Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Parable of a heart » Chapitre 00

Parable of a heart

16 nov 2010 - 16:12

251

1

195



Chapitre 00

''Een eikenhoutse tak, een druppel kattenbloed, een stuk perkament en je drankje is klaar.'' zong ze zachtjes. Haar gevoel voor ritme was fout, maar de manier waarop ze toverdranken maakt, kon niet erger zijn. Ze waren erg zeker van dat Seamus beter kon toveren. Zijn veer ontplofte bij het uitspreken van: ''Wingardium Leviosa'' en zijn water ontplofte toen het in rum wilde veranderen. Haar drankjes waren nét fout gecombineerd, één druppel teveel kon voor haar geen verschil maken. Haar toverdranken waren goed, daar was ze absoluut zeker van. Hoewel de mensen het nooit op durfden te drinken, nadat ze de kat van Dylan Addley had opgezet.
Ze ging met een houten lepel door het mengsel heen. Een bruine rookwolk steeg op uit de ketel en bleef even hangen in de kamer, daarna vervaagde hij en rook de lucht wat naar overgeefsel. ''En dan is je drankje voor nep-koorts, tijdens de toverspreuken toetst, is klaar.'' zei ze. Ze haalde de lepel uit het geheel en ze snoof er zachtjes aan. De geur drong haar neus binnen en een misselijkmakend gevoel bestormde haar. Ze haalde haar schouders op en pakte het rekje vol met flesjes. Ze had haar eigen etiketten gemaakt en ze zaten allemaal op de flesjes geplakt. Ze gooit de tien flesjes vol en ze plaatste ze in het rekje. ''Die kunnen naar Fred en George.'' mompelde ze. Ze schoof de ketel onder haar bed, met al het vuil er nog in en ze lepel legde ze ernaast. Weer een drankje geklaard..

.


Reacties:


Lien
Lien zei op 16 nov 2010 - 21:56:
FANFANFAN