Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Zwadderich Liefde. » Hoofdstuk 1.

Zwadderich Liefde.

30 nov 2010 - 20:29

247

5

265



Hoofdstuk 1.

nieuw schooljaar, nieuwe leerlingen, nieuwe liefdes.

De deuren van de grote zaal vliegen open. Een nat geregende gedaante komt binnen stormen, de Gedaante tovert snel haar school gewaad aan. Nu is het te zien dat het een meisje is, heel zwadderich staart haar aan. blijkbaar een oudbekende. 'damn ze is echt knap geworden in al die jaren' fluisterd Vincent Krozel tegen Draco Malfidus. 'whaha, ast?! die spoort niet' zegt hij spottend terug.
Het meisje gaat op de stoel zitten waar de sorteerhoed net klaar is met het sorteren van eerstejaars leerlingen. Anderling zet voorzichtig de hoed op het nat geregende zwarte haar van het meisje. 'nog steeds zo moeilijk als de laatste keer toen ik op dit hoofd zat' zegt de hoed tijfelend. 'welkom terug Astoria Pendragon, zwadderich is nog steeds jou afdeling' Er klinkt gejuig vanaf de afdeling, maar perkamentus onderbreekt ze: 'Astoria, jou spreek ik straks in mijn kantoor' Aan Griffoendors tafel klinkt gefluister, langzaam gaat Astoria bij haar afdeling zitten. 'Je had op Griffoendor gehoopt he?' zegt plotseling een bekende stem als ze eindelijk naar hun lessen mogen. Het was George Wemel, hij en Astoria waren vrienden. 'ja' zegt Astoria zuchtend. George kijkt haar bezorgt aan. 'ik..ik moet naar de les.' snel loopt hij er weer vandoor.
'wat moest die bloedverrader van je?' Patty Park stond achter haar. 'flikker toch op.' astoria kijkt Patty boos aan en loopt weg. 'hij is van mij, je blijft van hem af!' roept Patty haar nog achterna.

De les toverdranken begint al over 2 minuten...


Reacties:


BossLover
BossLover zei op 18 jan 2011 - 19:08:
Verdeer ;D


Ast
Ast zei op 9 dec 2010 - 19:26:
pfoe, ik ben al wel begonnen met een nieuw hoofdstuk..
maar moet ook nog 3 of 4 boekverslagen maken >.<
ga dat eerst ff doen, als dat af is zal ik het nieuwe hoofdstuk wel online zette (:

en ja idd, veel snelheids foutjes,
zie het zelf nu ook pas (a'


wordslover
wordslover zei op 4 dec 2010 - 17:55:
Leeuk! (:
Ik ben het ook met Faramir eens (:

Mag ik misschien een melding als je weer een hoofdstuk hebt? (:


fredhpo
fredhpo zei op 1 dec 2010 - 15:48:
ben wel eens met faramir


Faramir
Faramir zei op 30 nov 2010 - 20:46:
Hey,
Leuk en vlot stukje tekst.
Het leest lekker vlot weg

Maar je hebt nog wel een paar snelheidsfoutjes, zoals schoolgewaad dat mag aan elkaar en natgeregende. Die kunnen gwn aan elkaar.
(En bij een dialoog ook beginnen met een hoofdletter en namen zoals Perkamentus).
Maar nu wordt ik iets te precies

Maar voor de rest is het wel een erg leuke fanfic. (goed begin )
Ben benieuwd waarom Astoria zo graag bij Griffoendor wil
(Je bent trouwens ook origineel in namen verzinnen. Astoria is een naam die niet erg vaak voorkomt en Pendragon is ook erg goed bedacht).