Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Parable of a heart » Chapitre 02

Parable of a heart

16 nov 2010 - 16:13

754

3

176



Chapitre 02

Samantha liep op haar af en ze keek Fred en George nog even na. Ze trok haar wenkbrouw op.
''Gaan ze jouw flesjes verkopen?'' vroeg ze.
Santana knikte en ze keek naar Fred en George, nog net gingen ze de hoek om en daarna keken de meisjes weer terug naar elkaar.
''Daar ga je veel winst aan verdienen, ze verkopen goed.'' zei Samantha, terwijl ze een glimlach op haar gezicht zette.
''Gaan we naar de lessen?'' vroeg Santana.
Samantha knikte instemmend en samen liepen ze naar buiten, Verzorging van Fabeldieren.
''Kom leerlingen, bij elkaar gaan staan!'' riep Hagrid boven de leerlingen uit: ''Ik heb vandaag een leuke les voor jullie!''
''Net zo'n succes als met Buckbeak?'' riep Draco Malfoy hard.
Enkele leerlingen begonnen te lachen, en daarmee worden de ''Slytherinn-kliek'' bedoeld.
Samantha en Santana negeerde ze, zo goed als ze konden, maar enkele leerlingen uit de andere afdelingen bemoeide zich ermee, puur voor hun hekel aan Malfoy en zijn vriendengroepje, bestaande uit de enkele die Draco wel mocht.
''En wat stellen jullie dan voor? Een tochtje op een draak?'' vroeg Liz, Liz McChase.
Draco zette een stapje naar voren en daarme zette Liz een stapje van hem weg.
''Jongens, laten we het leuk houden.'' probeerde Hagrid met zijn handen hopeloos tegen elkaar aan.
''Had je wat?'' vroeg Draco hard.
Hij deed het kraagje van zijn zwarte stoffen jas goed, en zijn wit-groene sjaal sloeg hij netjes om zijn nek heen, zoals hij hoort te zitten.
''Laten we letten op de les, kan nog eens leerzaam zijn, Malfoy!'' zei Hermoine Granger gefrustreerd.
Draco keek naar haar en hoewel ze niet onder de indruk van hem en zijn vrienden, trok ze haar gezicht verwaand weg.
''Ga je je ermee bemoeien, Modderbloedje.'' riep Draco vol irritatie.
Zijn vrienden lachtte en zijn gezicht stond vol met een grijns, die scheur van oor tot oor.
Hermoine trok haar gezicht ongeïntereseerd, haar Het monsterlijke monsterboek. drukte ze stevig tegen haar borst aan en ze keek met volle aandacht naar Hagrid.
''Mag ik verder? Wat een kleuter gevecht zeg.'' zei Hagrid boos.
De leerlingen knikte, terwijl Hermoine en Draco elkaar een vuile blik gaven.
''Zoals ik al zei: Ik heb een verassing voor jullie.'' zei Hagrid, plots weer vol enthausiasme.
''Wat dan meneer?'' vroeg Santana.
Ze pakte haar boek uit haar tas en vroeg naar het pagina nummer.
''435, Santana.'' zei Harry Potter zuchtend, alsof het al meerdere keren herhaald was.
Santana streelde zachtjes over de rug van het boek, met haar middel en wijs-vinger. Het boek maakte een sissend geluidje en het slotje werd door Santana geopend. Ze bladerde naar bladzijde 435.
''De Crup.'' las Santana voor: ''Crups zien eruit als Jackrussellterriërs, maar dan met een gevorkte staart. Ze zijn ontstaan in het zuidoosten van Engeland en zijn vrijwel zeker door magiers tgefokt, gezien hun grote aanhankelijkheid tegenover tovenaars en hun agressie egenover Muggles.
De crup eet alles, van kabouters tot oude autobanden, en scharrelt overal zijn voedsel bij elkaar.''
De dierliefhebbende leerlingen keken met een blij gezicht op.
''De crup, dat heb ik al zó lang willen zien.'' zei Liz opgewonden.
Ze giechelde samen met haar vriendin Serena en ze wiebelde grinnikend op en neer.
''Ik was nog niet klaar.'' kuchtte Santana.
Serena en Liz stopte grinnikend met het geluid maken, en ze schonken hun volledige aandacht aan Santana.
''Tovenaars kunnen crup-vergunningen afhalen bij het Departement van Toezicht op Magische Wezens, na het afleggen van een test waarbij de aanvragende tovenaar moet laten blijken dat hij zijn crup in bedwang kan houden, vooral in gebieden waar Muggles wonen. Crup-eigenaars zijn wettelijk verplicht om de staart van hun huisdier te verwijderen door middel van een Tornspreuk als de crup tussen de zes en de acht weken oud is, omdat hij anders misschien de aandacht van Muggles zou kunnen trekken.'' las Santana duidelijk voor.
''En willen jullie mijn kleine Crup zien?'' vroeg Hagrid opgewonden.
''Hoe heet hij meneer?'' vroeg Ron Weasley lachend, terwijl hij met Seamus, Harry en Dean kattekwaad aan het uithalen was.
''Hoe hij heet? Zij heet: Bludger.'' zei Hagrid, terwijl hij zijn kleine huisje weer in liep.
Hij kwam terug met een soort hond, die hij achter zich aan liet lopen.
''Oh wat een lieverdje.'' giechelde Serena.
Ze zettte een stap naar voren en ze ging op haar hurken voor Bludger zitten.
''Pas op!'' zei Hagrid.
Bludger gromde hard naar Serena en hij maakte happende bewegingen.
''Ik snap het meneer!'' zei Hermoine.
Ze stak haar vinger op en nam plaats voor de hele groep.
''De Crup: Bludger, is Bludger genoemd, omdat zij een echte Bludger is.'' zei ze en ze wees naar de Crup.
De leerlingen knikte begrijpend.
''Wie wil Bludger nu aaien?'' vroeg Hagrid uitdagend.
Ron duwde meteen Harry naar voren, maar Harry nam een stapje terug, vooral toen hij aan Buckbeak terug moest denken.


Reacties:


SusieSimon
SusieSimon zei op 17 nov 2010 - 0:11:
Serieus... Je gebruikt Fred en George al in het begin van het verhaal... Wat mij betreft ben je een held
melding?
xx


Punk
Punk zei op 17 nov 2010 - 0:08:
O! Ik wil meer! =3
Erg leuk geschreven. Schrijf je gauw verder? <3


Lien
Lien zei op 16 nov 2010 - 22:06:
je bent echt goed
- VERVOOOOOOLG -