Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » ~The Long Journey Continue's~ » De derde match van de Sinnoh league: Sora tegen Alex; een oude rivaal en vriend! pt 1

~The Long Journey Continue's~

25 dec 2010 - 14:06

882

1

216



De derde match van de Sinnoh league: Sora tegen Alex; een oude rivaal en vriend! pt 1

Alex, Lisa en Taylor behoren niet tot mij maar tot mijn goede vriend Thomas(Rush)

Sora was nog in shock toen hij de jongen zijn gezicht zag.
"Sora!, Ash!' en de jongen met de witte New York Yankees pet kwam zijn kant op gelopen.
Sora draaide zich om en zag de jongen met de pet achter hem staan.
"Alex? ben jij dat?, vroeg Sora verbluft en bekeek de jongen van onder tot boven.
"ja, duh-uh, wie dacht je anders? de paus?, zei Alex met een brede grijns.
"jij kleine'- maar Sora barstte in lachen uit en Ash schudde vermoeid zijn hoofd.
"waar zijn Lisa en Taylor?, vroeg Dawn en keek rond.
"uhm.. die zijn wat te drinken halen, antwoordde Alex opgelaten en Sora's oog wierp zich op een ketting met een Pokéball eraan.
"wacht, 'ns even, dan is die Lickilicky-?, vroeg Sora zich hardop af.
"dat is me maatje Lickitung, ja, zei Alex met een brede grijns.
Sora wist dat Lickilicky de sterkste Pokémon was van Alex alleen hij had geen flauw idee welke Pokémon hij erbij had gevangen in de tussentijd dat ze elkaar niet hadden gezien.
er ging een belletje af en Sora's Pokémon waren klaar met het onderzoek.
Sora keek weer op het grote scherm en zag Lucas tegen Paul strijden.
"de Redcorner wint!,riep de scheidrechter en Sora kreeg ineens zoveel zin om te juichen voor Lucas.
"willen Sora en Alex zich naar het strijdveld begeven!, riep de omroeper.
"hey, succes, zei Alex en Sora knikte en gaf hem een hand.
Sparky liep naast Sora zoals altijd en hij huiverde van de adrenaline.
toen hij het veld opkwam zag hij dat Alex al aan groene kant stond en hij stond dus nu op rood, wat betekende dat hij als eerste mocht aanvallen.
"oke, jongens hou het eerlijk en heb plezier, zei prof Rowan en gaf het start sein.
"Blaze, ik kies jou!, riep Sora en Blaze kwam uit zijn Pokéball gesprongen.
"Drifblim, Battledance!, riep Alex en een ballonachtig iets kwam uit zijn bal.
"Blaze, doe Shadow claw!, riep Sora hij had afgelopen dagen erop geoefent om hem Shadow Claw te leren en het had zo zijn charmes want Alex raakte licht in paniek.
"Drifblim, ontwijk en doe Ominous Wind!, riep Alex en Drifblim had een ongure wind oplaten komen en Blaze raakte daardoor uit balans.
"Blaze, doe je Flame Wheel!, riep Sora en Blaze rolde zich op tot een bal en ging rechtop Drifblim af.
"Drifblim!, Hypnose!, riep Alex en de ogen van Drifblim werden blauw en Blaze begon zich slaperig te voelen.
"Blaze, nee!, niet naar zijn ogen kijken!, riep Sora maar was al te laat, Blaze was inslaap gevallen.
"Drifblim, maak het af met Psychic!, riep Alex Drifblim zijn ogen werden blauw en Blaze werd zonder moeite opgetilt en tegen de grond gesmeten.
"BLAZE, WORD WAKKER!, schreeuwde Sora in paniek.
"Pikachu!, riep Sparky en Blaze werd wakker door het geschreeuw van zijn vrienden.
"fernape!- en sloeg de Psychic van zich af en dreunde met zijn klauw tegen de kop van Drifblim die het duizelde.
Blaze was gewond en had geen kracht meer over.
"Drifblim, maak het af met Giga Impact!, riep Alex en Drifblim werd omringd geelpaarse energie en ging recht op Blaze af.
"Blaze, probeer te ontwijken!, riep Sora maar Blaze had geen kracht om door te gaan en werd hard geraakt door de aanval waardoor hij tegen de muur belandde en naar de grond zakte.
"keer terug, je hebt goed gevochten, zei Sora en liet Blaze terugkeren.
en koos voor Weavile.
"Drifblim, keer terug, ga Tangrowth!, riep Alex en een rare groene Pokémon kwam te voorschijn.
"kom maar op, Weavile, doe je Ice Beam en snel!, riep Sora en Weavile
sprong naar voren en deed vanuit de lucht een Ice Beam.
"Tangrowth sla hem neer met Vine whip!, riep Alex en twee stevige lianen kwamen rechtop Weavile af.
"Ontwijk en doe je Dark Pulse!, riep Sora en Weavile greep de twee Lianen beet en vuurde van uit zijn rechter klauw paars zwarte ringen af op Tangrowth af die de volle lading kreeg van Weavile.
Alex gromde en liet Tangrowth Leech Seed doen.
"Weavile, doe je X Scissor!, riep Sora en Weavile kwam met een harde aanloop op Tangrowth af en maakte een X met zijn scherpe klauwen en raakte met een klap Tangrowth's kop en die vloog naar achteren tegen de grond.
"Weavile!, riep Weavile en daagde hem uit.
"Growth!, brulde Tangrowth boos.
"Weavile, doe je Ice Beam!, riep Sora en Weavile schoot weer een ijsstraal af op Tangrowth en werd weer geraakt door dat hij geen kant op kon.
Maar Weavile wist niet dat er een zaadje van zijn vorige move daar lag en liep er overheen totdat hij het uitschreeuwde van de pijn.
Tangrowth had het opgegeven en lag uitgeschakeld op de grond.
"keer terug, je hebt het goed gedaan, ga Magmortar!, riep Alex en een sterk uitziende Magmortar kwam uit zijn bal. hij zag er net zo uit als die van Lucas maar dan roze en rood van kleur.
"ik weet dat je het kan, mijn vriend, ga Riolu!, riep Sora en Riolu sprong vrolijk uit zijn Pokéball.
"iolu!,' en ging in vechtpositie staan.
"Riolu Aurasphere!, Magmortar Flamethrower!, riepen Sora en Alex tegelijk.
De Aurabol en de Flamethrower kaatste tegen elkaar en ontplofte in de lucht.
Riolu grijnsde naar Magmortar.
"Magmortar, Flamethrower nog een keer!, riep Alex met een brede grijns.
"Riolu, doe snel je Aurasphere!, riep Sora. alweer botste de twee aanvallen tegen elkaar maar dit slingerde zowel Sora als Alex naar achteren.
er was een grote rookgordijn te zien maar zowel Riolu als Magmortar waren verdwenen in de rook.
"Riolu!, riep Sora wanhopig en kon geen hand voor ogen zien.
word vervolgd....


Reacties:


Rush
Rush zei op 25 dec 2010 - 20:21:
Fucking cool =3