Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » 14 Days! (AF) » Hoofdstuk 6 - Winkelen & Kermis (dag 5)

14 Days! (AF)

3 nov 2010 - 0:15

2177

1

244



Hoofdstuk 6 - Winkelen & Kermis (dag 5)

Reacties?!!

Madison pov
Het was nog vroeg. Madison sloop naar de kamer van Joe. Ze deed de deur heel zachtjes open. Het was verspilde moeite want Joe’s bed was al leeg. Snel denderde Madison de trap af. Waar was Joe nou weer gebleven. Ze kwam de keuken in en zag alleen Annabel zitten. Ze was aan het naaien. Ze keek op toen ik binnenkwam. ‘Goedemorgen lieverd.’ Zei ze vrolijk. ‘Goeie morgen mam, waar is iedereen?’ Zei ik terwijl ik haar vragend aankeek. ‘Mark is met Alex aan het paardrijden, Alex wilde nog wat trainen met Acapello en Silver. Mark vond dat die wel even kon helpen met Alex’s training.’ Zei Annabel afwezig. ‘En Joe?’ Zei ik. ‘Joe is aan het douchen.’ Zei ze.
Madison ontbijtte gauw en ging toen door naar het weiland waar Alex en Mark bezig waren. Alex zat nu op Silver. Silver was een mooi donker grijs paard. Alex reed sierlijk rond en volgde Marks aanwijzingen op. ‘Heey Maddy, ook al wakker?’ Riep ze naar me toen ze me zag staan. ‘Heey, ik wilde zo gaan winkelen ga je mee?’ Riep Madison terug. ‘Geef me een uurtje dan ga ik mee. Gaat Joe ook mee?’ Riep ze ten antwoord. ‘Weet ik niet. Hij is douchen.’ Zei ik. Silver snuffelde nieuwsgierig naar mijn hand. ‘Nee, jongen ik heb niks lekker voor je. Sorry.’ Zei ze lachend tegen hem. Alex die haar paard inmiddels voor tot stilstand had gebracht stapte af. Floot op haar vingers terwijl ze richting de stallen liep. Beide hengsten liepen achter haar aan. ‘Het zijn net twee hondjes.’ Zei Madison lachend tegen Mark. ‘Ja die hond die ze altijd heeft willen hebben is dus helemaal niet nodig. Die heeft ze al, twee zelfs.’ Zei Mark. ‘Silver & Acapello zijn stapelgek op Alex.’ Zei Madison. Alex was inmiddels uit zicht verdwenen en samen met Mark liep ze naar binnen.

Alex pov
Achter haar liepen Silver en Acapello gehoorzaam mee. Snel zadelde ze de paarden af. Verzorgde ze en bracht ze naar hun box. Gaf ze nog wat lekkers waarna ik mijn weg vervolgde richting de boerderij. Nam een snelle douche en kleedde me aan. ‘Klaar om te gaan.’ Zei ik tegen Madison die in de woonkamer zat. ‘waarheen gaan jullie dan?’ Zei Joe. ‘We gaan naar de stad. Winkelen ik moet nog wat dingetjes hebben.’ Zei Madison. ‘Mag ik ook mee?’ Zei Joe. ‘Tuurlijk.’ Zei Alex. ‘Als Joe meegaat nemen jullie de auto maar. Die heb ik toch niet nodig vandaag.’ Zei Mark. ‘Dank je pap, dat is wel makkelijk.’ Zei Madison stralend.

