Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon » Episode 1

Pokémon

18 dec 2010 - 18:20

850

0

291



Episode 1

Hij rende zo snel mogelijk over het pad en kwam bij het lab maar er stond een grote menigte mensen rond het hek zodat Ash er helemaal niet doorheen kon.
“pardon, mag ik er alsjeblieft langs?, vroeg Ash en wurmde zich erlangs.
En knalde tegen iemand op die begon te vloeken.
“kijk is uit sukkel!, zei de jongen boos.
“sorry hoor, maar jij kijkt niet uit!, riep Ash en krabbelde overeind.
“Ash? Wat doe jij hier?, vroeg de jongen die Gary heette.
“ik kom me eerste Pokémon ophalen, zei Ash en wreef zenuwachtig over zijn hoofd.
Gary lachte en wees met een vinger naar hem.
“alle Pokémon zijn al uitgekozen, grinnikte Gary en Ash keek hem teleurgesteld aan.
“Ash!, zei een vriendelijke stem.
Gary en zijn menigte vertrok en Ash keek op wie zijn naam had geroepen.
Het was Prof. Oak en hij kwam naar hem toegelopen.
“Professor, zijn echt alle Pokémon weg?, vroeg Ash beteuterd.
“om eerlijk te zijn wel, jongen ik had op drie jongens gerekend en niet op vier, zei Prof. Oak.
“nu moet ik nog langer wachten!, zei Ash toen ze allebei het lab instapte.
“nou, er is er nog eentje over en ik denk haast wel zeker dat jullie goeie maatjes kunnen zijn, zei Prof. Oak en liep naar het tafeltje en drukte op een knop.
Er kwam een klein plateautje omhoog geschoven met een Pokéball erop.
Prof. Oak pakte de bal en drukte op het knopje waar een fel licht uitkwam.
Ash deed zijn ogen open en zag een geel wezentje met grote konijnenoren, rode wangetjes en zwart bruine oogjes.
“pikachu, zei het wezentje vriendelijk.
“zijn naam is Pikachu en is een Elektrische muis Pokémon, zei Prof. Oak en Ash liep enthousiast op Pikachu af.
“dit is een van de beste, ik neem hem, zei Ash en wilde hem oppakken maar Prof. Oak nam een stap naar achteren.
Pikachu gaf Ash een duivelse grijns en zette hem toen onder stroom.
“d-dankje, Pikachu, zei Ash en schudde het van zich af.
“ik pak even je Pokéballen en Pokédex, zei Prof. Oak en verdween onder de tafel en kwam weer tevoorschijn.
“bedankt, Prof.. wilde Ash zeggen maar Pikachu gaf hem weer een valse grijns en zette Ash en Prof. Oak onder stroom.
“ZZZZZZZZZZZ.’
“bedankt Pikachu, zei Ash zuchtend.
Ash, Pikachu en Prof. Oak verlieten het lab.
Hij had Pikachu nog steeds in zijn armen en zag een grote menigte rond het hek staan waaronder zijn moeder, zijn vader was nergens te bekennen.
“Ash, jongen, wat zal ik jou gaan missen jongen, zei Delia snikkend en knuffelde Ash stevig.
Pikachu bleef op een klein afstandje staan en keek toe hoe Ash afscheid nam van zijn moeder en familie.
“pikachu, zei Pikachu die de stilte verbrak door zijn lieve stemmetje.
“Laten we gaan, Pikachu, zei Ash maar Pikachu gaf hem weer een brede valse grijns en balde zijn vuisten.
“nee, niet weer alsjeblieft!, riep Ash maar was al te laat.
“Chuuuuuu!, bulderde Pikachu en zette Ash en zijn moeder onder stroom.
“was je je elke dag?, vroeg Delia versuft.
“ja, mam, zei Ash en ging op weg.
Pikachu stribbelde de hele weg tegen en Ash had rubberen handschoenen aangetrokken en een touwtje om zijn middel gebonden.
“pika, zei Pikachu terwijl Ash door liep en keek om.
“Pikachu, wat is er nou?,vroeg Ash geërgerd
“pika, zei Pikachu en keek hem boos aan.
“volgens me Pokédex hoor je in je Pokéball te zitten, zei Ash nadenkend en klapte hem open.
“pikachu, zei Pikachu en wierp een nijdige blik op de Pokéball die hij in zijn handen hield.
De Pokédex in zijn handen begon te praten:
“Meestal zitten Pokémon in hun Pokéball voor hun veiligheid.’’
“zie je, ik zei het toch, zei Ash en Pikachu knikte maar sprong op en drukte op een knop.
De Pokédex die hij in zijn handen had begon weer te praten:
“maar in sommige gevallen kunnen Pokémon ook een hekel hebben aan opgesloten te zitten.”
Ash zuchtte diep en keek Pikachu aan.
“dat maakt de zaak heel anders, ik maak je los en gooi die handschoenen weg, zei Ash en Pikachu keek hem aan die hem los maakte en de handschoenen opzij legde.
“Chaaa, zei Pikachu en rekte zich uit en liep naar een dichtstbijzijnde boom.
“oke, hey, wat is dat?, vroeg Ash en zag een bruin wit vogeltje langs lopen.
Hij richtte zijn Pokédex op het vogeltje:
Eén van de meest voorkomende Pokémon, Pidgey, is geclassificeerd als een Gewone en Vlieg pokémon. Van alle vliegende Pokémon is hij het vriendelijkst en het gemakkelijkst te vangen. Een perfect doel voor de beginnende Pokémon trainer om de kundigheid van zijn Pokémon te testen, vooral ook omdat Pidgey heel leergierig is. Hij zal zoveel mogelijk een gevecht vermijden. Kleine of zwakke tegenstanders zal hij met zijn wervelwind wegblazen. Hij zal zijn grotere tegenstanders verblinden door stofwolken, tornado's of zandaanvallen te veroorzaken met zijn vleugels.
“oke, die ga ik vangen! Pokéball nu!, riep Ash en gooide een van de vijf lege Pokéballen naar de Pidgey die raakte en de Pokéball in werd gezogen door een rode gloed.
Hij schudde een paar keer heen en weer en kwam toen de Pokéball uit gevlogen.
“krrrrrr, zei de Pidgey en verdween in het hoge gras.
“uhm, Pikachu kan je me even helpen?, vroeg Ash aarzelend maar Pikachu lag dubbel van het lachen door het gestuntel van Ash,
“dan doe ik het zelf wel!, zei Ash nijdig en hoorde een piepgeluid.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.