Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Zatch Bell!!!!!!! » Hoofdstuk 10

Zatch Bell!!!!!!!

22 okt 2010 - 22:06

745

0

190



Hoofdstuk 10

“Zatch, wakker worden, het ontbijt komt zo, mompelde Kiyo.
“Kiyo? Kiyo! Kiyo! Je leeft nog!, riep Zatch toen hij Kiyo overeind zag zitten.
“ja, wat dacht jij dan?, zei Kiyo die een blije Zatch in zijn armen hield.
Er viel een lange stilte.
Zatch was weer in slaapgevallen en Kiyo bekeek het rode boek wat beter.
En keek op toen Sora, Roxas en zijn moeder binnenkwamen.
“Sora?, mam?, vroeg Kiyo toen ze twee stoelen aanschoven.
“oh, Kiyo!, zei Hana opgelucht en drukte Kiyo stevig tegen zich aan.
Sora grinnikte en keek naar Hana die haar zoon plat knuffelde.
Sparky spitste zijn oren toen ze een krakend geluid hoorde.
“Zatch?, wat ben je aan het doen?, vroeg Kiyo die overeind kwam.
“ik eet zijn lunch, ik mocht alles hebben, zei Zatch met zijn mond propvol toast en rijst.
“Dat meen je niet, jij eet die jongen zijn eten op en je vroeg het niet eens!, zei Kiyo die uit bed kwam en haast over zijn weekend struikelde.
“ik vroeg het wel en ik heb honger dus laat me gewoon!, ging Zatch koppig verder.
Sora en Roxas lagen dubbel van het lachen.
“Kiyo, doe nou kalm aan voordat je weer het loodje legt, zei Sora en Hana werd gehaald door de dokter.
“soms hé?, maakt hij me echt kwaad, gromde Kiyo nijdig.
“nou en, het is een kleine jongen laat hem, zei Sora toen Roxas en Zatch aan het spelen waren op de gang.
“Sora, ik moet je dringend iets vertellen, zei Kiyo en trok Sora mee naar de hal.
“oke, rustig ik kom al!, zei Sora verbijsterd en werd meegesleurd.
Toen Kiyo en Sora alleen waren vertelde Kiyo Sora het verhaal dat Sherry hem had vertelt.
Dat Zatch een Mamodo is en dat het zijn taak is om te vechten met andere Mamodo’s en om te bepalen wie koning zal worden.
“maar Kiyo, je weet toch hopelijk wel wat je doet,toch? Ik bedoel moet je het Zatch niet vertellen dat het zijn lot is om Mamodoking te worden…zei Sora en probeerde niet het angstige gezicht van Zatch voor zich te halen.
“ja, ik weet het, maar ik ben zo bang om hem te verliezen ik begin aan hem te wennen en ik wil hem niet kwijt, zei Kiyo terneergeslagen.
“Kiyo, Zatch moet de waarheid weten.. of jij doet het of ik doe het, jouw keus, zei Sora.
Kiyo kon zijn verdriet haast niet verbergen en een paar tranen drupte op zijn dekbed.
“Kiyo, wat is er?, vroeg Zatch die zag dat er tranen langs zijn wangen gleden.
“uhm,Roxas, neem jij Sparky en Kiyo even mee naar de kantine ik moet even met Zatch praten, zei Sora.
Zatch keek hem vragend aan.
Roxas knikte en pakte het geld van Sora aan.
Toen ze wegwaren wendde Sora zich tot Zatch.
“Zatch, beloof me dit…dat wat je gaat horen schrikken is maar beloof me dat je niet wegloopt, zei Sora waarbij Zatch knikte.
Sora zuchtte en drukte Zatch tegen zich aan.
En legde toen duidelijk uit aan Zatch wat er gaande was.
Zatch greep bij ieder woord Sora steviger beet en barstte toen in tranen uit.
“waarom zei Kiyo het niet gewoon! Ik bedoel, ik had het fijner gevonden als hij het gewoon had gezegd, huilde Zatch en Sora moest nu ook moeite doen om ook niet te gaan huilen en zuchtte diep.
“Zatch, Kiyo wilde je geen pijn doen omdat hij om je geeft, zei Sora zacht en Zatch leunde tegen zijn schouder.
“ik geef ook om Kiyo maar ik had het liever anders gehad, snikte Zatch.
“kom hier, zei Sora en pakte Zatch beet die kalmeerde na wat troostende woorden.
Er viel een lange stilte en Kiyo kwam binnen met Roxas en Sparky.
“Kiyo!, riep Zatch en rende naar Kiyo.
Kiyo keek verbaasd toe hoe Zatch naar hem toe rende.
“sorry wat ik allemaal tegen je zei laatst, ik bedoel te zeggen dat ik niemand anders als broer zou willen hebben, vrienden?, zei Zatch en Kiyo tilde hem op.
“je was vanaf het begin al me kleine stiefbroertje, en zelfs niet wat er de afgelopen 24 uur is gebeurt, zei Kiyo en Zatch glimlachte.
“wat heb je tegen Zatch, gezegd?, fluisterde Roxas met een grijns.
“niets, dat je kan bewijzen, zei Sora onschuldig en werd omgeduwd door zijn broertje.
Roxas grinnikte.
“Kiyo, je mag naar huis, zei Hana die binnenkwam lopen met de dokter.
“echt waar?, ik bedoel…. Laat maar, zei Kiyo en werd rood.
“ja, maar je moet wel je arm nog een week rust gunnen, zei de dokter en gaf hem een doosje pijnstillers en deed een blauwe band om zijn nek.
“oke, bedankt, dokter, zei Kiyo.
Toen Kiyo zich had omgekleed gingen ze naar huis.
Hana had Zatch op haar rug genomen omdat hij doodmoe was.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.