Joe pov
Even later reden ze de weg op. ‘Je moet me wel even vertellen waar ik langs moet rijden.’ Zei Joe terwijl die Madison van opzij aankeek. Alex zat achterin uit het raam te staren en luisterde naar haar mp3 speler. ‘Het is niet zo ver. Maar dat komt wel goed.’ Zei Madison Op de aanwijzingen van Madison reed ik de stad in. Al gauw vonden we een parkeer plaats. Bij het uitstappen hoorde ik verschillende soorten muziek dreunen. ‘Wat is dat?’ Zei ik terwijl ik naar Madison en Alex keek. ‘Oow das de kermis die staat sinds gister in de stad.’ Zei Madison. ‘Madison is gek op kermis. Vooral op spookhuizen en botsauto’s.’ Zei Alex. ‘Ik hoop dat je niks tegen kermissen hebt want wij gaan ook een rondje over de kermis heen.’ Zei Madison grijzend. ‘Kermis heb ik altijd al leuk gevonden die gezelligheid en de leuke attracties.’ Zei Joe. ‘Oké, waar wachten we dan nog op? Laten we nu gaan en daarna gaan winkelen!’ Zei Madison vrolijk. ‘Oké, let’s go!’ Zei Joe. Het was best rustig op de kermis. ‘Wauw! Laten we in het spookhuis gaan!’ Riep Madison. ‘Nou ik uhm…’ Begon Joe te stotteren. ‘Joe, je bent toch niet bang?’ Zei Madison lachend. Joe keek Madison aan, hij wou haar niet laten merken dat hij niet tegen spookhuizen kon, wat zou ze wel niet van hem denken? ‘Nee, natuurlijk niet.’ Zei Joe die voorop begon te lopen en twee kaartjes kocht.

Alex pov
‘Veel plezier.’ Zei Alex. Moedig zag Joe er nu nog uit maar of dat straks nog zo was? Vroeg ze zich af. Madison stapte samen met Joe in het karretje wat snel naar binnen reed. Ik zat rustig te wachten op een van de dranghekken. Wachtend op Joe en Madison maar ook wachtend op geschreeuw en gegil. Niet lang daarna hoorden ze gegil en geschreeuw. Joe was dus toch bang. Hij deed zich stoerder voor dan die was. Misschien had haar vader dan toch gelijk. Verder denken kon ze niet wat haar gedachten werden verstoord door Madison. ‘Schijterd die je bent het is hartstikke nep allemaal!’ Alex keek op en zag een bange Joe naast een grijzende Madison lopen. Al dat matcho gedrag was weg. Alex moest wel lachen. ‘Was het leuk?’ Zei ze. ‘Ja super alleen iemand heeft lopen gillen als een keukenmeid.’ Zei Madison met een brede lach. ‘Zo eng is het toch niet, Joe? Ik vind dit spookhuis zo saai daarom ga ik ook niet meer mee naar binnen omdat ik het te vaak gezien heb.’ Zei Alex terwijl ze Joe aankeek. ‘Ha ha je had beter wel mee kunnen gaan om zijn handje vast te houden of hem te waarschuwen.’ Zei Madison ‘Sorry Joe je bent een te makkelijk doelwit voor zulk soort plagerijen.’ Zei Madison. ‘Laten we maar gaan winkelen.’ Zei Alex voordat ze begonnen met bekvechten.

