Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Need » 24

Need

4 dec 2010 - 11:35

345

1

180



24

"Vanonderen!" Ik sprong met een aanloop op Fred's bed, nou ja, eigenlijk op hem. Hij zat op het bed zijn spullen te sorteren en grinnikte toen ik hem zowat wurgde.
"Fred en Mona, sitting in a tree..." treiterde George. Leo Jordaan grijnsde, en samen brulden ze:
"K-I-S-S-I-N-G!!"
"Doe niet idioot," zei Fred op de meest zakelijk toon die ik ooit had gehoord. Mijn lach smolt weg, ik had ergens toch gehoopt dat hij net als ik een beetje zou blozen.
"Wat is er Mo?" vroeg Fred verbaasd toen ik weer recht stond.
"Niets, beetje moe."
"Leugenaar. Zeg gewoon dat je smoorverliefd bent op hem!" riep George. Geschrokken en kwaad staarde ik hem aan. Mijn blik schoot heen en weer tussen de broers, ik wist amper hoe ik me moest gedragen.
"Is dat waar?" vroeg Fred. Hij keek me fronsend aan, zijn stem zacht en kil. Ik slikte en schudde mijn hoofd.
"Nee..." zei ik zacht. Ik draaide me om en liep de slaapzaal uit. De leerlingenkamer zat afgeladen vol met mensen die elkaar over hun vakantie vertelden.
"Mona!" Ik reageerde niet, werd rood toen mensen begonnen te kijken. Mijn ogen prikten, ik wilde mezelf opsluiten en huilen. Huilen omdat Fred zo ongeïnteresseerd had geklonken. Omdat hij toch niets voor me voelde.
Een hand sloot zich zacht om mijn pols. Ik wist dat hij het was.
"Laat los, Fred." Mijn stem trilde.
"Mona, ik wil de waarheid, " zei hij langzaam. Fijn, nu kon iedereen deze klucht volgen!
"Waarover?" vroeg ik zacht.
"Over net. Ik... is het echt waar? Ik geloof je niet als je zegt van niet." Ik schudde mijn hoofd.
"Laat zitten, Fred." Hij liet me nog steeds niet los, maar nam met zijn andere hand mijn gezicht vast. Nog geen tel later drukte hij zijn lippen op de mijne. Mijn wangen werden vuurrood en mijn hart sloeg wel duizend keer per minuut. Mensen begonnen te joelen toen ik niet reageerde, en Fred nam weer afstand.
"Was dit fout?" vroeg hij stamelend. Het was de eerste keer dat ik hem hoorde stotteren. Ik keek hem aan, sloeg mijn armen om zijn hals en kuste hem. Nee, het was allesbehalve fout.


Reacties:


xEmma
xEmma zei op 14 nov 2010 - 15:13:
Mwiiiiiiii<3
Wat ongelooflijk lief<3

Jij kan zo mooi schrijven, echt waar!
Ik ben jaloers, haha (:

Snel verder[a]
xx