Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Fourty-Five - Fighting, fighting, fighting...

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

3 sep 2010 - 21:40

971

3

187



Episode Fourty-Five - Fighting, fighting, fighting...

* Bij Noa, Umbreon, Leafeon en Staravia *


'Staravia, niet zo snel, wacht nou!' riep Noa buiten adem. Ze had het gevoel dat ze nog nooit zo hard gerend had. En voor haar gevoel waren ze al drie keer langs dezelfde gang geweest.
'Staravia, Staravia!' riep Staravia.
'Jaja, rustig nou!' riep Noa en ze botste tegen Staravia op die plotseling stopte.
'Staaarrr, Staaarr!' riep Staravia overstuur en knalde tegen een muur op door Noa's botsing en Noa klapte op de grond.
'Dat deed best pijn,' zei Noa droog en klopte haar broek af die vol met modder zat. 'Staravia, sorry! Gaat het een beetje?'
'Starrr,' zei Staravia en knikte.
'Noa!' riep iemand van boven opeens. 'Ben jij dat!?'
Noa keek verbaasd omhoog en zag toen een gat. 'Ja! Wie is daar!'
'Sky en Thomas! Met jouw pokémon!'
'Great, Thomas, jouw Staravia en Umbreon zijn ook hier!'
'Gaaf, is Umbreon oké?'
'Waarom zou er iets met Umbreon zijn?' vroeg Noa achterdochtig.
'Omdat ze bij jou is!' zei Thomas stem uitdagend.
'En hoezo zou Umbreon dan gewond zijn, Mister?!' zei Noa kwaad.
'Omdat jij nooit nadenkt voordat je iets doet en dan iedereen in gevaar brengt!'
'Ik kan prima voor mezelf én anderen zorgen! Veel beter dan jou!'
'Oh ja!? Ik wed dat als mijn Staravia jou niet had gevonden je voor eeuwig in deze grot zou hebben gezeten!'
'Dus jij bent hier de held, Mister? Als ik hier niet was geweest was Umbreon helemaal alleen geweest en hij had het nooit gered zonder mij!'
'Zo, dus nu ben jij de held? Umbreon had hier best uit kunnen komen in zijn eentje, daar heeft hij jou lege hersens echt niet bij nodig.'
'Wie heeft er hier lege hersens!?'
'Dat zei ik toch, jij.'
'Als je nu je kop niet houdt dan -'
'OKE EN NU KOPPEN DICHT ALLEBEI!' schreeuwde Sky erdoorheen zo hard als
hij kon.
Noa en Thomas schrokken allebei zo van Sky's kwade reactie - Sky was altijd kalm en rustig en helemaal zen en het was altijd Jesse die Noa en Thomas uit elkaar haalde - dat ze meteen hun mond hielden.
'Wow, dat was effectief,' zei Sky verbaasd.
Noa negeerde hem. 'Dus hoe kom ik nu naar boven?'
Thomas grijnsde, wat Noa natuurlijk niet zag. 'Staravia zou jou naar boven kunnen vliegen natuurlijk, dat zou kunnen. Maar ja, ik weet niet of ik daar nu nog wel zin in heb.'
'Oké, houd je kop Thomas, je weet best dat ik jou ook heb geredt van Team Eternal onder water dus je mag mij nu ook wel een keer helpen.'
'We stonden nog niet eens quitte toen jij mij hielp,' zei Thomas betweterig. 'Ik heb jou namelijk geredt van Ursaring én van die Ghost pokémon 's nachts op de boot! Dus het is 2-1.'
'Ghost pokémon 's nachts op de boot?' zei Sky vragend. 'What the heck?'
Noa werd knalrood en was blij dat Sky dat niet kon zien van bovenaf.
'Laat maar, laat maar,' zei Thomas. 'In ieder geval, Noa, ik zit nu met een dilemma, zal ik Staravia jou laten redden, of niet?'
'Noa, niet luisteren,' zei Sky. 'Hij zit je te pesten.'
Thomas gaf Sky een stomp. 'Nou heb je het verpest,' siste hij.
