Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Morgenrood {afgelopen} » 45.De Amazones

Morgenrood {afgelopen}

19 sep 2010 - 10:48

974

4

344



45.De Amazones

Een beetje lang hs dus ik wil jullie mening horen! Enjoy!

‘Alice, weet je zeker dat we hier moeten zijn?’ vroeg Jasper paniekerig.
‘Jahaa, ik heb het toch gezien,’ zei ik geïriteerd. We waren nu al bijna 4 uur op weg naar de Amazones en we hadden ze nog niet gevonden. Misschien lag het echt aan mij…
‘Sorry,’ mompelde ik.
‘Geeft niet. Jij kan er niks aan doen.’ Ik sloot m’n ogen en draaide me snel om.
Ik gooide m’n armen in de lucht en gooide de irritatie eruit. ‘Jawel, dat kan ik wel! Hoe kan het dan dat we er nog niet zijn?! Ik heb het vast fout, net als altijd,’ gromde ik.
‘Sshht.’ Jasper legde zijn vinger op mijn lippen. ‘Je hebt het helemaal niet fout.’ Hij glimlachte. ‘Kijk eens achter je.’ Ik keek hem niet begrijpend aan en draaide me toen om.
Daar stonden twee vrouwen. Ze zagen er verwilderd uit en hun gloeiend rode ogen puilden uit. Mijn eerste indruk was dat ze zwervers waren, maar de rode ogen zeiden genoeg.
Ik deed behoedzaam een stap naar voren en wachtten hun reactie af. Ze bleven daar staan, doodstil. Ik deed nog een stap en hun reactie was hetzelfde als de eerste.
Ik begon aarzelend te praten. ‘Zijn jullie… de Amazones?’ Het bleef een tijdje stil en toen begon één van de vrouwen te praten.
Ik kreeg gewoon een vraag teruggeworpen. ‘Wie zijn jíºllie?’ Ik draaide me om naar Jasper en hij schudde lichtjes zijn hoofd en kwam dichterbij. ‘Zij zijn het niet. Kom, we gaan verder,’ fluisterde hij heel zacht in m’n oor zodat zelfs het niet konden horen.
Ik schudde mijn hoofd. ‘Ik denk dat dat de Aamzones.’ Ik draaide me om en begon met praten.
‘Ik ben Alice en dit is mijn echtgenoot, Jasper.’ Ik wees naar achter en Jasper pakte m’n hand en kwam naast me staan.
‘Wij zijn de adoptiekinderen van Carlisle Cullen. U bent bevriend met hem, toch?’
Het bleef weer even stil en toen verscheen er een glimlach op haar gezicht.
‘Dus jullie zijn de laatste twee adoptiekinderen die zich bij Carlisle hebben toegvoegd, Alice en Jasper Cullen?’ Ik knikte.
‘Welkom,’ zei ze met een warme glimlach. ‘Ik ben Zafrina en dit is Senna.’ Ze wees naar de vrouw die naast haar stond.’ Fjoe, dat was gelukt. Nu nog het ergste stukje.
‘Mag ik jullie vragen wat jullie hier doen?’ vroeg nog steeds dezelfde vrouw. De andere vrouw-haar tweelingzus denk ik- bleef nog steeds met haar gloeiendrode ogen kijken.
‘We komen jullie om een gunst vragen,’ zei ik rustig.
‘Voor mijn vriend Carlisle altijd. Kom maar even mee naar binnen.’ Ze lachte hard en wenkte ons. We liepen achter haar aan, naar het kleine hutachtig gebouw.
Ik liep naar binnen en een muffe lucht doordrong mijn neus.
‘Ga zitten.’ Ik ging op de rieten stoel zitten en Jasper zette zich in die naast me.
‘Wat is de gunst?’ Ik haalde diep adem en begon met vertellen.
‘U kent vast wel Edward Cullen, de eerste adoptiezoon van Carlisle?’ Ze knikte.
‘Is er iets met hem gebeurd?’
‘Nee, nee. Integendeel, hij is getrouwd en gelukkig.’ Ik wachte even om te kijken of ze wat ging zeggen, maar ze keek me nog steeds afwachtingsvol aan dus ging ik verder.
