Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Zatch Bell!!!!!!! » Hoofdstuk 7

Zatch Bell!!!!!!!

14 okt 2010 - 20:43

1275

1

182



Hoofdstuk 7

het eerste gevecht met een andere Mamodo^^

Zatch greep Sora beet en Kiyo zag toen pas Sora en zijn broertje.
“hoi, Sora, zei Kiyo onschuldig en zwaaide naar Sora en Roxas.
Sora barstte toen in lachen uit.
“wat valt er te lachen?, vroeg Kiyo met opgetrokken wenkbrauwen.
“je laat je opjutten door een 6 jarige, grinnikte Sora en Kiyo kon zichzelf wel slaan.
“wees nou een keer aardig voor Kiyo, Sora, zei Roxas en keek nijdig naar zijn broer.
“ik doe niets anders maar het idee dat Zatch Kiyo op zijn zenuwen werkt is wel grappig, zei Sora met een brede glimlach en aaide door Zatch zijn haar, die lachte.
“ja, maar dan hoef je hem toch nog niet uit te lachen, zei Roxas.
“Rox, het is oké, zei Kiyo en rende de trap op.
“kom Zatch, dan maken ik en Hana een ontbijt voor jou en Kiyo, zei Sora en Zatch en Roxas rende achter Sora en Hana aan.
Hana was al bezig met ontbijt aan het maken maar ze was nog niet helemaal klaar.
“kan ik je helpen, Hana-Chan?, vroeg Sora zij was de enige die hij altijd hielp als het moest.
“nee hoor, Sora, ga maar zitten, zei Hana vriendelijk en zette toast en rijstballen op tafel neer.
“hier Roxas en Sora een bal met zoete rijst!, zei Zatch en legde een rijstbal bij Sora en Roxas neer op hun borden.
“dank je wel, Zatch, zei Roxas en begon langzaam zijn rijst op te eten.
Kiyo kwam de keuken in gelopen.
Hij had nu tenminste normale tienerkleding aan.
“Zatch, ik heb een oude spijker en t shirt voor je op mijn bed liggen, je moet er een beetje normaal uit zien als we naar het winkelcentrum gaan, zei Kiyo.
“dankje, Kiyo en sorry dat ik water over je heen gooide, zei Zatch en rende snel de trap op.
“dat zit wel goed, mompelde Kiyo en ging zitten.
Toen Zatch naar beneden en zijn spijkerbroek aan had en shirt was hij echt zo lief om naar te kijken.
“het kan er mee door!, zei Zatch en plofte naast Kiyo neer.
“pika, zei Sparky en droeg het rode boek naar Kiyo.
“o ja bijna vergeten, dat boek neem ik voor de zekerheid mee, zei Kiyo.
Sora knikte en stond op.
“ik ben met de fiets want voor Roxas is het te ver lopen, zei Sora.
“Sora, echt ik zei het thuis ookal, ik red het wel, zei Roxas eigenwijs.
“daarbij, ik heb geen fiets en het is een goede oefening voor kleine Roxas, zei Kiyo.
“Zatch, kom, zei Roxas en rende naar buiten.
Sora zuchtte en Kiyo deed zijn schoenen langzaam aan.
En gingen naar buiten.
Het was een halfuurtje lopen want ze gingen buitenom de wijk heen en zo langs de rivier.
Sparky hield de twee kinderen spelende en speelde soms krijgertje als Sparky net iets te snel was voor Roxas en Zatch.
En zo liet Zatch ook een paar keer Kiyo struikelen waardoor Zatch en Roxas weg moesten rennen.
Na een lange wandeling kwamen ze twee duistere figuren tegen.
Eentje had een glazige blik en leek haast precies op Zatch maar dan had hij omhoog gestoken blauwhaar.
De tweede was een oude vent rond de 39 jaar oud en keek vals naar Kiyo en Zatch.
“Sora!, riep Roxas bang en rende naar zijn broer.
Sparky en Shinji gromde naar de twee en Kiyo keek naar de twee.
Zatch daarentegen stond te shaken en durfde geen stap te verzetten.
“uhm… wilde Sora zeggen maar zweeg toen hij die blik van Kiyo zag.
“Wat wil je van ons!, riep Kiyo en deed een stap naar voren.
“dat boek…’ en de man wees op het rode boek.
Zatch deed een stap achteruit en struikelde.
“oke, Reycom, zei de man en sloeg zijn boek open.
Sora keek verbijsterd toen Kiyo dat ook deed en Zatch helemaal niets door had.
“Zakér!, riep Kiyo en Zatch schoot een lichtstraal uit zijn mond.
“Gikor!, riep Hosokawa en de jongen die blijkbaar Reycom heette schoot ijsstukken uit zijn mond.
“What the.. Zatch kijk uit!, riep Kiyo en rende naar Zatch en sprong naar achter.
Sora gooide Roxas aan de kant en sprong in bij Zatch en Kiyo met Sparky.
