor de zomer na hun artsexamen.

Eindelijk van de basisopleiding af, enthousiast om aan hun specialisaties te beginnen als dokter en dokter Shepherd. Om haar moeder te irriteren was de bruiloft groots. Mooie witte Vera Wang, 3 bruidsmeisjes in mooie jurken, de prinsessenbruiloft waar ieder meisje van droomt. Niet alleen waren hun hele families uitgenodigd, ook al haar vroegere vriendinnen, waarvan ze wist dat de helft een ongelukkig leven had. Derek zag er ontzettend knap uit, toen hij met zijn moeder naar het altaar liep, en toen zij aan de arm van haar vader hetzelfde gangpad doorliep zag ze de liefde in zijn ogen, en de jaloezie in de ogen van haar vriendinnen. Al het verdriet over die meiden viel in een keer van haar af. Ze zag de waarde van haar vrienden, en zijn familie, die veel groter was dan de bankrekeningen van de hele jet-set opgeteld. En op het moment dat ze ringen uitwisselden wist ze dat ze ze nooit meer af zou doen.

Addison keek nog eens naar de ringen in haar hand, en wist, dat hoeveel slechte herinneringen ze aan haar huwelijk had overgehouden, dat de ringen stonden voor de liefde tussen haar en Derek. En dat zelfs haar miljoenen dollars jaarsalaris nooit zoiets waardevols konden kopen. Ze waren haar teveel waard om weg te spoelen in Elliot Bay. Ze ging op het bankje zitten en keek naar de witte streep op haar linkerringvinger, de jarenlange plaats van haar ringen. 19 jaar lang had de simpele verlovingsring daar gezeten, en haar trouwring had er 14 jaar vlak tegenaan gezeten. Ze kon de ringen niet weggooien, niet vergeten dat ze bestonden. Ze betekenden ook te veel voor een plekje in het met fluweel bedekte schuimrubber van haar juwelenkistje. Ze schoof ze een voor een om haar rechterhand terwijl ze in de wind fluisterde: “Ik hou van jou Derek, ik hou nog steeds van jou”¯


Reacties:


Tweety
Tweety zei op 27 juli 2012 - 20:21:
wauw super!


en grey's anatomy is ook supaah


Luutje18
Luutje18 zei op 19 maart 2012 - 14:19:
Wauw eindelijk eens iemand die ook Grey's Anatomy volgt. Vind jij het ook zo vervelend dat ze midden in het seizoen stopte. Nu gelukkig weer verder. Ik neem ze allemaal op en kijk ze allemaal achter elkaar. Addison zit nu in Private Practice. Hoop wel dat ze het Grey nu wel op de buis houden. Het scheint niet genoeg kijkecijfers meer te hebben. Snif snif, BTW ik ben ook meer voor Team Meredith, maar wel leuk voor Addison.


OtomeNina
OtomeNina zei op 12 april 2011 - 17:22:
Lief Ookal ben ik Team Meridith