‘Hij heeft een kind gekregen, maar het kind is iets anders dan een normaal kind. Ik kan het u nu niet uitleggen, maar mijn verzoek is om naar ze toe te gaan. Ze hebben jullie hard nodig. Er is iets… niet goed.’ Mij uitleg was echt heel erg krakkemikkerig. Even dacht ik dat ze boos zou worden of zoiets.
Ze keek me ongelovig aan. Ik wist wat ze dacht: Hoe kan een vampier een kind krijgen?
‘Ik kan het nu niet uitleggen, maar zij wel,’ zei ik snel. Het bleef weer even stil.
‘Nou, dan denk ik dat we maar snel moeten gaan. Hebben jullie hier nog andere plichten. Ik denk niet dat jullie alleen hiervoor zij gekomen?’
Ik keek Jasper vluchtig aan.
‘We hebben de Cullens verlaten,’ zei ik gemaakt verdrietig.
‘Waarom?’
‘Het is tijd om verder te gaan,’ zei ik zacht.
‘Wat jij wilt, meissie. Weet je dit heel zeker?’
‘Ja.’
‘Nou, als jullie wat rondleiding nodig hebben in Zuid-Amerika. Kachiri blijft hier. Alleen Senna en ik gaan.’ Daar dacht ik even over na. Er waren twee lichtpuntjes bij gekomen. Één, ze zouden mee gaan getuigen. Twee, We hadden een gids voor hier in Zuid-Amerika. Zo zouden we Nahuel en Huilen nog sneller vinden.
‘Nu je het zegt. Dat lijkt me wel goed, toch Jasper?’ Ik keek hem aan. Zijn ogen stonden behoedzaam en hij knikte blijkbaar niet bewust van de vraag.
‘Oké, we vertrekken vanacht nog,’ besloot Zafrina. Ze stonden op en liepen naar boven.
‘Kachiri, kom jij onze gasten even gezelschap houden,’ krijste Zafrina naar boven.
De vampier stond al beneden.
‘Leer elkaar maar even kennen,’ zei ze, knipoogte naar me en volgde Senna’s voorbeeld en vloog naar boven.
Kachiri kwam glimlachend naar ons toe. Ook zij zag er verwildert uit net als haar zussen. Ik glimlachte terug en stak mijn hand uit.
‘Hallo, wij zijn Alice en Jasper Cullen.’
‘Hallo, ik ben Kachiri, maar dat wist je waarschijnlijk al,’ grinnikte ze. Ik lacht met haar mee.
‘Dus jullie zijn de laatste twee adoptiekinderen van Carlisle?’
‘Ja.’ Ze vroeg niet door, dus blijkbaar heeft ze meegeluisterd.
‘En ik ben jullie gids voor in Zuid-Amerika?’
‘Dat klopt ook.’
We praten over van alles en nog wat en ze leek me wel een aardig type.
De nacht brak al snel aan en Zafrina en Senna kwamen na uren boven te hebben gezeten, naar beneden.
‘Wij zijn klaar voor vertrek,’ zei Zafrina. We liepen naar buiten en namen afscheid.
‘Zafrina?’
‘Ja, Alice?’
‘Beloof je me dat je niet overdreven zal reageren?’ Ze keek me eerst bedenkelijk aan, maar vroeg niet door, maar glimlachte en gaf antwoord.
‘Voor jou altijd.’ Ik glimlachte oprecht terug. ’Dank je wel.’ Ik omhelsde haar.
Iets in me zei dat ze wist wat er was of wat er ging gebeuren. Niemand gaf zomaar toe terwijl die maar een beetje informatie had gekregen.
We zwaaiden ze uit en ze renden de nacht in.


Reacties:


irish98
irish98 zei op 18 feb 2011 - 14:48:
Leeeeeuk


realMe
realMe zei op 19 sep 2010 - 12:40:
ja veel spelfouten, maar dat maakt mij niet uit.
het is weer supergoed.
ga je snel verder
ik ben echt zo benieud
ben nu ook eindelijk morgenrood aan het lezen thuis
xx


BreakingDawn
BreakingDawn zei op 19 sep 2010 - 9:10:
Leuk geschreven maar inderdaad wel veel spelfoutjes
Maar dat is niet zo heel erg
Snel verder en weer een melding please.
xxx


justAgirl
justAgirl zei op 18 sep 2010 - 20:57:
Superleuk! ik vind dit echt leuk, omdat het iets is dat in het boek nog niet beschreven staat. Er staan alleen meer spelfouten in dan anders (Japser )
ILOVEIT
xxxxxx