Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I wanna be more like you » 7. And now the truth

I wanna be more like you

28 okt 2010 - 16:21

481

1

262



7. And now the truth

Met veel gemopper gaat Tony toch mee naar zijn vader.
Het is een behoorlijk eind rijden, dus zit hij lang met een boos gezicht en armen over elkaar voor zich uit te kijken.
Kom op Tony. Zo erg is het toch niet? Je vader wilde je weer heel graag zien. En hij is net verhuisd, dus dan kan hij gelijk het huis laten zien. Zegt ze.
Het zal wel. Mompelt hij. Maar ik snap niet wat je nog met hem moet. Die man heeft je bedrogen. Ik weet niet of je het bent vergeten, maar hij was drukker bezig met een andere vrouw dan met jou. Zegt hij.
Natuurlijk ben ik dat niet vergeten. Zegt ze.

Eindelijk komen ze bij het gebouw aan.
Het is een hoge flat. James woont ergens in het bovenste deel. Hij zou over de hele stad uit kunnen kijken.

Tony volgt zijn moeder naar de juiste verdieping.
Mary, ik ben blij je weer te zien. Zegt James wanneer hij zijn ex-vrouw ziet staan.
En Tony, man wat ben jij groot geworden. Zegt hij.
Wat had je dan verwacht? Dat ik niets was veranderd sinds mijn vijfde? Vraagt Tony.
James negeert de chagrijnigheid van zijn zoon.
Nu jullie hier zijn, wil ik jullie gelijk voorstelen aan mijn vrouw en zoon. Zegt hij.
Zoon?! Had hij nog een zoon?
Dit zijn Lindsay en Jimmy. Zegt James.
Tony blijft met open mond staren.
Jij hebt mam bedrogen met de ma van mijn beste vriend? Vraagt hij.
Niet helemaal. Jouw beste vriend was er toen nog niet. Zegt hij.
Dat betekend dat je al met haar bezig was, nog voordat wij geboren waren! Man, wat ben jij een eikel. Ik ben blij dat mam bij je weg is gegaan. Zegt Tony.
Tony was echt woest op zijn vader, maar tegelijkertijd is hij zó blij om Jimmy in levende lijve te zien.
Toch was Tony er zeker van wat hij had gezien.
Hoe zit dat nou? Vraagt hij aan Jimmy. Hoe kan jij nog leven?
Doordat jij andere dingen zag dan wat er echt gebeurde. En dat was precies wat ik wilde bereiken. Zegt Jimmy.
Ik snap het niet. Zegt Tony.
Jij was hartstikke stoned. Je haalde illusie en werkelijkheid door elkaar. Ik was er al achter gekomen dat dit leven niets voor jou was. Het verbaasde me dan ook dat je er zelf niet over begon. Uiteindelijk zat het je echt dwars. Toen heb ik besloten om er een eind aan te maken. Doordat jij dacht dat ik dood was, wilde je niet meer aan de drugs beginnen. En volgens mij heeft het goed uitgepakt. Zegt Jimmy.
Inderdaad. Maar laat me asjeblieft niet meer zo erg schrikken. Zegt Tony.

In de dagen erop pakt Tony zijn normale leventje weer op. Zonder drugs en zonder alcohol.
Jimmy is ook gaan minderen, maar nog niet gestopt.
Op school vroegen de meeste mensen zich wel af waar de twee de laatste tijd waren. Maar ze willen er beiden niet meer over praten. Het gaat die mensen niets aan.


Reacties:


XxMangelBxX
XxMangelBxX zei op 28 okt 2010 - 16:35:
Oeh :3

Jimmy! Ai vrealie thaut joe wur det! o.o'

Zo'n slap einde vind ik 'm nou ook weer niet hebben hoor, Sisi ;D
Wel jammer dattie nu stopt D:
Dat komt dus op eeeeeeeeeeeeeeennn...
VERVOLG!