'Au,' zei Sky droog. 'Dat doet pijn, weet je dat?'
'Dat was de bedoeling,' zei Thomas net zo droog.
'Houden jullie daarboven een theekransje ofzo?' zei Noa kwaad, die haar geduld begon te verliezen. 'Stuur Staravia maar naar boven met Umbreon. Ik hóéf jouw hulp niet eens meer!'
Kwaad liep ze weg en Leafeon liep haar verbaasd achterna. Umbreon en Staravia bleven met een dilemma achter bij het gat.
Boven hoorden ze Noa's voetstappen en Sky riep: 'Noa, wacht!'
Noa bleef staan. 'Wat?'
'Ik kan Flygon wel naar je toe sturen.'
'Loser!' riep Thomas. 'Het was maar een geintje, zie je, nu is het wel overduidelijk dat je Noa leuk vindt! Sky is verlie-iefd, Sky is verlie-iefd!'
'KAPPEN THOMAS!' riep Noa, die beneden alles hoorde. 'Ik ben het nu serieus helemaal zat! Het is echt niet leuk om hier in dit gat te zitten en dat weet je best! Dus haal me hier nu uit en snel!'
'Relax man,' zei Thomas. 'Het was maar een grapje. Staravia, breng Noa maar naar boven.'
Noa tilde Leafeon op en liep naar Staravia toe. Staravia vloog omhoog, greep Noa met zijn poten en liet haar los toen ze het gat uit waren gevlogen.
'Bedankt Staravia,' zei Noa met een glimlach en ze keek Thomas aan. 'Je kunt heel wat leren van je pokémon, mister.'
'Wat heb jij met mister?' zei Thomas geïrriteerd.
'Geen idee, mister,' lachte Noa en ze zette Leafeon neer.
'Staravia, haal nu Umbreon maar op en - '
Toen zag Thomas Leafeon pas. 'WHAT THE - JE HEBT EEN LEAFEON!'
'Joh,' lachte Noa. 'Zie je het nu pas, blinde kip?'
'Dat is geweldig, Noa,' zei Sky.
'Bedankt,' zei Noa en ze zocht naar haar tas.
Toen ze die had gevonden pakte ze Leafeon's pokébal. 'Je zult wel moe zijn, Leafeon, rust maar lekker uit.'
Ze deed Leafeon terug in haar pokébal en zag toen dat Phione uit haar pokébal was.
'Waarom is Phione hier?' zei ze verbaasd.
Toen lag Sky helemaal dubbel en Thomas keek hem geïrriteerd aan. 'Sky had Phione's BubbleBeam geleend om mij wakker te krijgen toen ik was flauwgevallen,' zei hij droog.
Noa grijnsde. 'Goed gedaan Phione!'
'Phii!' riep Phione.
'Rust jij ook maar lekker uit,' zei Noa en deed Phione ook terug in haar pokébal.
Toen Staravia Umbreon ook had gehaald deed Thomas Staravia ook terug in zijn pokébal maar liet Umbreon eruit omdat ze anders niets konden zien.
'Hey jongens!' klonk opeens een bekende stem.
Thomas, Noa en Sky draaiden zich om en daar kwam Jesse aan.
'Hey Jesse!' zei Noa en keek toen met grote ogen naar de prachtige pokémon die naast Jesse stond. 'D-d-d-d-d-d-dat is een shiny Umbreon!' stotterde ze.
'Dat is hij zeker!' zei Jesse hyper.
'Umbreon!' zei Umbreon blij.
Thomas' Umbreon ging tegenover hem staan en begroette zijn soortgenoot. 'Breeee!'
'Umbreon!' zei Jesse's Umbreon weer.
'Nu hebben we twee zoeklichten,' zei Sky blij.
'UMBREON IS GEEN ZOEKLICHT!' riep Jesse kwaad. 'UMBREON IS EEN GEWELDIGE BIJZONDERE POKÉMON DIE ECHT NIET ALS ZOEKLICHT DIENT!'


Reacties:


Emerald
Emerald zei op 17 dec 2010 - 15:52:
Ah geweldig ik weet dat hij op eenpauze staat maar ik hoop dat deze snel weer verder gaat


pikafan10
pikafan10 zei op 4 sep 2010 - 11:43:
, deze Epi is echt té droog


Soragek
Soragek zei op 3 sep 2010 - 22:16:
Whahaha
ik lag echt dubbel bij de laatste actie van Jesse