Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Luthien Sneep » Hoofdstuk 2: kwade blikken en woedende tirades.

Luthien Sneep

17 nov 2010 - 17:06

408

0

246



Hoofdstuk 2: kwade blikken en woedende tirades.

Hoofdstuk 2: kwade blikken en woedende tirades.
Toen iedereen was uitgegeten keek Luthien even naar haar vader. Die wenkte dat ze naar hem toe moest komen en toen iedereen opstond deed ze dat ook. Bij haar vader aangekomen zag Luthien dat hij kwaad was. "Mee komen... Nu!" siste hij. Luthien deed wat haar gezegd werd en liep haar vader achterna naar zijn kantoor. Daar aangekomen gebaarde Sneep dat Luthien moest gaan zitten. Ze ging zitten en Sneep ging tegenover haar zitten. "Je bent al goed bezig. Je hebt nog niet eens je 1e schooldag achter de rug en ik krijg nu al klachten over je." "Laat me raden van die ‘Malfidus’."zei Luthien nonchalant. Sneep leek even uit het veld geslagen, omdat hij had verwacht dat Lutien niet zou weten wat hij bedoelde. "Dus je geeft het toe?" zei Sneep. "Wat geef ik toe? Dat ik hem gevraagd heb weg te gaan? Is dat dan zo erg?" vroeg Luthien. "Ja inderdaad. Je moet weten voor wie je respect hebt! Je zegt dat je hun soort niet goedkeurt, maar ondertussen ga je met een modderbloedje om, een stel bloed verraders en nog het ergste van alles Potter!" zei Sneep furieus. "Stel je niet zo aan! Het zijn ook mensen net als jij en ik! Ik weet niet of je het weet hoor maar iedereen is gelijk. Je bent ook zo ouderwets!" Zei Luthien die kwaad begon te worden. "Ik wens niet zo te worden toegesproken door geen leerling en al helemaal niet door mijn dochter!" zei Sneep nog kwader."Je moet een keer ophouden zo brutaal te doen!" zei Sneep kwaad. "En jij moet eens een keer niet alleen naar anderen luisteren maar ook naar mij! Weet je waarom ik zo uitvloog tegen dat joch! Zelfs jij gaat hier om kwaad worden! Hij zei "Potter heb je een nieuw vriendinnetje?" Hij had het over mij! Nou als je het goedkeurt dat ie dat heeft gezegd, ben je wel erg raar!"zei Luthien precies op de zelfde toon. Sneep leek te ontploffen maar zei toen met duidelijk geforceerde kalmte. "Dan waren jullie allebei fout. Ik hoop dit niet nog een keer te horen, want dan zal ik punten moeten aftrekken en ga nu maar slapen." Luthien was even verbaast door de kalmte in de stem van haar vader en gromde toen "Slaap lekker." Ze liep de deur uit. Morgen zou ze het die Malfidus nog wel betaald zetten. Maar nu, ging ze slapen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.