Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I wanna be more like you » 2. High School

I wanna be more like you

6 okt 2010 - 21:36

441

1

208



2. High School

http://www.youtube.com/watch?v=SA8v3B1SxR0

Na jaren zonder Jimmy is Tony zijn beste vriend nog niet vergeten. Hij heeft niets meer van zich laten horen, maar Tony is er zeker van dat hij hem nog eens ontmoet.
Wanneer het kan zal hij naar 924 Gilman Street gaan. Hij weet dat Jimmy daar waarschijnlijk zal zijn, maar hij weet ook dat hij problemen krijgt met zijn ma. Maar hoe veel heeft ze nog over hem te zeggen? Hij is al bijna 17!

Hij stapt de klas in. Een van de meest vervelende docenten heeft hij natuurlijk nu. Maandag ochtend het eerste uur. Daar gaat je weekend.
Achter in de klas zit iemand die hem bekend voorkomt, al heeft hij de jongen nog nooit hier op school gezien.
Hij gaat naar de jongen toe.
“Jimmy?” Vraagt hij.
De jongen kijkt op. Verbazing is duidelijk van zijn gezicht te lezen. “Tony! Man, dat is lang geleden. Ik zou je bijna niet herkennen.” Zegt hij.
Jimmy gaat aan het einde van de dag met Tony mee naar huis.
“Hee mam.” Zegt Tony als ze thuis komen.
“Hoi lieverd.” Roept ze vanuit de keuken. “Jimmy, dat is lang geleden. Fijn je weer te zien.” Zegt ze wanneer ze hem ziet.
“Hij is net weer van school veranderd.” Zegt Tony.
“En gelukkig heb ik per ongeluk de goeie school gekozen.” Lacht Jimmy. “Hee, heb je zin om van het weekend iets te doen? Een vriend van mij geeft een feest. Ik wil je wel voorstellen aan een paar mensen. Ik denk dat je goed met ze kunt opschieten.” Stelt Jimmy voor.
“Klinkt goed. Ik ben er.” Zegt Tony.
“Ik zal je dan gelijk voorstellen aan Mary-Jane. Iedereen die met Mary-Jane te maken krijgt wordt een totaal ander mens.” Zegt hij.

De vrijdagavond breekt aan. Tony gaat met Jimmy mee naar het feest. Dat blijkt in een kraakpand te zijn.
Iedereen is behoorlijk aangeschoten of high.
Tony dacht eerst dat Jimmy het over een meisje had wanneer hij over Mary-Jane sprak. Maar al snel blijkt het een andere naam te zijn voor Marihuana.
In het begin voelt hij zich er niet echt op zijn gemak. Maar naar mate hij meer rotzooi op heeft, waarvan hij normaal gesproken af zou blijven, hoe leuker het feest wordt.
Het is duidelijk dat Jimmy hier zeker niet voor de eerste keer komt. Hij is druk bezig met dealen.
Wanneer Tony weer naar huis gaat krijgt hij een of ander pakje in zijn handen gedrukt.
“Deze keer van het huis.” Zegt Jimmy.
“Thanks.”
Tony is te ver heen om te beseffen wat het pakje nou precies is. Het is hem ook een raadsel hoe hij thuis is gekomen.
Op dit late uur ligt zijn moeder al lang op bed, dus daar hoeft hij zich ook geen zorgen over te maken.


Reacties:


XxMangelBxX
XxMangelBxX zei op 7 okt 2010 - 20:27:
YEEH!
J IS BACK! :3

Like it Moontje!
Nice nice nice