Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Parable of a heart » Chapitre 01

Parable of a heart

16 nov 2010 - 16:13

694

0

202



Chapitre 01

''Dit is het drankje, koorts voor een dag.'' zei ze.
Ze duwde de krat met flesjes is Fred's handen en gaf een klein briefje aan hem.
''Wat is dit?'' vroeg George nieuwsgierig.
Hij liet zijn broer met de krat staan en tussen zijn vingers uit, trok hij het briefje.
''Fifty - Fifty.'' zei ze: ''Ik de helft, jullie de helft.''
De rood harige tweeling trok allebei één wenkbrouw op en ze keken elkaar aan. Ze had haar handtekening onderaan het briefje gezet, boven het prielerige lijntje, getrokken uit de losse hand met haar witte veer.
''Ja echt niet!'' zei Fred protesterend: ''Wij tachtig, jij twintig.''
George knikte met hem mee, terwijl Fred stevig de krat vast hield.
''En onze naam moet op de flesjes komen, wij verkopen ze immers.'' zei Fred.
Hij trok een flesje uit de krat. Een klein blauw flesje, die van boven langwerpig was en onder bol uit liep. Op het etiket stond een foto van haar, die van het drankje dronk en met een glimlach haar mond afveegde. Daarna verscheen er in glitters letters: Santana's.
Fred en George lachtte terwijl ze het etiket bekeken en ze griste het flesje snel uit hun handen.
''Dan verkoop ik ze zelf. Ik ben dan wel niet zo goed als jullie, maar ik krijg ze ook wel verkocht.'' zei ze. Ze nam de krat weer van Fred over en met een ruk draaide ze zich om.
''Oké, wij zeventig, jij dertig?'' schreeuwde ze tegelijk.
Ze draaide zich weer om. Geïntereseerd keek ze ze aan, maar ze was niet tevreden. Haar creaties verdiende de Galjoenen die de leerlingen er aan uitgaven, niet alleen de Weasley tweeling verdiende eraan.
''Ik vijftig, jullie vijftig!'' zei ze vast besloten.
Ze steunde met de krat tegen de muur aan en Fred was een 'gentlemen' om de krat van haar over te nemen.
''Oké, jij vijftig, wij vijftig!'' zei George instemmend.
Zijn broer keek hem geschrokken aan. Hij gaf nooit zo snel op. Maar George grijnste en Fred grijnste met hem mee.
''Onze foto moet op het etiket, met er boven F&G Weasley. Vind je ook niet, Fred?'' vroeg George grijnzend.
Fred knikte grinnikend, terwijl George een flesje uit de krat haalde. Met z'n drieën keken ze naar het etiket, terwijl Santana er vrolijk op van het drankje dronk. Toen haar naam met glitters verscheen, schudde de broers hun hoofden.
''Zie je, mensen kopen dit niet, als jij er steeds op verschijnt.'' zei Fred, zó bot als het kon.
''Oh, en jullie denken dat als Professor Snape een drankje produceerd, die verkocht wordt door Lucius Malfoy, er een foto van de Malfoy familie, en heel hun hebben en houden, erop komt?'' zei ze.
''Eerder dan dat Snape er op komt.'' zei George: ''Niemand wil hem toch zien?''
Ze schudde wreed haar hoofd, hoewel hij gelijk had.
''Stiekem wil je gewoon dat wij er op komen, die knappe koppen ook.'' zei Fred, terwijl hij hun eigen ontwikkelde high-five aan George gaf.
''Mijn foto blijft er op, de volgende keer mogen jullie een etiket ontwerpen. Graag of niet! Anders verkoop ik ze zelf. Ron krijgt toch geen korting van jullie, bij mij wel hoor.'' zei ze.
Ze sloeg haar hand voor haar mond en zenuwachtig rattelde ze wat.
''Ronnieponnie hè?'' grijnste Fred.
Fred en George keken elkaar aan en ze grijnste naar Santana.
''Nou, jij Fred, jij kijkt ook de hele tijd naar Serena, je kan ook wel een liefdesdrankje gebruiken hè.'' grijnste ze.
Fred keek even betrapt, hij blooste maar toen zijn broer keek, herstelde hij zich. Hij schudde wreed zijn hoofd.
''Ik hoef helemaal niets voor Serena. Ze is mijn beste vriendin, heb je een wormvlieg in je ogen zitten?'' snauwde Fred terug.
George rolde zijn ogen en onderbrak het onderwerp, door terug op het punt te komen, waar ze het tenslotte over hadden.
''We verkopen ze, jij krijgt vijftig en wij krijgen vijftig. Jou gezicht blijft het etiket, maar nu gaan we. We hebben om tien over half 4 een flesje aan Seamus Finnigan.'' zei George op een wijze toon.
Fred greep de krat vast en hij knipte in zijn vingers.
''Ook aan Dean Thomas, die wilde er twee kopen, ook voor de volgende keer.'' zei Fred.
Ze liepen met z'n tweeën weg en Santana rolde haar ogen. Ze draaide zich om en haar beste vriendin Samantha kwam aanlopen. Ze glimlachtte en liep op haar af.
''Hé!''


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.