“oke, ik weet niet wat er gebeurt maar, goed, Sparky Thunderbolt!, riep Sora en Sparky sprong naar voren en deed snel zijn bliksemstraal en Reycom en de man sprongen daardoor naar achter en de straal raakte de grond.
“wow, Sparky, riep Zatch en gaf Sparky een knipoog.
“Hosokawa, nog een spreuk nu!, zei Reycom met een schorre stem en wees naar Roxas.
Sora had het eerst niet door maar.
“Gikor!, riep Hosokawa en Reycom richtte op Roxas.
“Nee, riep Sora maar Kiyo sprong voor Roxas en een paar ijsstukken schaafde Kiyo’s arm en Roxas zat gebukt tegen de grond.
“Kiyo!, riep Zatch en rende naar hem toe.
“het gaat prima, zei Kiyo en het boek begon weer te gloeien maar nu feller.
Sora haalde opgelucht adem, voor dezelfde geld was het dieper geweest en had Kiyo naar de eerste hulp gemoeten.
Hosokawa begon toen te lachen als een maniak.
“wat is er zo grappig!, gromde Sora en Sparky vonkte toen Sora een stap naar voren deed.
“jullie zijn een stelletje sukkels, zei Hosokawa grinnikend.
“zeg dat nog eens en nu duidelijker!, brulde Kiyo woedend en hield hijgend zijn arm beet.
“Kiyo, zei Zatch bezorgd en keek naar de wond op Kiyo’s arm.
“Ganzu Gikor!, riep Hosokawa en Reycom schoot ijspegels op Sora, Kiyo en Zatch af.
“Zakér!, riep Kiyo en de lichtstraal ging dwars door de aanval heen.
Hosokawa liep naar Reycom toe en pakte hem beet bij zijn nekvel.
“zo dus dit“monster”ť weet dus niet wat er aan de hand is?, zei Hosokawa met een valse lach en wees op Zatch.
Zatch keek geschrokken naar Kiyo en de tranen van angst liepen over zijn wangen.
“Zatch je bent geen monster, je bent mijn broertje ik heb gezworen dat ik je zou beschermen… zei Kiyo.
Sora keek hoe Zatch zijn handen tot vuisten balde.
“wat ben ik nu precies! Een mens of een monster!, riep Zatch gefrustreerd.
“je bent een Mamodo, zei Hosokawa met een valse grijns.
De tranen stroomde over Zatch zijn wangen.
“Zatch… zei Sora en wilde naar hem toe rennen.
“Kiyo, ik wil dat dit stopt!, riep Zatch met de tranen nog over zijn wangen.
“Zatch…Zakér!, riep Kiyo en Zatch spoot een dezelfde lichtstraal op Reycom af en raakte ze allebei doeltreffend waarbij het boek van Reycom vlam vatte en hij langzaam verdween.
Zatch snikte en Kiyo rende eerst naar Reycom en Sora naar Zatch.
“h-houd d-dat i-in d-dat m-mij d-dat o-ook k-kan g-gebeuren, snikte Zatch en kroop tegen Sora aan.
“ben bang van wel, maar Kiyo laat dat niet gebeuren, zei Sora geruststellend
"nee, dat gebeurt niet, dan zouden ze eerst over mijn heen moeten, zei Kiyo met een glimlach.
Zatch vloog in Kiyo’s armen en Sora glimlachte toen hij Kiyo Zatch probeerde te kalmeren wat uiteindelijk ook lukte.
“kom we gaan maar naar huis heb nou geen zin meer om naar de stad te gaan, zei Kiyo en Sora en Roxas stemde ermee in.
Toen ze thuis waren verbond Kiyo zijn bovenarm en legde een koude doek tegen zijn hoofd.
Zatch was erg stil en zat met zijn Vulcan 300 in zijn handen.
“gaat het, Zatch?, vroeg Roxas ongerust.
Zatch knikte en een paar tranen maakte een weg naar zijn wangen en Roxas ging naast hem zitten.
“wil je een stukje wandelen, Zatch?, vroeg Sora en Zatch schudde zijn hoofd en ging languit op bed liggen.
“Sora, ik ga alvast naar papa en mama!, zei Roxas en rende naar de voordeur.
Sora knikte en Kiyo krabbelde overeind,
“ik ga nu slapen, ben doodmoe en Zatch volgensmij ook een beetje, zei Kiyo en gooide zijn deken op.
“Trusten, zei Sora en verliet de kamer en ging naar huis.
Zatch was erg overstuur toen hij hoorde wat hij werkelijk was maar was het mogelijk dat zulke wezens in de mensenwereld leefde?
Roxas bleek helemaal niet bang te zijn voor Zatch en terwijl hij bijna was aangevallen door een Mamodo.

Roxas is nergens bang voor dat ziet hij nu ook uiteindelijk in.
Sora knalde tegen de deur en begon te vloeken.


Reacties:


Sunrise
Sunrise zei op 17 okt 2010 - 11:54:
Arme Zatch .