Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » [Twilight Saga] Freaking out! » Chapter 18

[Twilight Saga] Freaking out!

14 nov 2010 - 20:17

517

4

290



Chapter 18

Woah! Lang al niet meer gepost! Nikita en ik hadden in de vakantie dus geen inspiratie, en we hebben ook besloten dat dit voorlopig het laatste hoofdstuk is.

‘’Nu is het genoeg!’’ boos prop ik al mijn spullen in mijn tas.
‘’Wees nou even redelijk.’’
‘’Wees zelf redelijk.’’ Snauw ik naar Jasper, ik trek mijn schoenen aan, pak mijn spullen en loop boos het huis uit.
‘’Tess, waar ga je heen?’’
‘’Gaat je niks aan!’’ met grote passen loop ik door tot ik Nikita’s huis heb bereikt.

‘’Wat doe jij hier?’’ verbaasd doet ze open.
‘’Mag ik binnen komen?’’ ze knikt en houdt de deur open, en regelrecht lopen we naar haar kamer.
‘’Wat is er? Ruzie met Jasper?’’ vraagt ze terwijl ik op een stoel ga zitten.
‘’Ja, zoals wel vaker deze tijd. Maar nu heb ik er genoeg van.’’ Eventjes blijft het stil.
‘’Sam wilt nog steeds met je praten.. Over jou, en je moeder.’’ Ze kijkt me doordringend aan.
‘’Kom, we gaan naar hem toe.’’
Met enige tegen zin laat ik me meeslepen naar La Push.

‘’Haaaai allemaal! Dit is dus Tessa!’’ ik grinnik om Nikita’s toon en kijk de wolfjes één voor één aan.
‘’Dus je wilt toch meer weten?’’ ik kijk naar de man voor me.
‘’Sam Uley’’ hij steekt zijn hand uit.
‘’Jouw ken ik al.’’mompel ik en ik negeer zijn hand die hij langzaam laat zakken.
‘’Ik ben dus je oom.’’
‘’Ja dat had ik ook al door.’’ Zucht ik en Nikita geeft me waarschuwend een stomp.
‘’Kom zitten.’’ We gaan aan de tafel zitten en Sam kijkt me aan.

--

‘’Dus mijn vader is een vampier, en mijn moeder is jouw zus, en jij bent weerwolf. Mijn vader wist dat niet, en toen hij erachter kwam was ik net geboren. Uit schande hebben ze mij laten adopteren, en mijn moeder is vermoord.’’ fronsend kijk ik Sam aan.
‘’En wat is je keuze?’’ vraagt één of andere wolf opeens.
‘’Gaat jou niks aan.’’ zeg ik bot en arrogant kijkt hij me aan. Ik kijk op de klok en zie dat het al behoorlijk laat is.
‘’Nou, dit was niet bepaald gezellig. Ik zie jullie vast nog wel, of niet..’’ ik sta op en loop richting de deur.
‘’Kies verstandig!’’ roept Sam me nog na.

--

‘’Moest dat echt zo ruw?’’ boos kijk ik naar Jane die me mee sleurt. Ze duwt de grote deuren open en we staan in de grote zaal die ik herken, bij de Volturi.
‘’Fijn.’’ Mompel ik en Aro staat al op.
‘’Fijn je weer te zien Tessa.’’
‘’Dat is niet insgelijk.’’ zeg ik bot maar hij negeert me.
‘’Ik hoop dat je een verstandige keuze hebt gemaakt…’’ opeens vliegt de deur open en de Cullen’s komen binnen.
‘’Laat haar die keuze niet maken!’’ smeekt Jasper maar Aro negeert hem.
‘’Dus, wat wordt het?’’ een klein glimlachje verschijnt op zijn gezicht.
‘’Vampier wil ik zeker niet worden…’’ zeg ik aarzelend, en Caius komt naar me toe lopen.
‘’Dus je keuze is gemaakt.’’
‘’Ja.’’ Deze keer klink ik zelfverzekerder. Caius komt op me af lopen en ik begin behoorlijk bang te worden.
‘’Wat spijtig dat ik je moet vermoorden.’’ Ruw pakt hij mijn pols beet.
‘’Wacht!’’ komt Aro er opeens tussen.
‘’Laat Jasper het doen.’’ Caius begint te lachen en Jasper schudt zijn hoofd.
‘’Nee..Dat doe ik niet..’’ stamelt hij.
‘’Je zal wel moeten.’’
Opeens staat Jasper voor me en ik kijk diep in zijn gouden ogen. Zou hij het doen?


Reacties:


zero
zero zei op 14 nov 2010 - 22:41:
noooooooooooooo
nee ga vedder.
en tessa mag niet dood.
T-T


MyReflection
MyReflection zei op 11 nov 2010 - 22:00:
Lieve schat. als dit het einde is, is het het slechste einde ooit. Dit gaat je zelf ook achtervolgen. Als je niets meer had willen posten had je dat net zo goed niet kunnen doen en was iedereen vergeten.

dus eigenlijk hoop ik dat jullie er gewoon een duidelijk einde aan schrijven, met op zijn minst haar dood of gelukkgi leven. Nee hoor, zover hoeven jullie niet door te gaan.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en begrijpen dat ik het niet tegen jullie bedoelt is, maar als criteria voor het verhaal.
x


Merel
Merel zei op 9 nov 2010 - 18:55:
Nee, niet afgelopen!
Of moeten we nu zelf gaan bedenken? Dan is mijn keus snel gemaatk!

Hij doet het niet, vermoord Aro en co, overtuigd Alec en caius om zich bij de Cullens aan te sluiten, geeft Alec aan mij (), en ze leven nog lang en gelukkig!


justAgirl
justAgirl zei op 9 nov 2010 - 11:26:
hmm, volgens mij is het nog niet afgelopen hoor
maar iig leuk geschreven! en ik ben benieuwd of jasper het nou serieus gaat doen
xx