Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon » Episode 2

Pokémon

18 dec 2010 - 18:51

2020

2

370



Episode 2

Hij draaide zich om en zag een paars witte rat in zijn tas snuffelen
Ash greep weer naar zijn Pokédex:
Rattata is een Ratpokémon die voornamelijk in het bos leeft. Hij is dol op kaas, noten, fruit en bessen. Hij komt ook voor op open velden om voedsel van domme reizigers te stelen. Rattata is een veel voorkomende Pokémon. Hij gebruikt zijn scherpe tanden om zichzelf te verdedigen. Hij is klein, erg snel en kan niet stil zitten.
“wie is hier dom?, gromde Ash nijdig.
“Pi, pika, lachte Pikachu en Ash keek hem nijdig aan.
Hij joeg de Rattata weg en zijn oog viel op een zwart silhouet.
Het zat stil in het hoge gras en bewoog niet dus Ash pakte een steen.
En gooide de steen tegen het hoofd van de Pidgey maar het was echter geen Pidgey deze pokémon had een woestere gelaatsuitrekking en keek kwaad uit zijn ogen toen hij zag wie die steen had gegooid
“Spearow!,’en vloog direct op Ash af en pikte hem.
“what the-,“ en greep naar zijn Pokédex:
In tegenstelling tot de Pidgey heeft de Spearow een slecht humeur. Als de twee elkaar tegenkomen in de strijd is Spearow meestal aan de winnende hand. Spearow is erg wild en valt soms andere Pokémon en mensen aan. Hij eet insecten die in het gras leven. Hij moet heel snel met zijn kleine vleugels slaan om in lucht te komen en kan niet echt hoog vliegen. Desondanks verdedigt hij toch op hoge snelheid zijn territorium en maakt daarbij hoge scherpe geluiden.
“hey, laat Pikachu gaan!, riep Ash maar Spearow bleef Pikachu lastig vallen en hij viel van de tak af.
Ash rende naar Pikachu en maakte een duikvlucht en viel languit op de grond.
“auw, is alles oke, Pikachu?, vroeg Ash en Pikachu knikte maar keek bezorgd naar zijn knie.
“Pika, gromde Pikachu en vonkte en rende op de Spearow af en deed zijn Thundershock.
Hij raakte Spearow maar Spearow schreeuwde en een hele groep Spearow kwam recht op hen af.
“zullen we dan maar eens gaan rennen?, vroeg Ash aan Pikachu en hij knikte.
Ash en Pikachu rende over het pad heen maar door de val van daarnet had hij zich bezeerd aan zijn knie en kon niet hard rennen en Pikachu werd aangevallen door de Spearow.
“Hey!, laat Pikachu met rust!, riep Ash en pakte zijn kleine vriend op.
“chu, zei Pikachu zwak en Ash probeerde snelheid op te bouwen maar het lukte niet.
“hou vol, Pikachu, zei Ash en viel over een losliggende steen heen.
Pikachu kroop voorzichtig naar Ash toe om hem wakker te maken.
“pikachu, zei Pikachu en ging met zijn koppie over de wang van Ash heen.
Ash deed zijn ogen open en zag dat Pikachu hijgend naast hem stond.
De kleine Pokémon verging van de pijn, Ash had hem weer in zijn armen genomen.
En rende verder. Maar stopte bij een grote waterval en keek naar beneden.
Ash hield Pikachu als een baby’tje vast zodat zijn mond tegen zijn borst drukte.
Hij wilde springen maar de pijn in zijn knie werd heftig maar sprong alsnog.
Er zaten twee kleine jongetjes en een Pikachu aan de waterkant te vissen.
De oudste(11) van de twee heette Sora. Hij had een ketting om zijn nek in de vorm van een kroon, bruine haren die alle kanten opstond en heel lichtblauwe ogen.
Hij had een broertje Roxas die veel jonger(7) was. hij had geelblond haar en licht blauwe ogen en zwart-wit geruite armband om zijn linker arm.
Er was ook een Pikachu bij, hij heette Sparky en hij had hetzelfde kroontje om zijn nek.
Opeens begon Sparky raar te springen en wees naar duizenden Spearow.
Sora en Roxas schrokken zich ter pletter toen er een jongen en een Pikachu uit het water kropen.
De jongen en die Pikachu zagen er gewond uit, de jongen had overal wondjes op zijn armen en stond niet helemaal stabiel op zijn rechterbeen.
Daarentegen de Pikachu van de jongen zag er ook niet uit.
“hey, wat is er gebeurt?, vroeg Roxas en liep op de jongen af.
“geen tijd, moet me Pikachu helpen, zei de jongen en keek op.
“maar weet je wel waar het Pokémon Center is?, vroeg Sora aan de jongen.
