Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Supernatural » From legend to reality » 6. ItĆ¢ā‚¬ā„¢s not funny to mess with my head!

From legend to reality

5 okt 2010 - 19:13

490

1

334



6. ItĆ¢ā‚¬ā„¢s not funny to mess with my head!

Dean zit, zoals gewoonlijk achter het stuur.
“Zou het weer die trickster zijn die ons eerder al heeft lastig gevallen?”¯ Vraagt hij.
Het enige antwoord dat hij krijgt is een snurk.
Wanneer hij naast zich kijkt, ziet hij dat Sam aan het slapen is.
Even twijfelt hij of hij Sam zal laten schrikken door keihard de muziek aan te zetten, maar hij bespaart hem een halve hartverzakking.
Eindelijk rijd hij Gary, Indiana binnen. Ze hadden nogal wat tegenslagen bij de reis, en ze hebben er behoorlijk lang over gedaan. Maar eindelijk zijn ze er.
Dean parkeert de Impala op de parkeerplaats.
“Sam, wakker worden.”¯ Zegt Dean. Met een klap gooit hij de deur van de auto dicht waardoor Sam schrikt.
“Wat? Oh.”¯ Mompelt hij. Even moet hij de slaap uit zijn ogen wrijven. “Waar zijn we precies?”¯ Vraagt hij.
“Waar alles begonnen is, tenminste, dit jaar.”¯ Zegt Dean.
“Wat bedoel je?”¯ Vraagt Sam.
“Om de 20 jaar gebeuren hier vreemde dingen. En dit jaar was zo’n jaar. En elke 20 jaar begint het hier, en eindigt het hier. Vandaag zou de laatste dag zijn.”¯ Zegt Dean.
“Dus we moeten opschieten.”¯
“Ik ben al klaar. Jij was diegene die Doornroosje aan het spelen was.”¯ Zegt Dean.
Ze gaan naar de plek die Dean op de kaart had aangegeven.

“Niets te zien hier.”¯ Zegt Dean wanneer ze het huis nog eens doorpluizen.
“Misschien had je wat beter moeten zoeken.”¯ Klinkt de stem van Allice ineens door de kamer.
“Allice? Wat doe jij hier? Ik heb je niet binnen horen komen.”¯ Zegt Sam.
“Misschien omdat ik dat zo wilde.”¯ Zegt ze.
“Waarom vermoord je die onschuldige mensen?”¯
“Omdat ze niet onschuldig zijn.”¯ Zegt ze.
“Wat kan iemand jou nou aandoen als alles altijd zo gaat zoals jij wilt?”¯ Vraagt Dean.
“Ze kunnen me kwetsen. Of ik dat nou wil of niet. Ze vonden me een freak, al voordat ze me ook maar een beetje konden. Ik zag het aan hun houding. Ik kon alles naar mijn zin maken, maar dat idee van een freak bleef.”¯ Zegt ze.
“En nu vermoord je die mensen met spookverhalen?”¯ Vraagt Sam.
“Dat zijn mijn favoriete verhalen. En ik kan het op de manier doen die ik zelf wil.”¯ Zegt ze.
Zonder te twijfelen pakt Dean de eerste de beste houden staaf die hij te pakken krijgt en wil haar vermoorden.
Maar net voordat hij haar raakt verdwijnt ze.
“Wat was ik aan het doen?”¯ Vraagt hij.
“Een trickster vermoorden?”¯ Zegt Sam.
“Echt waar? Waar is ‘ie dan?”¯ Vraagt Dean.
“Wat bedoel je?”¯ Vraagt Sam.
“Wat bedoel jij? Ik sta hier ineens in een ‘ik ga je vermoorden houding’ en ik weet niet eens waarom.”¯ Zegt Dean.
“Serieus?”¯ Vraagt Sam.
“Ja.”¯
“En waarom weet ik het dan nog?”¯ Vraagt hij.
“Omdat jij raar bent en hocus pocus kan.”¯ Zegt Dean.
“Juist. Laten we gaan. Volgens mij was dit niet de laatste keer dat we Allice tegen komen.”¯ Zegt Sam.
“Wie is Allice? Heb je eindelijk een meisje te pakken?”¯ Vraagt Dean. “Ik begon al aan je te twijfelen.”¯
“Dean! Kappen nou!”¯ Zegt Sam.
Ze gaan weer richting de auto. Op weg naar de volgende klus.


Reacties:


Eirenion
Eirenion zei op 14 mei 2012 - 14:30:
Mhhhhmm..... Allice is echt raar!