Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I wanna be more like you » 1. He’s my best friend

I wanna be more like you

6 okt 2010 - 21:34

590

1

204



1. He’s my best friend

Tony is 5 jaar en verhuisd naar een klein afgelegen stadje.
Zijn moeder wil namelijk een nieuwe start maken nadat haar man haar bedrogen had met een andere vrouw. Helaas maakt Tony moeilijk vriendjes, en ziet hij het eigenlijk niet zitten om naar een andere stad te gaan.

Ga je vandaag weer je best doen op school? Vraagt zijn moeder wanneer ze hem nog een kus geeft.
Ja mam. Zegt de kleine Tony.
Ze weet dat Tony het niet leuk vond om zijn vriendjes achter te laten. Maar de grote stad vond ze veel te gevaarlijk voor zon kleine jongen.
Tony zwaait nog even en verdwijnt de school in.
Nog even blijft ze wachten.
Op weg naar huis rijdt ze langs 924 Gilman Street.
Ze zou toch een andere korte weg naar huis moeten vinden, bedenkt ze zich wanneer ze de punks buiten ziet staan.
Het lijkt haar geen goed idee dat wanneer Tony wat ouder is, hij met dit soort types om zal gaan.
Al die hanenkammen en tatoeages vind ze maar niets.
De rest van de dag bestaat vooral uit de was ophangen, strijken, stofzuigen en meer van dat soort huishoudelijke taken.
Al snel is het tijd om Tony op te halen van school.
Wanneer ze op dezelfde plaats staat als vanochtend gaat de bel al bijna.

Tony ziet de auto al snel staan en gaat erop af.
Was het vandaag leuk op school? Vraagt zijn moeder.
Ja hoor. Zegt hij wanneer hij zijn riem vastklikt.
Wanneer ze langs 924 Gilman Street rijden kijkt hij uit het raampje van de auto.
Was hij maar wat ouder, dan kon hij daar zijn. Zij vonden het waarschijnlijk niet erg als je anders was. Ze waren immers allemaal anders dan de stereotype mensen.
Maar hij wist dat zijn moeder dat nooit goed zou vinden. Toch was hij vastbesloten om er eens heen te gaan.
Heb je al nieuwe vriendjes gemaakt? Vraagt zijn oeder.
Ja. Zegt Tony tot haar verrassing.
Oh, met wie dan? Vraagt ze.
Jimmy. Zegt hij trots.
Oké. En woont Jimmy hier in de buurt? Vraagt ze.
Tony haalt zijn schouders op. Weet ik niet. Zegt hij.
Ze was al lang blij dat haar zoontje wat aanspraak had op school.

De dagen erna, wanneer ze vroeg hoe het op school was, kreeg ze elke keer nieuwe verhalen te horen over Jimmy.
Als je wil mag je hem weleens hier uitnodigen. Zegt ze. Tony klaart meteen op.

De volgende middag ziet ze haar zoontje op de auto af komen. Naast hem loopt nog iemand.
Hij is ongeveer even groot als Tony, maar heeft iets aparts over zich heen.
Ze kan alleen niet plaatsen wat het nou precies is.
Jij bent denk ik Jimmy. Zegt ze tegen het jongetje. Hij knikt.
Vrolijk beginnen de twee op de achterbank te babbelen over van alles en nog wat.
Ik wil later in een band, en dan ga ik hier optreden. Zegt Jimmy wanneer ze langs 924 Gilman Street rijden.
Dus jij hebt je toekomstplannen al gemaakt. Wil je niet liever piloot worden? Of voetballer? Vraagt ze.
Nee. Ik wil heel graag muziek maken. Zegt hij.
En wat voor muziek ga je dan maken? Vraagt ze. Ze verwacht dat hij allemaal kinderbandjes en top 40 artiesten gaat noemen.
Hmm Zoiets als The Ramones. Of The Sex Pistols. Vervolgens komt er een hele rij met punkbands achteraan. Daar had ze zich duidelijk in vergist.

Over zijn muzieksmaak viel te twisten, maar verder was Jimmy een prima jongen.
Zal ik je zo naar huis brengen? Vraagt ze.
Nee hoor, ik loop wel. Zegt hij.
Maar het wordt zo al donker.
Geeft niet. Tony, tot morgen op school. Het was erg gezellig hier. Zegt hij.

Na een paar weken komt Tony met een sip gezicht thuis.
Jimmy is naar een andere school.


Reacties:


XxMangelBxX
XxMangelBxX zei op 7 okt 2010 - 20:23:
JIMMY, KOM TERUG!
NOOEEEEE!! D: