Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Zatch Bell!!!!!!! » Hoofdstuk 3

Zatch Bell!!!!!!!

6 okt 2010 - 7:37

1173

2

227



Hoofdstuk 3

Sora haalde alleen zijn schouders op en zette Zatch op zijn schouder.
“uhm…Sora? Mag ik vandaag in me eentje naar school?, vroeg Roxas en keek Sora vragend aan.
“als je Shinji meeneemt vind ik het geen enkel probleem, zei Sora met een glimlach.
Roxas rende zijn broer in de armen en Sora schreef een klein briefje aan de juf van Roxas.
Zatch keek van Sora naar Roxas en van Roxas naar Sparky.
“Doe voorzichtig onderweg, riep Sora hem na.
Hij deed de deur dicht en wendde zich tot Zatch.
“Zatch, ga je mee? Dan gaan we naar Kiyo, zei Sora en reikte zijn hand uit.
Sora deed de deur op slot en ging meteen rechtsaf en belde aan bij Takamine.
De moeder van Kiyo deed de deur open, ze heette Hana-dono zoals ze altijd door Kiyo werd genoemd maar Sora noemde haar liever mevrouw Takamine.
“goeie morgen, Sora, zei Hana opgewekt toen ze Sora en Zatch zag.
“kan ik Kiyo spreken? Er is hier iemand voor hem, zei Sora en Zatch keek Sora blij aan.
“ik roep hem even, Kiyo Takamine kom nu als een speer uit je bed!, riep Hana met stemverheffing.
“Als het Suzy is ofzo zeg maar dat ik ziek ben! En laat me nu met rust!, riep een nijdig stem.
Sora keek naar Zatch die kookte van woede en de hand van Sora losliet en naar binnen stormde.
“Sorry, mevrouw, zei Sora en stapte ook naar binnen.
“geef niet hoor, zei Hana neerslachtig en ging naar de keuken.
Sora vond het niet leuk dat Kiyo zo tegen zijn moeder tekeer ging, alhoewel hij het gedrag van Kiyo wel begreep maar kon er geen staartje aan vastknopen.
“ik praat wel met hem’, zei Sora en Hana keek hem met betraande ogen aan.
“kom Sparky’, zei Sora en rende naar boven.
Hij hoorde een hoop geschreeuw uit de kamer van Kiyo opdoemen en rende tenslotte ernaar toe.
Wat hij daar toen aan trof was echt te gek voor woorden.
“Zo praat je niet tegen je moeder!, riep Zatch kwaad.
“waar bemoei jij je mee, klein mormel! Zeker weer iets om me naar school te krijgen,’ gromde Kiyo.
“nee, ik ben door je vader gestuurd om je te coachen!, riep Zatch nijdig.
“DOOR ZO EEN KLEIN MORMEL ALS JIJ! DACHT HET NIET!, schreeuwde Kiyo woedend.
“KIYO’!, brulde Sora ineens.
Kiyo en Zatch keken tegelijk naar Sora.
“kan je voor één keer normaal doen? Zatch probeert bevriend te raken met jou maar je bent zo bezeten door woede en nijd dat je het niet eens door hebt wie je vrienden zijn, ik bedoel kijk naar jezelf, je verwaarloosd jezelf en je moeder en kraakt alles af wat ze zegt’, zei Sora fel.
Kiyo keek geschrokken naar Sora die het voor Zatch opnam.
Tot grote verbijstering begon Zatch te huilen.
“je hoeft niet te huilen, Zatch het is gewoon de waarheid en misschien hoef je die moeite niet eens te doen om bevriend met Kiyo te worden want zoveel geeft hij niet om je’, zei Sora en troostte Zatch.
“oké, ik geef het één kans, maar Sora?,’ Zei Kiyo die zijn oog had laten vallen op het rode boek van Zatch.
“Ja?, zei Sora kortaf en veegde de tranen van Zatch weg.
“ben je dan mijn vriend?, vroeg Kiyo en werd rood.
“dat was je al, zei Sora met een brede grijns.
Sora en Kiyo grinnikte.
Toen Sora, Sparky, Zatch en Kiyo naar beneden gingen kwam Hana naar Zatch en Sora gelopen.
“oh, ik ben wat vergeten!, riep Zatch en gaf het boek aan Kiyo en zocht naar een envelop.
“uhm… Zatch wat zoek je? Vroeg Sora.
“een brief, ik had het veilig opgeborgen maar nu is hij weg, zei Zatch en staakte de poging om de brief te zoeken.
“bedoel je deze brief?, vroeg Sora en wees naar Sparky die hem de envelop gaf.
“ja, hij is voor Kiyo, zei Zatch en aaide Sparky over zijn kop.
“voor mij?, vroeg Kiyo met opgetrokken wenkbrauwen.
