Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lived to love » Lived to love deel 2

Lived to love

29 dec 2010 - 15:47

475

2

210



Lived to love deel 2

Nadat Harry er vertoonbaar uitzag voor zijn oom en tante, strompelde hij verveeld de trap af. "HARRY!" Klonk een dreigende stem uit de keuken, het was oom Herman. "HOE VAAK MOET IK NOG ZEGGEN DAT JE DIE POKKE UIL VAN JE BIJ MOET HOUDEN! DAT BEEST IS EEN SCHANDE VOOR DIT HUIS!" Daar was Hedwig dus. Ze was vast uit haar kooi ontsnapt en door het huis gaan vliegen. "Hedwig, kom," Zei Harry en hij klopte op zijn schouder, waar Hedwig plaats nam. Alhoewel Harry net twee minuten beneden was, klom hij weer naar boven en bevestigde Hedwig in haar kooi. Het leek Harry veiliger als hij eerst even boven bleef zodat oom Herman rustiger werd, maar Harry's maag dacht er anders over. Hij ging weer naar beneden en hoorde zijn oom over hem praten, zijn oom deed het niet eens voorzichtig zodat Harry het niet hoorde, nee: het leek alsof hij wilde dat de buren ook mee konden genieten. "Die jongen is rijp voor het gesticht," Hoorde Harry hem mompelen. "Sst, praat wat zachter," Opperde tante Petunia. Harry vond dat ze veel weg had van een paard. Tegenover oom Herman zat Dirk Duffeling, Harry's neefje. Harry had een hekel aan hem. Hij was heel erg roze, en had een bos blond haar op zijn vette hoofd. "Hij zal wel weer bezig zijn met zijn stomme toverspreuken en die andere tiralalatalala," Zei Dirk. Oom Herman gromde tevreden, hij hield ervan als Dirk gemene opmerkingen over Harry maakte. "Dirkmans, wil je nog wat spek?" Vroeg Petunia en Dirk schudde zijn hoofd terwijl hij knorrende geluidjes maakte. Maar toen kregen ze Harry in het vizier. "Wat sta je daar nou? Heb je je spullen al ingepakt? Het interesseert me geen donder, hoor. Maar niet dat je dadelijk op het station gaat mekkeren omdat je een van je twinkelstafjes niet bij hebt." Mompelde oom Herman. "Het zijn toverstokken, en ik ga eerst eten." Zei Harry terwijl hij de keuken zonder enige emotie binnenliep. Tante Petunia schoof een boterham met kaas zijn kant op zonder hem aan te kijken, maar Harry was het gewend.

Nadat Harry klaar was met eten, wat niet zo lang duurde aangezien hij zijn boterham snel naar binnen propte om van zijn oom en tante af te zijn, liep hij terug naar boven en pakte hij zijn overige spullen snel in. Zijn gewaad, kleren, veren, inkt, zijn sluipwegwijzer en nog andere kleine troepjes. Toen hij zijn koffer dicht had gekregen pakte hij ook zijn Vuurflits en Hedwig en sleepte ze mee de trap af. Oom Herman zat al met zijn dikke kont in de auto, hij was aan het wachten totdat Harry instapte. "Schiet op, rot jong. Ik ga voor jóu naar het station hoor," Harry zuchtte en bevestigde zijn spullen achterin de auto. "En als ik die rot vogel van je een keer hoor krijsen.."


Reacties:


xAingeal
xAingeal zei op 30 dec 2010 - 13:20:
sneeeel verder. <3
xoxo.


Cruciatus
Cruciatus zei op 29 dec 2010 - 15:55:
snel verder,
femke likes ittttt. (: