Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Jonas Brothers » Two Hearts Beat As One » Hoofdstuk 1.

Two Hearts Beat As One

1 jan 2011 - 21:19

622

0

215



Hoofdstuk 1.

Reacties graag? :3

‘Mama, heb je dat gezien? Mama?’
Langzaam werd ik wakker van het zachte stemmetje dat steeds dichterbij kwam. Ik opende langzaam mijn ogen terwijl de persoon waar het stemmetje vandaan kwam onze slaapkamer al in rende.
‘Mama, de Kerstman is langs geweest!’ riep het stemmetje vrolijk.
Ik ging rechtop zitten en voelde een misselijkheid opkomen. Een misselijkheid die niet totaal vreemd voor me was.
‘Wat zeg je daar, lieverd?’ vroeg ik, even afwezig.
‘De Kerstman is langs geweest.’ zei ze nogmaals.
Ze sprong snel op het bed en kroop naar haar vader. Ik keek naar hem om en ze schudde aan zijn arm.
‘Papa, papa word wakker!’ zei ze, ‘de Kerstman is langs geweest.’
Nu werd ook hij wakker en opende zijn ogen. Hij ging rechtop zitten en stapte meteen uit bed.
‘Kom je mee lieverd?’ vroeg hij me.
‘Ik kom er zo aan.’ antwoordde ik.

Hij liep achter ons dochtertje aan de kamer uit en ik liet mezelf weer achterover in het kussen zakken; de misselijkheid was ondertussen erger geworden. Ik zuchtte en stapte langzaam uit bed nadat ik opnieuw rechtop was gaan zitten. Langzaam liep ik richting de badkamer om me even iets op te frissen, in de hoop dat later in de ochtend de misselijkheid zou verdwijnen.
Nadat ik me opgefrist had liep ik naar beneden en zag Taylor met Nick in de woonkamer bij de kerstboom zitten.
‘Mama, waarom duurde dat zo lang?’ riep Taylor vrolijk uit.
Nick glimlachte naar me en ik ging bij ze op de grond zitten. Nick sloeg snel zijn rechter arm om me heen en ik leunde tegen hem aan. Taylor pakte ondertussen haar eerste cadeautje uit, die Nick al aan haar had gegeven voordat ik de woonkamer ingelopen was.
‘Voel je je wel goed? Je ziet nogal bleek?’ fluisterde Nick in mijn oor.
‘Niet zo, maar komt wel goed.’ antwoordde ik al even zacht.
‘Mama, Papa, kijk!’ riep Taylor, die ontdekt had dat er een Dora knuffel in het inpakpapier verscholen zat.
Ze kneep in het handje van de pop en deze begon vrolijk het introdeuntje te zingen.
‘Kijk eens, Mama heeft ook een cadeautje gekregen van de Kerstman.’ zei Nick, en liet me even los om het cadeautje van onder de kerstboom te pakken.
Hij gaf het cadeautje aan mij en ik pakte het langzaam uit.
‘Sneller Mama, sneller!’ riep Taylor, en klapte enthousiast in haar handjes.
Ik haalde nog een plakbandje los en toen nam de misselijkheid de overhand. Ik legde voorzichtig het cadeautje op de grond, stond op en liep snel de kamer uit, richting het toilet.
‘Papa is zo terug. Blijf even zitten lieverd.’ zei Nick tegen Taylor terwijl ik ondertussen het toilet bereikt had.

‘Ga lekker in bed liggen. We verschuiven de cadeaus wel naar vanmiddag of vanavond.’ zei Nick tegen me.
‘Nee, dat is niet leuk voor Taylor. Ik ga na de cadeaus wel weer slapen.’ antwoordde ik.
‘Oké, als je denkt dat het gaat..’ zei hij.
Ik knikte langzaam en liep met hem terug naar de woonkamer, nadat ik mijn mond gespoeld had.
‘Mama. Is alles wel goed?’ vroeg Taylor.
‘Ja lieverd, natuurlijk.’ glimlachte ik.
Ik ging weer zitten en Taylor drukte het cadeautje waarmee ik bezig was het te openen weer terug in mijn handen. Ik pakte het verder uit en glimlachte. Het was een cd van een band waarvan Nick vond dat ik het een keer moest luisteren, maar waar ik nog niet aan toe was gekomen.
‘Dank je wel, Kerstman.’ glimlachte ik.
‘Nu ik, nu ik, nu ik!’ gilde Taylor vrolijk.
Ik kroop samen met haar richting de kerstboom en pakte het volgende cadeautje er onder vandaan. Ik gaf het aan haar en ging weer tegen Nick aan. Weer sloeg hij zijn arm om me heen en kuste me in mijn nek terwijl Taylor haar cadeautje uitpakte. Dit keer was het de film van Dora. Ik glimlachte terwijl ze vrolijk begon te gillen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.