Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Luthien Sneep » Hoofdstuk4: de waarheid.

Luthien Sneep

18 nov 2010 - 23:22

743

1

308



Hoofdstuk4: de waarheid.

Hoofdstuk4: de waarheid.
"Wat dan papa?" vroeg Luthien bezorgd. ‘Ik heb je iets nooit verteld Luthien. Ik heb je nooit verteld wat de oorzaak van het ongeluk was. Ik heb je ook nooit verteld dat het geen ongeluk was, maar opzet.’ Zei Sneep voorzichtig bang dat hij anders zijn dochter te erg van streek zou maken. ‘Wat? Het was geen ongeluk?’ Zei Luthien geschrokken. ‘Nee, het was een poging van de dooddoeners om jou en je moeder uit de weg te ruimen. Gelukkig is het maar half gelukt anders was ik jou nu ook kwijt.’ Zei Sneep. Luthien voelde haar ogen prikken. Sneep zag dit en probeerde haar te troosten. Wat allen maar averechts werkte want nu begon ze te huilen. Sneep besloot dat, dat het beste was en liet haar maar uithuilen. Toen Luthien wat was gekalmeerd en haar stem terug had. Vroeg ze: ‘Waarom vertel je me dit?’ ‘Dat heeft 2 redenen ten eerste, omdat je daar recht op hebt en ten tweede, omdat ze weten dat je wakker bent. De dooddoeners zullen opnieuw proberen je te vermoorden.’voegde Sneep er zachtjes aan toe. Luthien begon opnieuw te huilen. ‘Ik ben bang papa.’ Zei ze ‘Je zou gek zijn als je dat niet was. Ik moet zeggen dat ik ook bang ben. Bang je kwijt te raken, maar we zullen er alles aan doen om te zorgen dat ze je niet te pakken krijgen. Dat beloof ik je.’ Zei Sneep. Luthien zag dat haar vader het meende. Ze knikte en 10 min later was ze weer volledig gekalmeerd. Luthien zat in de grote zaal ze dacht na over wat haar vader haar had verteld. Ze zat zo diep in gedachten verzonken dat ze Hermelien, Harry en Ron niet eens naast haar hoorde gaan zitten. Pas nadat Ron haar naam drie keer had gezegd kreeg ze het door. ‘Luthien gaat het wel?’Vroeg Hermelien bezorgd. Luthien keek hun aan. Natuurlijk! Als iemand me wel zou begrijpen zijn hun het wel! Bedacht Luthien. ‘Ik moet jullie wat vertellen.’zei Luthien. "Na alles verteld te hebben keken Ron en Harry haar met open mond aan. Hermelien was de enige die niet uit het veld geslagen leek.’Heb je enig idee waarom hij achter je aan zit?’vroeg Hermelien. ‘Nee, dat weet zelfs mijn vader niet.’ Zei Luthien. ‘Hoe wil Sneep je tegen Voldemort beschermen?’vroeg Harry. ‘Mijn vader denkt dat zolang Perkamentus in de buurt is hij me niets zal doen. Volgens mij is hij er nog niet helemaal over uit hoe hij me moet beschermen zonder Perkamentus, maar hij zal wel een manier vinden.’ zei Luthien overtuigd. ‘We moeten nu naar Anderling. Ik maak haar niet graag kwaad.’zei Luthien. ‘Zullen we maar gaan?’ Iedereen knikte en ze gingen op weg naar Anderling. Luthien zat verveeld met haar veer te spelen in de les haar hoofd stond er helemaal niet naar om op te letten. De deur van het lokaal vloog open en er kwam een jongen met een fototoestel binnen. ‘Ik moet van professor Perkamentus, Luthien Sneep halen.’ Luthien schrok op uit haar gedachten toen ze haar naam hoorde vallen. ‘Dat is goed Krauwel. Jufrouw Sneep. U moet naar het schoolhoofd.’zei Anderling streng. ‘Ja mevrouw.’zei Luthien beleefd. Luthien stond op en deed wat haar gezegd werd. Ze liep met de jongen mee en de hele weg bleef het stil. Toen ze bij een grote waterspuwer waren zei de jongen opeens iets raars. ‘kakkerlak krunchies.’ Luthien wilde vragen wat hij bedoelde maar het werd haar al snel duidelijk toen de waterspuwer in beweging kwam. Ze sprong de trap op en toen ze boven was klopte ze op de deur. ‘Binnen.’ Hoorde ze Perkamentus zeggen. Luthien deed de deur open en keek het kantoor rond er stonden allemaal rare instrumentjes en naar haar smaak was het er veel te vol. Ze zag ook dat haar vader er was hij zat gebogen met iets tegen zijn hoofd aangedrukt. Hij was vuil en ze gewaad was gescheurd toen haar vader haar aan keek onderdrukte ze een gil en sloeg haar hand voor haar mond. Het gezicht van haar vader zat onder het bloed en sneeën. Dat was niet de enige plek waar hij bebloed was en verwondingen had Sneep had ook een aantal verbranding wonden hij zat onder de blauwe plekken en kneuzingen. Luthien rende naar haar vader en zakte op haar knieën voor hem op de grond. ‘Wat is er gebeurd?’ zei ze half hysterisch. Sneep deed zijn mond open om te antwoorden.


Reacties:


Iloveanime
Iloveanime zei op 20 juli 2011 - 21:32:
Snel verdeeeeeeeeer!
Zielig verhaal!
Mag ik een reactie als je meer hebt?
Verder (smeekt)