Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » ~ Lost in Twilight. » ~ Chapter 2.2

~ Lost in Twilight.

4 jan 2011 - 21:53

666

3

197



~ Chapter 2.2

Weer een stukje, ik hoop dat jullie hem nog een beetje goed vinden. Uiteraard gaat er ooit wel wat gebeuren hè. (:

Ik trok een vies gezicht, net alsof ik een hele week bij die twee in een huis zou willen wonen. Het idee alleen al was onverdragelijk en daarbij kon ik pap niet alleen laten. Ik wist zeker dat er iets mis zou gaan als hij de ovenpizza’s zat zou worden en hij een keer zelf zou gaan koken.
Waarschijnlijk zou er een vlam in de pan komen en zou hij die willen blussen met een handdoek, dan zou de handdoek in brand vliegen en zou het aanrecht ook vlam vatten. Ik schudde snel het idee van me af. Nee, het was onmogelijk om hem hier onbeschermd alleen achter te laten. Toen opende ik de tweede mail die een week na de vorige was verstuurd, eergisteren.

Liz,
Ik heb nog niets van je vernomen. Gaat alles wel goed?
Wanneer er iets is mag je me altijd bellen of mailen, dat weet je toch wel?
Misschien is er iets met het Internet en moet ik me niet zo’n zorgen maken, maar ik kan er niets aan doen.
Als ik deze week niets van je hoor kom ik langs om te kijken.
Groetjes en veel zorgen,
mam.


Ik zuchtte, mijn moeder kon ook zo overdreven doen. Ik drukte op ‘nieuw’ en begon aan een mail terug. Wat ik moest schrijven wist ik niet goed. Het was natuurlijk nog steeds mijn moeder, maar er was zoveel veranderd. Ik had nooit verwacht dat mijn moeder, mijn eigen moeder lesbisch zou zijn. En dat ze ons zou verlaten om bij een vrouw te gaan wonen die Franciska heette, had ik ook nooit verwacht. Maar dat alles schreef ik niet.

Hoi mam,
Alles is goed hier hoor.
Had het te druk met huiswerk om iets van me te laten horen.
Ik denk niet dat ik in de vakantie kan komen, pap is nog niet in staat om voor zichzelf te zorgen.
Misschien een ander keertje of zoiets,
Elizabeth.


Normaal gesproken had ik niet graag dat mensen me met mijn volle naam aanspraken, en dat wist mijn moeder heel goed. Juist daarom schreef ik die naam onder mijn e-mail, in de hoop dat ze door zou krijgen dat ik haar als een volstrekte vreemde zag. Natuurlijk was het gemeen van me en was het misschien zelfs nog wel gemener dat ik loog over dat huiswerk, maar ik had nu eenmaal even geen zin in mijn moeder. En wat moest ik anders melden? ‘Ik zat in mijn Twilight-wereldje en had even geen zin in jou’. Dat deel over pap was trouwens niet gelogen, ik was er echt van overtuigd dat hij niet zonder me kon. Maar dat betekende niet dat als ik graag wilde gaan, ik voor hem was thuisgebleven. Ik drukte op de verzendknop. Meteen had ik er spijt van - ik was wel heel hard geweest. Ze zou nog denken dat er echt iets aan de hand was. Dus begon ik opnieuw.

Lieve mama,
Sorry dat de vorige mail zo kort was.
Op school gaat het wel goed, ik sta voor alle vakken gemiddeld hoger dan een zes.
Wiskunde is nog steeds niet mijn sterkste kant en ik vrees dat het dat ook nooit gaat worden.
Thuis ben ik pap een beetje aan het bijspijkeren in het huishouden.
Sinds kort is hij in staat om te stofzuigen en om te strijken, was opvouwen blijft nog wel een probleem.
Ik denk dat het geen goed idee is als ik papa alleen laat want hij zou het huis wel eens af kunnen branden in een poging een eitje of iets dergelijks te bakken.
Misschien dat het over een tijdje beter gaat en ik veilig het huis kan verlaten.
Groetjes aan Franciska!
Liefs, Lizzy.


Goed, dit was misschien iets té vriendelijk maar ik moest goedmaken wat ik zojuist in die andere mail had geschreven. Misschien zou ze nu niet opbellen om te kijken of alles wel goed was. Helemaal zeker kon ik het niet zeggen want wat zorgen betreft had mijn moeder een overdosis.
Ik verzond de e-mail, zette de computer weer uit en ging met mijn boek op bed zitten, terug naar mijn eigen wereldje.


Reacties:


wordslover
wordslover zei op 5 jan 2011 - 19:03:
Leeeeuk!

Voor de verandering heet mijn personage geen Elizabeth

Anywaaay,
Leuk hoofdstuk!
Ga maar gauw weer verder!

Mag ik dan weer een melding?

<3


JeRiNo
JeRiNo zei op 5 jan 2011 - 15:42:
Hoi,
Je schrijft echt heel goed
Mijn Twilightfanficpersonage heet ook Elizabeth
Mag ik een melding als je een nieuw hoofdstuk hebt?


Galadriwele
Galadriwele zei op 4 jan 2011 - 22:41:
Hee, wat ik net bedenk: het hoofdpersonage in mijn Twilightfanfic heet toevallig ook Elizabeth (:
Ik vind het nog steeds een leuk verhaal.
Het lijkt alsof je het Twlight-verhaal gedeeltelijk overneemt en er zo je eigen verhaal van maakt. Echt leuk!
Snel meer, wil je ;D