Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Take a risk, Take a chance, Make a change {afgewerkt} » 4. Meeting new friends

Take a risk, Take a chance, Make a change {afgewerkt}

20 okt 2010 - 16:11

489

1

259



4. Meeting new friends

Net even weggeweest, maar toch maar weer een nieuw hoofdstuk plaatsen, In dit hoofdstuk ontmoeten Liv en Andrew de vrienden van Jacob

Ik stap uit de auto en ga naast Drew staan, hallelujah wat zijn ze groot! O, en nou ik het zeg, erg gespierd ook nog. Jacob groet de jongens, ja ik heb zojuist besloten dat het jongen zijn, ontspannen en wendt zich dan weer tot ons. ‘O ja, dit zijn dus Liv en Drew,’ stelt hij ons voor. Ik glimlach en steek mijn hand ter begroeting op. Jacob begint zijn vrienden voor te stellen. ‘Dit is Jared, Paul, Sam, Quil en Embry,’ zegt hij. Ik kijk ze één voor één even glimlachend aan, terwijl hun blikken weer over me heen glijden. Mijn blik blijft hangen bij de jongen die Jacob als Embry voorgesteld heeft. Een soort vreemde trek ligt op zijn gezicht terwijl hij me maar aan blijf kijken en ik kan mijn blik haast niet afwenden. De jongens beginnen door elkaar heen te praten en dingen aan ons te vragen. Embry heeft nog geen woord gezegd en Jacob schudt hem door elkaar. ‘Wakker blijven gast.’ Ik glimlach en loop in gesprek met Quil achter de anderen aan naar de kliffen of zoiets. Ik heb dus geen idee waar we heen gaan, maar ja, zoveel maakt het me niet uit. Ik vind het eigenlijk wel gezellig met Jacob’s vrienden. Als we op de kliffen komen laten de meesten zich op de grond zakken dus ook ik laat me maar op de grond zakken en ga verder in mijn gesprek met Quil. Drew, Jacob en Embry schuiven aan. ‘Maar, hoelang blijven jullie dus?’ vraagt Quil. Ik haal mijn schouders op. ‘Ik heb geen flauw idee. Waarschijnlijk wel wat langer omdat ze nu zelfs willen dat we naar school gaan, maar ik weet het niet echt eigenlijk. Ze zijn vaak vrij onvoorspelbaar,’ voeg ik er met een glimlachje aan toe. Jacob knikt. Ik pulk wat aan mijn zwarte nagels en strijk mijn haar achter mijn oor. Ik voel me gelukkig en dat is niet veel vaker voorgekomen. ‘Zijn jullie eigenlijk single?’ wil ik glimlachend weten. Drew schiet in de lach. ‘Zusje toch, concentreer je.’ De anderen schieten ook in de lach en uiteindelijk lach ik ook maar mee. Maar het is Jacob die wel antwoord geeft. ‘Ik ben vrijgezel, Quil soort van en Embry is ook vrijgezel.’ Ik knik. ‘En jullie?’ vraagt Embry. ‘Ik ben single,’ zeg ik glimlachend en Drew knikt. ‘Ik ook.’ Het valt me opeens op dat Embry haast niks zegt en me de hele tijd al aan zit te staren. Ik knipper een beetje en draai mijn hoofd schuin zijn kant op. ‘Is hij altijd zo stil en starend?’ wil ik weten. Jacob en Quil schieten acuut in de lach. ‘Nee, hij is normaal niet zo stil en starend,’ hikt Jacob. Ik trek mijn wenkbrauwen op. ‘O.’ ‘Dat komt door jou,’ brengt Quil stikkend van het lachen uit. Ik doe mijn best om mijn lachbui te onderdrukken. Eigenlijk vind ik het niet grappig, Embry lijkt me geweldig…


Reacties:


Hermelien
Hermelien zei op 21 okt 2010 - 19:27:
Leuk stukje