Nu Ash erover nadacht; nee, dat wist hij niet, misschien wisten deze twee jongens wel waar dat Center moest zijn.
“nou Viridian City is die kant uit en daar zou een Pokémon Center moeten zitten, zei Sora en wees naar het zuiden.
“b-bedankt, ik moet op schieten, zei Ash en rende door en zag toen een fiets staan met een mandje.
“leen mijn fiets maar, dan ben je sneller, zei Sora en Ash pakte dankbaar het stuur beet en legde Pikachu in het mandje.
Ash fietste zo hard als hij kon over het pad maar de Spearow haalde hen in.
Hij kon de uitwijkende bomen niet ontwijken en slipte en kwam met een harde klap op de grond terecht. Pikachu rolde over het pad en bleef roerloos liggen.
Ash kroop naar Pikachu die hem bang aankeek.
“P-Pikachu, ga in je Pokéball, ik weet dat je het eng vind in je bal maar dit is de enige manier, laat mij die Spearow maar regelen zolang jij maar veilig bent, zei Ash en een paar tranen rolde over zijn wangen en legde de Pokéball naast hem neer.
De Spearow vlogen recht voor hen en Ash ging voor hen staan met gespreide armen.
“Spearow, weten jullie wel wie ik ben!, ik ben Ash Ketchum en ga jullie allemaal verslaan! Jullie komen niet langs me heen zolang ik nog overeind kan staan! Horen jullie, kom en grijp me als je durft!, riep Ash en de Spearow kwamen rechtop hem en Pikachu af.
Pikachu sprong overeind en rende zo hard als hij kon recht op de Spearow af!
“Pi, pika… CHUUUUUUUUUUU!, brulde Pikachu en door de donder die volgde werden alle Spearows verslagen en volgde er een explosie.
Toen Ash en Pikachu wakker werden waren alle Spearow weg en was de regen vervangen door de zon.
“Pikachu, we hebben ze verslagen.. mompelde Ash zwakjes.
En krabbelde overeind.
Door de aanval van een aantal seconden geleden had Pikachu al zijn kracht verloren.
Ash strompelde op weg naar het laatste stukje pad dat scheidde van het bos.
Hij stopte even om te rusten en Pikachu likte zachtjes over zijn kin.
En sloot daarna zijn oogjes.
“Pika!, riep een stem en Ash keek om.
Het was de jongen met zijn broertje die hem waren gevolgd.
“is alles oke? We zagen jullie gevecht met de Spearow, zei de oudste jongen met zijn Pikachu op zijn schouder.
“nee, me knie doet zeer en me Pikachu is er slecht aan toe, zei Ash en ging nog schever staan.
“wat is er met je Pikachu?, vroeg het jongste jongetje.
“weet ik niet, zei Ash knarsetandend en het koste hem moeite om te blijven staan.
“oke, nou wij wijzen je wel de weg, toch broertje?, vroeg de jongen aan zijn broertje.
“ik ben Ash Ketchum, zei Ash en stak een hand uit naar de twee jongens.
“ik heet Sora en dat is me broertje Roxas en me kleine vriend hier heet Sparky, zei Sora.
“Pika!, zei Sparky vrolijk.
“we moeten naar het Pokémon Center en vlug, zei Roxas en keek naar Pikachu.
Ash begon sneller te lopen en kwamen met z’n drieën al gauw in Viridian City.
“ho ‘ns even!, zei een strenge vrouwenstem.
Agent Jenny kwam aangelopen en ze zag er boos uit.
“ik heb geen tijd voor gezeur ik moet naar het Pokémon Center, me Pikachu is ernstig verwond, zei Ash en verstapte met zijn been en greep er naar.
“zo te zien zijn jullie allebei gewond, ga maar gauw naar het Center, zei Jenny.
Ash, Sora en Roxas liepen direct naar de balie
“zuster Joy, kunt u alstublieft me Pikachu helpen?, vroeg Ash en tranen van pijn en bezorgdheid liepen over zijn wangen.
“natuurlijk, Chansey een brancard alsjeblieft, zei zuster Joy kalm en er kwam een Pokémon tevoorschijn die een brancard voort duwde.
Ash legde Pikachu voorzichtig op de plank neer.
Pikachu zuchtte diep in zijn slaap en Ash liep langzaam achter hem aan maar Sora hield hem tegen en Ash liet zich naar een stoel brengen.
Toen Ash zat voelde hij de druk in zijn been verminderen en stroop zijn broekspijp op en zag dat zijn knie heel dik en blauw was.
Hij hinkte naar de telefoon en werd gevolgd door Sparky.
“pika, zei Sparky en sprong op zijn schouder.
Ash glimlachte en pakte de hoorn beet.
Even aarzelde hij om zijn moeder te bellen maar draaide toen het nummer.
“……………………………………………….”
