Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Morgenrood {afgelopen} » 48.Twijfels

Morgenrood {afgelopen}

20 okt 2010 - 15:36

758

7

405



48.Twijfels

Sorry voor het wachen, daarom hier een hs om het goed te maken 'xx

‘Lieve Alice,’ begon ze haar brief.
‘Ik weet wat je bedoelt. Ik voel me erg rot dat ik moet liegen tegen Edward. Renesmee heb ik het nog niet eens vertelt. Al weet ze wel dat er iets is. Ik herriner me nog goed hoe ze haar handje op m’n wang legde en het beeld nog een keer liet zien terwijl ze me vragend aankeek. Toen Jasper en jij door de achterdeur verdwenen…’


‘Nee,’ fluisterde ik. De woorden vlogen voor m’n ogen. Zomaar. Ineens. Maar snel genoeg voor mij om het te lezen.
‘’Het gaat goed komen, Bella,’’ wil ik tegen haar schreeuwen en haar stevig in m’n armen nemen.
Mijn zicht was nog steed ergens ergens anders, maar tegelijkertijd ook hier; vaag hoor ik Jasper sissen, een wazig beeld van mensen om me heen. Even was ik vergeten dat we in de drukke marktplaats van Pí´rte Velho waren.
‘Alice,’ siste hij nog steeds tussen z’n tanden door, alleen nu wat harder. Ik schudde mijn hoofd om weer bij het heden te komen en keek rustig om me heen. Er had zich inderdaad een groep mensen om ons heen gezet. Ze staarden ons met grote ogen aan.
‘E-er is niks,’ probeerde ik met een gebroken glimlach. Mí­j zou het niet hebben overtuigd, maar deze mensen blijkbaar wel. Ze mompelde wat en gingen weer hun eigen weg. Ik zuchte, opgelucht.
‘Wat was er?’ vroeg Jasper dringend. Ik draaide me om en keek in z’n ogen. Ze waren nu al aan het verdonkeren.
‘Nee, niks… Ik zag alleen dat Bella een brief probeerde te schrijven… naar ons…’
‘Waarom?’ We liepen alweer verder anders zouden de mensen er alsnog wat van denken.
‘Ja, dat weet ik dus niet. Maar ze schreef: ‘Ik weet wat je bedoelt’, dus waarschijnlijk gaat het over dat adres enzo.’ Jasper bleef stil en staarde naar zijn schoenen die om de beurt naar voren staken omdat hij liep.
‘Maar daar hoeven we ons geen zorgen om te maken,’ zei ik snel. ‘Ze gaat hem waarschijnlijk toch niet opsturen. Ze weet niet eens waar we zijn.’ Dat deed hem opkijken. Zij mooie ogen waren echt donker geworden.
‘Gelukkig,’ zei hij opgelucht.
‘Waarom ‘gelukkig’? vroeg ik verdward. ‘Ik wil gewoon dat dit werkt. Je weet wat er was gebeurt Bella die brief wél had opgestuurd…’
‘Mmm.. Ja..’ zei ik bedenkelijk.
‘Laat me raden… nog steeds niks van Nahuel en Huilen?’
‘Nee, ‘ zuchte ik. Ook hij zuchte tergend. Het begon inderdaad irritant te worden. Maar wie weet… Misschien komt het wel vandaag. Tenmiste dat hóópte ik.

‘Aah, daar zijn jullie.’ Kachiri stond op van de kleine drie-persoonbank die midden in de hotelkamer stond.
‘Heb je je kunnen vermaken?’ vroeg ik terwijl ik m’n grijze gilet over de zwartleren stoel legde. Kachiri fronste en trok daarna één wenkbrauw omhoog. ‘Nee, dus,’ grinnikte ik.
‘Alice?’ zei Jasper binnensmonds. ‘Ja?’
‘Moeten we haar vertellen over… je weet wel,’ fluisterde hij.
‘Euh, Jasper, je weet toch wel dat ik je kan horen, right?’ herrinerde Kachiri hem. Ik kon het niet laten en begon te lachen.
‘Sorry,’ momelde Jasper.
‘Geeft niet, hoor. Maar over wat hebben jullie het?’ Kachiri keek hem nieuwsgierig aan.
‘Alice heeft een visioen gekregen. Bella, de vrouw van Edward, wil een brief schrijven naar ons.’
‘Waarom zou ze dat doen?’ vroeg Kachiri verward.
‘Maar daar hoeven we ons geen zorgen over te maken,’ zei ik voor de tweede keer vandaag haar vraag ontwijkend. Ik had haar nog niet verteld dat ik Bella aan haar ‘lot heb overgelaten’. Dat was ook niet zo belangerijk om te vertellen. Een gevoel van schuld ging door me heen, want Kachiri die probeerde ons te helpen en ik verzweeg dingen voor haar. Opeens was het schuldgevoel weer weg en ik keek Jasper dankbaar aan. Hij hield verder ook gelukkig z’n mond. Hij zag in dat ik het niet wilde uitleggen. Kachiri zag dat ook en vroeg of we het leuk hadden.
‘Ja, hoor. Wel erg druk zo’m marktplaats.’
‘Daarom wilde ik ook niet mee, niet dat dat voor mij een probleem zou zijn…’
Ja, tuurlijk, voor jou niet nee…
‘We moeten maar eens snel gaan jagen,’ zei Jasper om de stilte te breken.
‘Ja, misschien…’ mompelde ik met mijn gedachten bij de televisie. Twee mysterieuze moorden met geen weten wie of hoe. Als ik uberhaupt kon huiveren, dan had ik dat gedaan.
Het deed me denken aan afgelopen zomer met die mysterieuze moorden en die nieuwelingen.
Was er dan toch weer iemand die noord-oosten van Brazilië uit wilde moorden? Eeen vampier? Het waren er nog maar twee. Het kan net zo goed een echte seriemoordenaar zijn. Maar ondanks die geruststellende gedachte, zei iets héél diep in me dat dit geen werk van een seriemoordenaar is…


Reacties:

1 2

irish98
irish98 zei op 18 feb 2011 - 14:52:
coooowl


xBittersweet
xBittersweet zei op 29 okt 2010 - 13:02:
Ik heb nu alle hoofdstukken gelezen en I really love it.
Dus héél snel verder jij want je schrijft echt heel leuk.
xoxo <'3


wordslover
wordslover zei op 20 okt 2010 - 19:50:
heeeel goed! (:

mag ik alsjeblieeft een melding als je een nieuw hoofdstuk hebt? (:

<'3


realMe
realMe zei op 20 okt 2010 - 17:31:
Meeeeeer,
I want more,
please *trekt puppyoogjes*
ga je snel verder??


Cullengirl
Cullengirl zei op 20 okt 2010 - 16:19:
I NEED MORE! I NEED MORE! *gaat zo nog 2 uur door*

aaaauww! Nu heb ik last van mijn keell


Snel verder! <3333333