Joe pov
We liepen door een drukke winkelstraat. Madison en Alex sleepten me de eerste winkel in. Na een tijdje zoeken hadden beide een stapel kleding. Natuurlijk wilde ze die passen. Zo werd ik voor de pashokjes op een stoel gedumpt. Als eerste kwam Alex naar buiten. Ze had een witte spijkerbroek aan met vrolijk blauw wit T-shirtje. ‘Wat vind je?’ Zei ze. ‘Staat je goed.’ Zei Joe. ‘Ja inderdaad.’ Zei Madison die nu naast Alex stond. Ze droeg een geel zomerjurkje. ‘Wow, dat bananengeel staat jou geweldig.’ Zei Joe. Hij keek zijn ogen uit. ‘Vrolijk jurkje, Maddy.’ Zei Alex terwijl ze weer in het pashokje verdween. ‘En?’ Zei Madison terwijl ze Joe vragen aankeek. Madison droeg nu een spijkerrokje met een T-shirtje met I love bad boys. Achter haar stond nu Alex die zichzelf in de spiegel bekeek. Ze had een heel lief zomerjurkje aan in een mooie pastelkleur. ‘Alex weet je hoe schattig dat jurkje je staat!’ Zei Madison die zich omdraaide naar Alex. ‘Dank je, leuk T-shirtje echt iets voor jou.’ Zei Alex met een lach. Ik keek naar beide meiden dit kon nog wel eens leuk worden. Alex kwam samen met Madison het pashokje uit. Als ik naar Madison kijk moet ik eerst even slikken. Alex droeg nu een spijkerbroek met handen erop daarbij had ze een topje aan met I love dirty met in hele kleine letters dancing. Madison stond in een groene bikini. ‘Nou leuke bikini maar euh is d..die niet wat te te sexy?’ ‘Nee hoezo?’ Zei Madison tegen Joe. ‘Nou om omdat je de de aandacht er w..wel me..mee trekt.’ Zei Joe die nog steeds stotterde. Alex knipoogde naar Madison terwijl ze weer in het pashokje verdween. ‘Nou perfect, toch?’ Zei Madison zonder zijn reactie af te wachten liep ze het pashokje weer in. Al gauw kwam Alex weer naar buiten in een spijkerbroek met een blouse met ruitjes. ‘Daar hebben we onze cowgirl.’ Zei Joe vrolijk. ‘Yihaa!’ Zei Madison lachend. ‘Kan zo wel western gaan rijden toch?’ Zei Alex lachend terwijl ze doet alsof ze aan haar hoed tikt. Ze stapte opzij zodat Madison in de spiegel kon kijken. Madison droeg een sexy topje met een lage hals en een strakke broek. ‘Zit die broek je niet iets te strak?’ Zei Joe. ‘Moet jij nodig zeggen, die van jou zitten strakker hoor. Jij bent de gene die altijd skinny jeans aan heeft.’ Reageerde Madison vel. Joe negeerde de opmerking. ‘Dat topje is echt te sexy kijk nou eens naar die veel te lage hals.’ Ging Joe verder. ‘Is dit niet veel beter?’ Zei hij en wees op een shirtje met een hele hoge als. ‘Ja zo loop ik er dus echt niet bij zelf een non loopt er bloter bij dan ik als ik dat aantrek!’ Zei Madison. Joe keek Madison afkeurend en teleurgesteld aan. ‘Je kan wel zo kijken maar het is mijn lichaam en ik draag wat ik wil of je het nou mooi vind of niet.’ Zei Madison terwijl ze het pashokje inliep. Alex haalde haar schouders op en verdween in het andere pashokje. Joe keek hoofdschuddend naar het gordijn waar Madison achter verdwenen was. Madison kleedde zich om in haar gewone kleding. Alex had nu een jurkje aan en bekeek zich zelf in de spiegel. Het jurkje was met lieve bloemetjespatroon en kant en daarover aan droeg ze een gehaakt vestje. ‘En onze cowgirl is back.’ Zei Madison lachend. ‘Je moet alleen nog een paar leuke rijschoenen erbij aan trekken, dan ben je echt helemaal klaar.’ Zei Joe lachend. ‘Heb je al besloten wat je gaat kopen?’ Zei Joe tegen Madison. ‘Ja natuurlijk.’ Zei Madison. ‘Nadat ze hadden afgerekend gingen ze naar de volgende winkel. Joe droeg de tassen.

