Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Need » 26

Need

4 dec 2010 - 17:46

399

0

169



26

"Hoorde ik nou net dat je herrie hebt geschopt bij toverdranken?" fluisterde een lieve stem in mijn oor.
"Fred!" Ik draaide me om en hij sloeg zijn armen om mijn middel. Ik wilde hem kussen maar hij tilde zijn hoofd op, zodat ik er niet meer bij kon.
"Nouhou!" zeurde ik. Hij lachte en nam mijn kin tussen zijn vingers.
"Heb je echt rel geschopt?"
"Nee, gewoon onoplettend liggen zijn. En commentaar geven. En samen met jouw zus de slappe lach krijgen."
"Het verbaasd me dat hij je nog niet vervloekt heeft." Ik wilde een gevat antwoord bedenken, maar het feit dat hij me kuste was niet echt een bijdrage aan mijn concentratie vermogen. Hij streelde over mijn rug, terwijl ik wanhopig probeerde op mijn benen te blijven staan.
Harry had na mij toverdranken, en hij lachte toen hij zag hoe gek Fred me maakte.
"Fred, laat haar heel, anders kan ze niet in het team." Ja, hij probeerde me te overtuigen mee te zwerkballen. Hij was aanvoerder en wilde dat ik jager zou worden.
"Man, zeur niet," mopperde Fred, terwijl hij zijn lippen weer op de mijne drukte. Ik giechelde en legde mijn handen in zijn nek.
Een droge kuch deed me opkijken.
"Zou het niet beter zijn naar de les te gaan, juffrouw Potter?"
"Jaloers?" grinnikte Fred. Sneep keek hem donker aan.
"Vijf punten aftrek voor Griffoendor, Wemel." Ik slaakte een verontwaardigd kreetje en wilde mijn mond open trekken om te protesteren.
"Moet ik er twintig van maken?" Ik zweeg boos en samen met Fred liep ik de kerkers uit.
"Wel lief van je dat je me kwam ophalen," zei ik zacht. Zijn arm lag om mijn middel en hij grijnsde.
"Ja, als dat zo door gaat, moeten we negatief gaan met onze puntentelling." Ik grinnikte, toen hij me dichter tegen zich aan trok.
"Maar dat heb ik er graag voor over," fluisterde hij in mijn oor voor hij me een zoen op mijn wang gaf.
"Wat heb je nu?"
"Geschiedenis van toverkunst," antwoordde ik, "kan ik wel overslaan."
"Wat leuk, ik vind kruidenkunde ook wel het missen waard," grinnikte Fred. Hij kietelde zacht in mijn zij en kuste mijn nek.
"Ga je mee naar de leerlingenkamer?" vroeg hij.
"Nee, ik wil naar geschiedenis." Hij geloofde me niet, sowieso niet, en lachte luid. Ik rende weg voor hem toen hij me in mijn zij prikte. Even verder haalde hij me in en tilde me op.
"En toch ga je mee naar de leerlingenkamer," gromde hij zacht. Oké dan!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.