“met huize Ketchum?, vroeg de stem van zijn moeder.
“hoi, mam, zei Ash neerslachtig.
“Ash, waar ben je nu schat?, vroeg Delia vrolijk.
“Viridian City, antwoordde Ash en ging schever staan.
“ben je al zo snel in Viridian City? Het koste je vader vier dagen om daar te komen, zei Delia opgewekt.
“maar ik ben papa niet, mam ik moet gaan, zei Ash en hing de hoorn erop.
Het was doodstil in hal maar hij was gelukkig niet alleen.
“Sora?, vroeg Ash en Sora richtte zijn blik op Ash.
“ja, wat is er?, vroeg Sora maar zijn vraag werd nooit beantwoord want het rode lichtje op de muur ging uit en dat betekende dat Joy klaar was met zijn Pikachu.
En inderdaad een slapende Pikachu lag in het bedje onder een wollen deken.
Ash liep meteen op hem af.
Pikachu had alleen een verbandje om zijn hoofdje en een om zijn pootje heen.
“gelukkig dat je hier op tijd was, want het had geen minuut langer moeten duren anders was het risico groter geworden voor je Pikachu, jongeman, zei Joy en keek hem streng aan.
“Joy, het was Ash zijn schuld niet, de Spearow hadden hem en Pikachu op de kast gejaagd, zei Roxas en Sora knikte.
“dat weet ik, knul, Ash moet jij nog worden nagekeken?, vroeg Joy.
“ja, me knie, antwoordde Ash.
“die wond op je wang ziet er ook niet goed uit, ik doe eerst je gezicht en arm en dan je knie, zei Joy.
Ze deed er hecht pleisters op en verbond zijn linkerarm.
“zo nu mag je broekspijp omhoog stropen en dan ik kijk even naar je knie, ga daar maar zitten, zei Joy en wees op een hoge kruk.
Ash deed wat er werd gezegd en had zijn pijp opgestroopt en zijn knie was dikker dan ooit tevoren.
“wat heb je gedaan? Een ding is zeker je hebt hem zwaar verstuikt, zei Joy en wees op de dikste plek van zijn knie.
“Spearow, zei Ash simpelweg.
Opeens klonk er een knal van buiten.
Pikachu lag daar nog en Ash rende naar hem toe.
Hij was nog diep inslaap maar er kwamen twee Pokémon uit het niets tevoorschijn.
Ze hielden Sparky in de houdgreep.
“Sparky!, riep Sora en probeerde zijn pokémon vrij te krijgen maar werd getackeld en weg geslingerd.
Ash rende toen met Pikachu en Roxas weg van de Pokémon.
“Sora, alles oke?, vroeg Ash bezorgd en trok hem met een arm overeind.
“ja, Sparky, probeer je Thunderbolt!, riep Sora en Sparky keek hem aan en begon de straal af te vuren.
“CHHHHHUUUUUUUUU!, brulde Sparky en gaf hem de volle laag.
“Pika, zei Pikachu die wakker was geworden.
“Oke, laat mij het maar over nemen!, Pikachu, kun je een Thundershock uitvoeren?, vroeg Ash en Pikachu knikte.
“doe dan je Thundershock om Sparky meer kracht te geven!, zei Ash en Pikachu vuurde een straal zonder enige moeite af en Sparky’s straal werd sterker.
“Roxas!, kijk uit!, riep Sora en zag een raar gevormde bal op zijn broertje afkomen.
Ash sprong voor Roxas en Pikachu draaide zich om en tackelde de Pokémon die naar achteren slingerde.
“eens kijken, zei Ash en richtte zijn Pokédex op de paarse slang:
Ekans is een stil maar dodelijk roofdier. Zijn eten bestaat voornamelijk uit Pidgey and Spearow eieren. En om zijn prooi helemaal door te kunnen slikken kunnen zijn kaken los van elkaar en wijd open. Zijn prooi speurt hij op met het puntje van zijn tong. Hoe ouder hij wordt, des te langer hij wordt. 's Nachts wikkelt hij zijn lichaam om de takken van een boom om te slapen. Als hij net geboren is, is hij nog niet giftig en doet zijn beet alleen maar pijn.
“oke, en die andere?, zei Ash en richtte zijn Pokédex op de Pokémon:
Koffing slaat gifgassen op in zijn lichaam, waardoor hij soms zonder waarschuwing vooraf explodeert. De kans hierop is groter in een warme omgeving. De gassen in zijn lichaam zorgen ervoor dat je continu snuift, hoest en last hebt van tranende ogen als je in de buurt bent.
Sora, Ash en Roxas hoorde toen een valse lach en Ash keek naar het plafond.
Pikachu hijgde en strompelde naar Ash toe.
Er kwam een meisje en een jongen naar binnengelopen.


Reacties:


zita1 zei op 21 jan 2011 - 20:20:
laat je me ook iets weten als je verder gaat?


zita1 zei op 21 jan 2011 - 20:20:
snel verder