Alex pov
In de volgende winkel planten we Joe weer op een stoel en gingen weer opzoek naar kleding. Ik wilde nog een leuke bikini scoren en een paar hoge rijschoenen voor onder mijn jurkje. Dan wilde ik ook nog een paar laarzen en een leuk rokje. Madison zocht gewoon naar kleding wist ik. Al gauw had ik gevonden wat ik zocht mooie hoge schoenen en paar laarzen. Weer iets dat ik kon schrappen van mijn lijstje. Nu ging ik opzoek naar een leuke bikini. Dumpte de schoenen snel bij Joe. ‘Ik heb wat voor je.’ Zei Joe hij keek me grijzend aan. Hij haalde een mooie cowboy hoed achter zijn rug vandaan en plantte hem op mijn hoofd. Ik keek in de spiegel. ‘Perfect.’ Zei Joe en keek me stralend aan. ‘Ik wist dat die je goed zou staan.’ ‘Oow Joe wat lief. Dank je wel.’ Zei ik terwijl ik hem knuffelde. ‘Ik zag hem toevallig liggen. Het is maar een kleinigheidje.’ Zei Joe. ‘Maar toch is het lief van je.’ Zei ik weer. Snel ging ik verder naar het rek met bikini’s na een tijdje zoeken vond ik een leuke marineblauw met wit gestreepte bikini. Die was voor mij dacht ik. Ik keek op en zag Madison staan met een stapeltje kleren op haar arm. ‘Jij bent heel wat van plan.’ Zei ik lachend. ‘Valt mee.’ Zei ze en liet me zien wat ze allemaal had. 2 spijkerbroeken, 4 T-shirtjes, 3 vesten en nog een topje. ‘Kijk dit is een leuk rokje voor je.’ Zei ze. ‘Gaaf!’ Zei ik. ‘Ga maar gauw passen dan.’ Zei ze lachend. ‘Ik kom zo wel nog even op dat rek kijken en dan ben ik wel klaar.’ Zei Madison. Ik liep de paskamer in. Deed snel de bikini aan het rokje dat Madison me had gegeven trok ik er overheen. Stapte het pashokje uit en bekeek mezelf in de spiegel. Ik liet het rokje zakken. Bekeek me zelf nu nogmaals. ‘We gaan toch niet strippen, Alex? Dat kan toch niet.’ Zei een bekende stem. Ik draaide me om en keek in het gezicht van David. ‘David!’ Zei ik vrolijk en vloog hem om zijn nek. David was een van mijn beste vrienden maar nu het vakantie was zagen we elkaar nauwelijks omdat we beiden onze ouders moesten helpen. Ik op de boerderij en hij op de manege en renbaan van zijn ouders. ‘Je komt wel op mijn verjaardag toch?’ Zei ik terwijl ik David losliet. ‘Tuurlijk, meis. Dat wil ik echt niet missen.’ Zei David. ‘Heey, David alles goed?’ Zei Madison die ook aankwam lopen. ‘Ja, tuurlijk Alex was net voor me aan het strippen. Wat wil een man nog meer?’ Zei David met een grijns. ‘Oeh Alex sexy hoor.’ Zei Madison. ‘Ik was niet aan het strippen ik trok alleen mijn rokje uit. Zodat ik mijn bikini beter kon zien.’ ‘Ha ha.’ Madison ging snel de paskamer in. Terwijl ik nog met David praatte over van alles en nog wat. Toen Madison klaar was, gingen we afrekenen en al gauw verlieten we de winkel. Joe zeulde nog steeds met alle tassen. We namen afscheid van David en gingen richting de auto. ‘Ik ben kapot.’ Zei Madison. ‘Jij ik sleepte met al jullie tassen.’ Zei Joe. ‘Je bood het anders zelf aan.’ Zei Madison. ‘En hulp wilde je niet want ik vroeg je nog of ik ook een paar tassen moest dragen.’ Zei Alex. ‘Inderdaad Joe, Dan moet je ook niet gaan klagen.’ Zei Madison lachend. We reden de oprijlaan op en al gauw waren we thuis. We lieten al onze aankopen zie aan onze ouders. Ze waren enthousiast. Die avond was rustig. Ik ging vroeg naar bed. Madison en Joe gingen vlak na mijn naar bed want ik hoorde Madison nog. Met een welterusten sloot ze de deur. Ook Joe verdween vrijwel daarna in zijn kamer. Beneden hoorde ik de televisie nog langzaam viel ik in slaap.


Reacties:


V0nneke
V0nneke zei op 8 jan 2011 - 16:48:
Joe heeft wel geluk dat hij naar de kermis kan zonder achterna gezeten te worden door al die fans
Maar leukleuk