Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I wanna be more like you » 3. Give me the novacaïne

I wanna be more like you

7 okt 2010 - 21:13

745

1

209



3. Give me the novacaïne

De volgende dag wordt Tony pas laat wakker. Hij heeft een onwijze hoofdpijn en kan zich nauwelijks iets herinneren van het feest.
Ik dacht even dat je de hele dag in bed bleef liggen. Zegt zijn moeder als hij de keuken binnen komt.
Hij mompelt iets over een laat tijdstip en weekend. Vervolgens paktij hij een bord om te ontbijten, wat ook door zou kunnen gaan voor lunch.
Ik heb je gisteren niet thuis horen komen. Zegt zijn moeder.
Je lag al op bed. Ik wilde je niet wakker maken. Zegt Tony met een volle mond.
Heb je nog aardige mensen leren kennen? Vraagt ze.
Ja hoor. Een heleboel. Maar ik ben nu al de namen vergeten. Zegt Tony.
En was Mary-Jane een aardig meisje? Vraagt ze door. Het lijkt wel een interview.
Geweldig. Mary-Jane. Dat kan Tony zich wel herinneren. En het was geen meisje. Maar dat ging hij echt niet aan zijn ma vertellen. Ze zou flippen als ze hoorde wat hij gisteren allemaal op had.
Gaat het wel goed met je? Vraat zijn moeder. Je ziet er niet al te best uit.
Bedankt voor het compliment ma. Het gaat prima. Ik ben gewoon nog een beetje moe. Zegt Tony.

Die middag wordt Tony gebeld.
Hee Tony. Met Jimmy.
Jimmy? Hoe kom je aan mijn nummer? Vraagt hij.
Die heb je gisteren zelf opgeschreven. Ik heb geluk dat je het goede nummer schreef. Man, je was echt ver heen! Waarschijnlijk dacht je dat ik een of andere chick was die je nummer wilde ofzo. Zegt Jimmy.
Ik kan me er niets meer van herinneren. Zegt Tony.
Maar geef toe, die trip was geweldig.
Dat ga ik niet ontkennen.
Over trip gesproken. Vandaag een speciale actie. Over een uur meeten, dan krijg je het goedkoper. Zegt Jimmy.
Dat valt toch op? Mn ma ziet me er al mee thuiskomen.
Het is wel duidelijk dat je er nog niet zo veel verstand van hebt hè? We kunnen het overal in of doorheen doen. Het valt toch nie top als het in een flesje dringen zit ofzo. We verzinnen wel wat. Zegt Jimmy.
Oké.
Dus, zie ik je zo aan de rand van het park? Vraagt hij.
Is goed. Ik ben er. Zegt Tony.

Een uur later staan de twee in het park.
Jimmy verteld Tony hoe hij het beste de drugs verborgen kan houden en op welke manieren het niet opvalt dat hij gebruikt.
Dus als je het zo doet, heeft niemand iets door! En jij hebt de tijd van je leven. Zegt Jimmy.
Tony geeft hem het geld, en Jimmy geeft de drugs.

De eerst volgende maandag komt Tony nogal giechelig de klas in. Iets wat echt niet iets voor hem is, en al helemí¡í¡l niet op de maandagochtend.
Oké gast, welke heb jij gebruikt? Vraagt Jimmy. Er was geen twijfel mogelijk, hij wist meteen waar de spontane vrolijkheid vandaan kwam.
Ik weet het niet. Was het nou de rode? Of was het toch de blauwe? Hikt Tony.
Je moet het zelf weten, maar je moet beter uitkijken met wat je gebruikt en wanneer je het gebruikt. Sist Jimmy.
Ik heb er mee uitgekeken. En toen gedaan. Lacht Tony.
Serieus man, straks wordt je gepakt. Zegt Jimmy.
Niemand zal erachter komen dat ik het van de enige echte Saint Jimmy heb. Echt niemand. Zegt Tony.
Je moet het zelf weten. Maar als ik het goed heb met wat je hebt gebruikt, ben jij op zijn minst de rest van de dag hartstikke down. Zegt Jimmy. Dus geniet nog maar even van je vrolijke moment.

Jimmy krijgt gelijk. Al snel slaat het humeur van Tony om en hangen er nog net geen donderwolken boven zijn hoofd.
Ik heb je gewaarschuwd. Zegt Jimmy.
had je dat niet eerder kunnen zeggen? Ik dacht dat je er altijd een onwijze kick van kreeg. Zegt Tony.
Krijg je ook. Je moest jezelf vanmorgen eens zien. Zegt Jimmy.
Ja, maar nu niet meer. Het is in één keer bergafwaarts gegaan. Zegt Tony boos.
Joh. Dat ligt eraan hoe je je voelt. Dat is over het algemeen wel bij iedereen bekend. Zit je in een dip, dan wordt je onwijs depri. Ben je vrolijk, dan heb je de tijd van je leven. Denk maar aan het feest. Zegt Jimmy.
Hoe kan ik aan het feest denken als ik me er niets meer van kan herinneren? Vraagt Tony.
Dat heb je zelf in de hand. Dan had je maar niet zo enthousiast met alcohol en Mary-Jane moeten daten. Zegt Jimmy.
Voor mijn gevoel had ik maar één glaasje op. Zegt Tony.
Maar jouw gevoel is momenteel heel anders dan de werkelijkheid. Dat is nou het mooie eraan. Zegt Jimmy.


Reacties:


XxMangelBxX
XxMangelBxX zei op 7 okt 2010 - 21:20:
Eigen schuld, goos

I wanna have more *wenkbrauwwiebel*
<3