Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! #Intro » De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! |#1 Welk jaar zei je?|

De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! #Intro

10 jan 2009 - 19:15

1101

1

210



De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! |#1 Welk jaar zei je?|

Hoofdstuk 1!

Een winterse dag in Valkenburg, Limburg. 07:05 uur. 05-01-09

Je ligt lekker te slapen in je bed als de wekker gaat. "Tuut! Tuut!" Je drukt op de snooze-button en draait je om. Vijf minuten later gaat de wekker weer. "Tuut! Tuut! Tuut!" "Kut wekker." En je zet de wekker uit. Je staat op en doet de gordijnen open. (Je slaapt op zolder) "What the hell? Waarom is het raam wit? Zeg toch niet dat 't gesneeuwd heeft, hé?" Je loopt naar beneden in je pyjama. "Goeiemorgen Linda." "Hoi, mam." Zeg je als je op de bank neerploft. "Hoe laat moet je op school zijn?" "Half negen, zoals gewoonlijk." "Dan zou ik maar eens opschieten! Het is al bijna half acht." Je kijkt naar de klok en ziet '07:22' staan. "Fuck!" En je sprint naar boven. Pakt een shirt, vest en rokje met maillot uit de kast. Het zijn een paars t-shirt, donkerblauw vest met 'Dare to Rebel' op de achterkant en een kort spijker rokje. Je hebt een zwarte maillot aan. Je rent naar beneden en schiet in je pantoffels. 07:28. Je rent naar de keuken en smeert een boterham met een plak kaas. Die laat je even liggen en je giet een glas melk naar binnen. Dan ren je weer naar boven om je tas in te pakken. "Oké, hoeveel uur? 8." Je gooit de boeken van voor de vakantie uit je tas en propt de nieuwe erin. "Frans, Latijn, Techniek, Natuurkunde, Engels, Gym...kut ik heb geen gymspullen...nou pech gehad! Wiskunde en Bio.." Je propt je agenda en etui erbij en stormt weer naar beneden. 07:33. Je belt de gene waarmee je samenfietst dat je het niet meer haalt en een kortere weg fietst. Door het bos en de akkers. Je kijkt naar buiten denkt even dat je in IJsland zit. "What the..." "Ik weet het lieverd, maar ik kan je niet brengen! Er is een patiënt van me op de eerste hulp terecht gekomen! Dus ik moet gaan. Tot vanavond." "Ja, tot vanavond." Zeg je en je trekt je jas aan. Knoopt een dikke sjaal om, zet een muts op. Doet je grijze laarzen met kleine hakken aan en gaat ervandoor. Je rent weer terug naar binnen en pakt je handschoenen. Je fietst weg op je zwarte oma-fiets. Je fietst terwijl je naar je Ipod luistert.
Don't walk away like you always do
This time
Baby your the only thing that's been
On my mind
Ever since you left I've been a mess
(You won't answer your phone)
I'll say it once then
I'll leave you alone
But I gotta let you know

I wanna get back to the old days
When the phone would ring
And I knew it was you
I wanna talk back
And get yelled at
Fight for nothing like we used to
Oh kiss me
Like you mean it
Like you miss me
Cause I know that you do
I wanna get back
Get back
With you


Je fietst door het bos en komt dan uit bij de akkers. Je fietst over het met sneeuw bedekte zandpad. Maar je komt nauwelijks vooruit. Je probeert te fietsen maar valt om. Dan zie je ineens een witte flits.
Je opent je ogen en kijkt rond. "Waar ben ik?" Zeg je vooral tegen jezelf. Je kijkt rond en ziet dat er geen teken van leven is, natuurlijk is dat er wel, maar geen mensen. Je knippert een paar keer met je ogen als je merkt dat het zeker twintig graden is. "Waar is die sneeuw gebleven?" "Welke sneeuw?" Vraagt een jongensstem. Je kijkt om en ziet een blondharige jongen met vodden aan. "Wat heb jij nou aan?" Vraag je hem. "Ik denk dat ik dat beter aan jou kan vragen." Je kijkt hem vragend aan. "Wat ik draag? Ik draag de nieuwste mode, díºh! Jij dan, kijk eens in de spiegel! Ik bedoel, hallo, we leven in de 21ste eeuw, we dragen geen vodden meer! Alleen in Afrika." (Sorry, maar als iemand iets over je kleding zegt wordt je wel heel érg bitchy!) "21ste eeuw? Wat is dat?" "Waar heb jij gezeten? In een grot? Het is 5 januari, en 2009. En school is weer begonnen....kut ik moet naar school!" "Kut? Wat is dat?" "Och...dat jij dat niet weet. Ach ja, boeren. Die zijn blijkbaar in de 13e eeuw blijven hangen. Nou, toodles! Ik ga d'r vandoor!" En je pakt je fiets op. De jongen staart naar je. "Heb ik iets van je aan?" "Nee...alleen....uhm...je bent niet zoals de anderen hier." "Als ze net zoals jij zijn, nope, dan ben ik dat niet! Ik kom uit de stad, daar heeft de tijd niet stil gestaan." "Dat kan niet, ik ga elke dag met mijn koeien door de stad." "Ah, getver. Dan ligt d'r zeker overal stront op de stoep. Nou ik moet gaan of mijn Frans leraar onploft....ookal is er sneeuw....wacht even. Waar is de sneeuw?!" "Ik weet echt niet waar je het over hebt, er is hier nooit sneeuw geweest. Het is zomer." "Ja, vast. Jij bent zeker de leukste thuis hé?" En je springt op je fiets. "Wat is dat voor een ding?" "Een fiets, díºh!" En je gaat ervandoor. "Oké, ik moet nu linksaf. Dan kom ik op de grote weg, met asvalt." Je gaat rechtsaf en knalt bijna tegen een paal aan. "What the.." Je zet je fiets tegen het miezerige paaltje en pleurt je tas op de grond. Je maakt de tas open en haalt je mobiel eruit. "Gelukkig zit er GPS op." Je zet hem aan en ziet dat de batterij bijna op is. "Die laad ik thuis wel op." Je schiet door het menu en klikt op GPS. Je typt je school in en het laat de weg die je had uitgekozen zien. "Zie je, ik had gelijk. Maar waar is die weg dan. En waarom hoor ik geen auto's?" Je kijkt rond en merkt op dat de lucht veel blauwer is dan normaal. Je raakt nu toch een beetje achterdochtig. Dan zet je je weerbericht aan. Veel bewolking. Staat er. "What the...." Je kijkt om en ziet de jongen jou richting opkomen. Dit keer heeft hij vier koeien bij zich. "Wat moet die met vier koeien?" Vraag je aan jezelf. "Oké, misschien kan hij me helpen. Gewoon rustig blijven Linda." "Ben je verdwaald?" Vraagt hij. "Nogal, ja. Ik heb een vraag." "Wat is dat dan?" "Uhm...dit kan nogal raar klinken maar, welk jaar is dit? Want volgensmij klopt er iets niet.." "Het is 1741. Hoezo?" "WAT?!" "Ja, dat antwoord verwachtte ik al. Je had het namelijk over iets als? 2009?" "Ja, ik ben in 1997 geboren en i.." "Wacht eens even? 1997 dat kan niet." Zegt hij.


Reacties:


DracoLover zei op 10 jan 2009 - 19:58:
Hey! Reacties? Zeg wat jullie er van vinden!