“ja, van je vader, zei Zatch en gaf Kiyo de brief.
Hana keek verbijsterd naar Zatch en Kiyo.
“mam, ik… sorry dat ik zo tegen je uitviel het spijt me, zei Kiyo en omhelsde zijn moeder.
“geeft niet, jongen, zei Hana en streelde door Kiyo’s haar.
“mam, ik ga nu naar school zie je vanmiddag, zei Kiyo en Sora trok alvast zijn sportschoenen aan.
“kom anders komen we alsnog te laat, grinnikte Sora.
Sora en Kiyo liepen meteen door naar school, toen ze daar waren keken een paar leerlingen dreigend naar Kiyo.
Sora zag meteen dat Kiyo nerveus om zich heen keek en inderdaad, Cain, Riku en Axel kwamen op Sora en Kiyo aflopen.
“ik regel dit wel, fluisterde Sora tegen Kiyo.
“zo de super nerd en de ballenjongen van adelen, zei Riku spottend en ging voor Sora en Kiyo staan.
“Pika, gromde Sparky en vonkte toen Cain en Axel dichterbij kwamen.
“Riku, ik waarschuw je, één vinger op mijn vriend en ik vermoord waar je moeder bijstaat, gromde Sora dreigend.
Kiyo grinnikte en werd toen beetgepakt door Cain.
“dus jij vind dit grappig, Takamine, gromde Cain dreigend.
De schoolbel ging en Cain liet Kiyo los.
Kiyo zuchtte neerslachtig en ging naar binnen.
“Kiyo, verzuchtte Sora, die pestkoppen ook! Als ze Kiyo nou voor één keer met rust lieten!.
Sora voelde zich schuldig omdat hij Kiyo zo nodig mee moest nemen naar school en nu werd het pesten tien keer erger omdat Sora Kiyo’s beste vriend was vanaf het begin.
Sora trok zijn schooluniform aan en ging toen samen met Kiyo naar de klas.
“hoi, Sora en Kiyo, zei een meisjesstem.
Het was Suzy Mizuno, ze had een grote crush op Kiyo ookal was Kiyo soms wat bot tegen haar.
“hey Suzy, zei Sora vriendelijk.
“Wat is er met Kiyo?, vroeg Suzy ongerust.
“niets, antwoordde Kiyo bruusk.
Sora porde Kiyo in zijn zij en dwong hem om Suzy aan te kijken.
“het is Cain en zijn bende, zei Kiyo na een lange stilte.
“hebben ze je weer uilopen dagen? Zeg er wat van tegen de conrector, zei Suzy.
Sparky stopte abrupt en keek gespitste oren naar de gang.
Er stond een groene sporttas voor zijn neus.
“pikapi, zei Sparky en trok aan Sora’s spijkerbroek.
“huh? Is deze sporttas van jou? Kiyo? Suzy?, vroeg Sora en wees op de tas die op de grond stond.
Kiyo haalde verbouwereerd zijn schouders op.
Sparky liep er voorzichtig op af en snuffelde en begon op en neer te springen.
“Pika! Pika!, riep Sparky en wees naar de groene tas met gele strepen.
“wat heeft hij ineens?, vroeg Kiyo aan Sora.
Sora haalde zijn schouders.
Maar ze wisten niet dat Zatch Bell in die groene tas verborgen zat.
Hij maakte gebaren zodat Sparky weg zou gaan maar het werkte niet meteen.
“Zatch wat doe jij hier?, vroeg Kiyo licht geïrriteerd.
“ik moest van Hana-Chan jou vrienden laten maken, zei Zatch en keek met zijn grote ogen naar Kiyo.
“zeg nou niet dat hij niet om je geeft, zei Sora glimlachend.
“Zatch, luister mijn school is geen speelterrein en je kunt er snel verdwalen, ga naar huis en zeg tegen mama dat het oké is, zei Kiyo kalm en legde zijn hand op Zatch’s hoofd.
“nee, je hebt mijn hulp nodig!, ik blijf hier!, riep Zatch hyper en rende de klas van Kiyo en Sora binnen.
“ZATCH!, brulde Kiyo nijdig.
Sora nam de tassen van hem en zichzelf en gingen naar zijn plaats, hij zat altijd bij het raam naast Kiyo.
Sparky ging zoals gewoonlijk op het raamkozijn zitten en keek uit het raam.


Reacties:


pikafan10
pikafan10 zei op 8 okt 2010 - 17:05:
bwahaha, ja, Sunrise je hebt gelijk, Axel is eng><
maar niet zo eng als Riku
Go Sparky


Sunrise
Sunrise zei op 7 okt 2010 - 21:10:
Whaha Zatch is echt cool .
En Axel is gemeeeen! Dat was hij eigenlijk altijd al ><
Vind ik, nou ja, ik vind hem eng ><.
Waarschuw je me bij een volgend deel?