Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » The Hungergames - Our Own » #1

The Hungergames - Our Own

18 dec 2010 - 16:10

268

2

335



#1

Geen commentaar. Reacties, kritiek, complimenten? Gaat uw gang. (: Josca stukje.

~Faye POV
Vanaf het moment dat mijn naam genoemd werd nam ik niks meer waar van de gebeurtenissen om mij heen. Mijn omgeving leek één grote draaikolk, een tsunami van gegil en geschreeuw, waar ik in meegesleept werd. Ergens achter in mijn hoofd speelde zich het filmpje af waar ik me nu bevond. Ik zag hoe het grootse podium op het plein dichterbij kwam, maar voelde mijn benen niet bewegen. Het rode fluweel van de podiumbekleding lachte me duivels toe. Pas toen mijn voet de eerste trede van het trapje naar het podium raakte, was ik weer terug in de werkelijkheid. Ik hield stil, draaide me om. Ik draaide me om naar het volk dat ik vertegenwoordigen moest. Ik, een meisje van amper vijftien jaar. Ik keek de menigte rond en zag een schouwspel van gebeurtenissen: opgeluchte gezichten, gespannen kinderen, huilende ouders, alles in één oogopslag. Ik durfde niet naar rechts te kijken, dat zou me teveel pijn doen. Ik wendde mijn hoofd af van het plein en liep het podium verder op, mijn familie pijnlijk in mijn achterhoofd houdend. De adrenaline gierde door mijn lijf. Zelfs in deze situatie was ik mijn podiumangst totaal niet kwijt. Geruisloos ging ik naast de burgemeester staan. Duizenden paren ogen priemden in mijn richting en ik keek naar de grond. Het allerlaatste wat ik nu nog kon hopen was dat de jongen die getrokken zou worden mij niet kende. En ik hem niet, uiteraard. Met luid geritsel pakte de burgemeester een tweede papiertje uit de schaal. Iedereen hield zijn adem in toen hij hem openvouwde en de naam die erop stond voorlas…


Reacties:


Resurgam
Resurgam zei op 20 maart 2011 - 21:15:
Ga je nog verder met dit verhaal? (: Ik hoop van wel.


Mine
Mine zei op 15 feb 2011 - 10:15:
Snel verder. Ik wil weten wie diegene is op het papiertje. Melden?