Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Luthien Sneep » Hoofdstuk 3 : Lachbuien en strafwerk.

Luthien Sneep

17 nov 2010 - 17:06

624

2

330



Hoofdstuk 3 : Lachbuien en strafwerk.

Hoofdstuk 3 : Lachbuien en strafwerk.
De volgende ochtend toen Luthien op haar rooster keek zag ze dat ze als eerste vak toverdranken had met Zwadderich. Na uitgegeten te zijn liep ze samen met Hermelien naar de kerkers waar toverdranken gehouden werd. Daar aangekomen werd de deur meteen opengedaan en kwam Sneep naar buiten die Hermelien een vernietigende blik gaf. Luthien negeerde die blik van haar vader en zei vrolijk. "Hoi pap.""Hoi Luthien." Bromde haar vader. "Allemaal naar binnen" zei Sneep kil. De klas liep naar binnen en Luthien ging naast Hermelien zitten. Nadat Sneep alles had uitgelegd en iedereen aan het werk was keek Hermelien de klas rond. Ze zag dat Ron en Harry allebei naar Luthien staarden en hun drankje daardoor helemaal verpieterd was. Hermelien moest lachen, ze gaf Luthien een por en wees naar Harry en Ron. Toen Luthien zag wat ze bedoelde moest ze ook lachen. Hermelien moest hierdoor nog harder lachen en daardoor moest Luthien weer harder lachen. Sneep hoorde het gelach en werd kwaad. "20 punten aftrek voor Griffoendor. Plus nablijven waarin jullie mij mogen vertellen wat er zo lachwekkend is dat de les moet verstoren" "Ja professor." Zei Hermelien "Ja papa." Zei Luthien. "Goed als jufrouw Griffel en Luthien klaar zijn met hun kinderachtige gedoe wil ik dat iedereen stopt, want jullie drank moet ondertussen wel klaar zijn. Doe je drank in een flacon en zet het op mijn bureau. Jullie huiswerk staat op het bord als jullie alles opgeruimd hebben mogen jullie gaan." Iedereen deed wat hem of haar gezegd werd en verlieten het klaslokaal. Hermelien en Luthien wilden ook weglopen, maar Sneep zag het nog net. "Niet zo snel." Zei hij."Ja papa?"zei Luthien liefjes. "Nu al je strafwerk vergeten? Wat was er zó grappig dat jullie mijn les verstoorden?" Zei Sneep. "Les verstoren? Wij? Maar dat zouden we nooit doen! Zei Luthien "Jullie deden het!" zei Sneep boos. "Maar we deden het niet expres." Zei Luthien onschuldig. "Dat zal wel. Vertel nu maar waarom jullie moesten lachen."zei Sneep boos. O we moesten lachen om hoe Malfidus zijn drank verpeste en een imitatie van een flubberwurm na deed. Waar hij niets aan kan doen trouwens hij IS gewoon een flubberwurm." Zei Luthien. Hermelien keek met ingehouden adem naar het tweetal en Sneep leek te ontploffen. "Griffel jij maakt een opstel over hoe je, je moet gedragen in de les van 3 rollen perkament." Zei Sneep furieus. Hermelien knikte en liep snel weg. Sneep draaide zich naar Luthien om. "Uh-ow." Zei Luthien angstig. "Dat zou ik ook zeggen, als ik jou was, jij hebt een groot probleem." Zei Sneep kwaad. "Help." piepte Luthien. "Papa sorry! Wordt alstublieft niet boos. Ik wilde je niet boos maken papa." "Dat had je dan moeten bedenken voor je die brutale opmerkingen maakte. Zei Sneep dreigend. Luthien kromp ineen bij de dreigende blik van haar vader. "Sorry papa, het was echt niet de bedoeling je kwaad te maken." Luthien keek naar de grond, te bang om haar vader aan te kijken wat Sneep zijn boosheid leek doen vergeten. "Rustig maar het maakt niet uit doe het alleen niet nog eens." Zei Sneep troostend Luthien knikte, maar trilde nog steeds. Sneep zag dat zijn dochter trilde en liep naar haar toe. Hij ging in de stoel naast haar zitten en sloeg een arm om haar heen. "Rustig maar liefje. Het maakt niet uit." Luthien snikte: "S-s-sorry" Sneep zag hoe erg zijn dochter overstuur was en zakte voor haar neer op zijn knieën. "Het maakt echt niet uit lieverd, rustig maar." Sneep omhelsde zijn dochter en ze kalmeerde wat. Nadat Luthien volledig was gekalmeerd liet Sneep haar weer los. "Gaat het weer een beetje?" vroeg hij bezorgt. Luthien knikte."Gelukkig. ik moet wat met je bespreken.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 1 maart 2014 - 22:28:
Aww sneep is stiekem een lieve grote knuffelbeer.


heaven
heaven zei op 18 nov 2010 - 22:24:
aaaw he's so awsome I love severus *sight*

als ik hermelien was gwst heah zou ik echt keihard hebben gelachen om Luth's opmerking over Malfidus als flubberwurm *gaat nog stuk* maar geniaal ga snel verder geval!