Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » New Moon (gepauzeerd) » 1.Rozen

New Moon (gepauzeerd)

11 sep 2010 - 14:08

384

0

235



1.Rozen

‘Alice, zo zijn er echt wel genoeg rozen zo,’wist Rosalie Alice te stoppen. Ze keek haar kritisch aan.
‘Vind je?’vroeg ze. Ik grinnikte en knikte.
‘Alice, je weet hoe Bella is. Ze vind dit écht allemaal niet nodig,’grinnikte ik. Ze wierp me een boze blik toe. Ik keek haar aan, en wist hoe ze rustig werd.
‘Oké dan,’gaf ze toe. ‘Ik zal wel wat weghalen. Maar de taart blijft! Daar heeft de bakker z’n best teveel op gedaan!’
Ik zuchtte en schudde mijn hoofd. “Hopeloos”ť zei ik geruisloos tegen Emmett. Die knikte en rolde met zijn ogen naar Rose. “Zo ken ik er nog wel eentje”ť leek hij te willen zeggen. Tegelijkertijd schoten we in de lach en vluchtte we weg, voor Alice en Rose ons afmaakte.

Toen Alice naar school was, besloten Rosalie en ik om een deel van de rozen weg te halen- en Emmett om ze er weer bij te gooien, al was het alleen maar om Bella te pesten.
Uiteindelijk gaven we het op, en lieten we de rozen liggen. Emmett en Alice helemaal happy, Bella waarschijnlijk iets minder.
Ik besloot om nog even te jagen, voor het geval het helemaal mis ging. Hopelijk zou ik dan niet mijn zelfbeheersing verliezen omdat ik een dorst had.
Na twee herten en een vogel waarvan ik niet wist hoe ‘ie heette ging ik naar het huis.

Het duurde nog twee uur en toen kwamen ze thuis. Alice en Edward, niet Bella.
‘Waar is Bella?’vroeg ik nieuwsgierig.
‘Ze komt vanavond pas,’pruilde Alice. Ik schoot in de lach, wat me een tik opleverde.

‘Jullie hebben wel de rozen laten liggen,’zei ze goedkeurend. Ik haalde mijn schouders op.
‘Hoe laat komt ze?’vroeg ik.
‘Om zeven uur,’zei Alice, zonder op te kijken van een slinger die niet goed hing.
‘Oké.’ Zeven uur… Nog een uur.
Ik besloot om Alice maar te gaan helpen met het opzoeken van de cadeautjes voor Bella en ze op een tafeltje te leggen.
En toen ging er een deur open.
Alice wilde er meteen op aflopen, maar ik pakte haar bij haar arm.
‘Ga eerst de rest maar halen, laat ze maar eventjes.’ Ze knikte, helemaal opgetogen. Gekkie, dacht ik, terwijl ze Carlisle, Esmé, Emmett en Rosalie ging halen.
Toen waren ze er- en daar waren Bella en Edward.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.